Site icon IAS

סיור סליחות בין אושא לשפרעם: "בין שני הרים גדולים ושתי עיירות גדולות"

סיור סליחות בשפרעם. צילום איתן עומר

יהדות של מנהיגות, אחריות וחמלה בימי מלחמה – אז והיום. מורה הדרך איתן עומר, יוביל סיור סליחות ייחודי, שיתקיים בין ראש השנה ליום כיפור, בחלקו המערבי של הגליל התחתון. אזור עטור חורש טבעי, יערות נטועים, גבעות מתונות והיסטוריה יהודית מרתקת. בין הגבעות הללו נותרו שרידיהם של שני ישובים קדומים ביניהם נדדה הסנהדרין (בית הדין הגדול היהודי) במאה ה-2 לספירה: אושא ושפרעם.

באושא: התחנה הראשונה של הסנהדרין בגליל (לאחר שגלתה מירושלים ויבנה), תוקנו "תקנות אושא"- קודקס מרתק ופורץ דרך של הלכות בעלי נופך של צדק חברתי וחמלה. החפירות הארכאולוגיות שבוצעו כאן בשנים האחרונות חשפו חלק נכבד מהעיר, על מבניה הציבוריים, מתקניה החקלאיים ואף מחילות מסתור קדומות. במרחק הליכה קצר מכאן, ובאופן מקרי ודי מסתורי, נתגלתה "אבן השבת"- סלע עם כתובת קדומה ששימשה כגבול ההלכתי בין שני הישובים.

הקירבה לשפרעם מחברת אל אותה אגדה קדומה מימי מרד בר כוכבא, על "הסומך"- ר' יהודה בן בבא. הלה, אחד מ"עשרת הרוגי מלכות", נרצח ממש כאן ע"י הרומאים, בשעה שסמך את מנהיגי הדור הבא של העם בעיצומה של מלחמה עקובה מדם. קיברו נמצא עד היום לא הרחק מכאן.

שפרעם: מסיימים בביקור בגרעין העתיק של שפרעם, עוד אחד מאתרי הסנהדרין. כאן ניכנסים אל בית הכנסת הישן ששימש עד המאה ה-20 את הקהילה היהודית שחיה פה. נפגוש את שריאל, נגן וזמר, שיחבר אותנו אל "הימים הנוראים" 2024, עם תפילה בלב ומבט אופטימי לשנה החדשה.

יום ראשון | 6.10 | 16:30-20:00 | אזור שפרעם

מחיר: 120 ₪ לאדם, 220 ₪ לזוג. כולל: טיול מודרך, כניסה לבית הכנסת העתיק בשפרעם וקטעי נגינה.
לפרטים והרשמה: 072-3941112.

Exit mobile version