Site icon IAS

סקסום – מרכז מולטי מדיה חדש על ארץ הקודש

מפת אבן ענקית עם המסע של אברהם אבינו ומשה רבנו במרכז המבקרים החדש "סקסום" באבו גוש. צילום יח"צ   

מרכז המבקרים "סקסום" באבו גוש נחנך ונפתח רשמית ביום חמישי שעבר בנוכחות שר התיירות יריב לוין וראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל.

מרכז המבקרים הוא מרכז מולטימדיה חדש על ארץ הקודש, הנמצא על הכביש לנטף. בטקס החנוכה השתתפו 130 אישים ואורחים שהגיעו מחו"ל, נציגים של משרדי החוץ והתיירות, קק"ל, אנשי דת וכמורה ומשלחת גדולה מאיטליה.

השר לוין אמר כי "אני מאמין שלמרכז יש פוטנציאל למשוך אליו תיירים וצליינים רבים מכל העולם, המחפשים דרך משמעותית ללמוד על ההיסטוריה".

מרכז המבקרים סקסום, יוזמה של "אופוס דאי" (מוסד קתולי), הוא מבנה חדש ומרשים הנמצא סמוך לכפר אבו גוש בדרך לנטף ובלב נוף הררי ירוק. במרכז המבקרים מקווים להעניק לעולי רגל נוצרים דרך קלה ומודרנית יותר להבנת ההיסטוריה של ארץ הקודש.

משלב תאריכים של הציוויליזציה האנושית עם אלה של הברית הישנה 

מוצג במרכז המבקרים סקסום באבו גוש. צילום יח"צ

מרכז סקסום מסייע לצליינים נוצרים וגם לתיירים, להעמיק את הידע שלהם על ארץ הקודש באמצעות טכנולוגיות מולטימדיה חדישות ומגוונות. בין האטרקציות – מבנה ענק ומרשים הכולל ציר זמן המשלב תאריכים של הציוויליזציה האנושית עם אלה של הברית הישנה, מפת אבן ענקית עם המסע של אברהם אבינו ומשה רבנו, מסכי מגע עם מידע עדכני וויזואלית בתחומי ההיסטוריה, תצוגות ויזואליות מרשימות בארבעה מימדים (4D) על ירושלים והמקומות הקדושים.

הרעיון בבסיס סקסום – שמשמעותו בלטינית הוא "סלע" – הוא להקל על עולי רגל ותיירים לבנות תמונה שכלית של כל מה שראו ולמדו בארץ הקודש לפני שובם לבתיהם. המרכז הוא גם נקודת מידע על שביל אמאוס (Emmaus) ומציע קורסים למדריכי טיולים.

המחקר ההיסטורי והאדריכלי במרכז המבקרים פותח בשיתוף עם מכון פוליס לשפות ולמדעי הרוח. בשנת 2018 ועוד טרם הפתיחה הרשמית בשבוע שעבר, ביקרו ב"סקסום 6,582 מבקרים ובהם 701 קבוצות תיירים מארה"ב, איטליה ויתר מדינות אירופה, המזרח הרחוק וישראל.  הכניסה לסקסום תהיה חופשית בחודשים הראשונים של הפתיחה, והמרכז יקבל בברכה מבקרים מקומיים.

פרטים על מרכז המבקרים סקסום – 02-622-4100  info@saxum.org.

Exit mobile version