Site icon IAS

סיורי עיר עולם ותיירות של עיריית תל אביב-יפו בחודש אוקטובר

סיור חרבות ברזל. צילום בנצי ברופמן

במהלך חודש אוקטובר, עיריית תל אביב-יפו תקיים באמצעות עיר עולם ותיירות, מגוון רחב של סיורים ייחודיים. בין האירועים המרכזיים: סיור סליחות בנווה צדק, שבו תוכלו להיחשף להיסטוריה העשירה של השכונה ולסיפוריהם של דמויות מפתח כמו הרב קוק, וללמוד על הקשרים בין המסורת היהודית להיסטוריה המקומית.

סיור האמנות ברחוב, בעקבות מלחמת חרבות ברזל, יחשוף את האופן שבו אמנות הרחוב משקפת את הכאב והתקווה של תקופות קשות. חוויה קולינרית מחכה לכם בשוק התקווה, עם טעמים וריחות מסורתיים ואנקדוטות מרתקות על גיבורי השכונה.

בנוסף, גד צברי, ספורטאי וניצול אולימפיאדת מינכן, יארח אתכם לשיחה על סיפור הישרדותו והקהילה המקומית, במיוחד לכבוד חג הסוכות. סיור בבית המכולות בנמל יפו ולבסוף, סיור בשוק לוינסקי מציע מסלול טעימות שיכניס אתכם לעולם הקולינרי המגוון של דרום תל אביב.

לפירוט הסיורים

סיור טעימות בשוק לוינסקי. צילום גיא יחיאלי

* שנה לאסון – סיור אמנות רחוב בעקבות מלחמת חרבות ברזל:

השנה שחלפה מאז האסון שזעזעה את כולנו, וכך גם את האמנים והאמניות אשר משתמשים ביצירותיהם כדי לעבד, לבטא ולהעביר מסרים של כאב, תקווה ומחאה. אמנות הרחוב, במיוחד בתקופות קשות, משמשת כאמצעי ביטוי עוצמתי, המשקף את הלך הרוח הציבורי והחברתי.

בסיור מיוחד זה בקרית המלאכה, שנוצר במהלך המלחמה, נראה סוגים שונים של אמנות רחוב – אמנות של אבל ותקווה, אמנות פוליטית וחברתית, יצירות ענק שנועדו לספר את הסיפור הישראלי ממגוון זוויות, וכיצד ב-7.10.2023 הכל השתנה.

מתי: יום חמישי, 10 באוקטובר בשעה 16:30

עלות: 65 ₪. הטבות למחזיקי ומחזיקות דיגיתל

* סיור סליחות בנווה צדק:

סיור סליחות ייחודי בשכונת נווה צדק, אחת השכונות ההיסטוריות והציוריות בעיר. במהלך הסיור, המשתתפים והמשתתפות יזכו להכיר מקרוב את ההיסטוריה העשירה של נווה צדק ואת סיפוריהם של האנשים והדמויות המרכזיות שפעלו בה. נווה צדק, שהוקמה בסוף המאה ה-19, נחשבת לאחת השכונות הראשונות שנבנו מחוץ לחומות יפו, ומשקפת את השילוב בין ישן לחדש, בין יהדות למסורת ציונית ועוד.

הסיור יתמקד בדילמות הייחודיות שניצבו בפני מקימי השכונה, תוך התייחסות לערכי היהדות שהשפיעו על החלטותיהם. אחד מהדגשים המרכזיים הוא דמותו של הרב קוק, שהיה תושב השכונה ונחשב לאחת הדמויות המשפיעות ביותר ביהדות המאה ה-20. בסיור, ייחשפו המשתתפים והמשתתפות לראייה הייחודית של הרב קוק, אשר חיבר בין מסורת לחידוש.

בנוסף, יבקרו המשתתפים והמשתתפות בבתי הכנסת ההיסטוריים הפזורים ברחבי השכונה, בהם יתוודעו למנהג הסליחות. הסיור יאפשר הצצה מרתקת לעולמם הדתי והתרבותי של תושבי השכונה בעבר, ויתמקד בחיבור שבין המסורת היהודית לבין ההיסטוריה המקומית הייחודית של נווה צדק.

מתי: יום רביעי, 9 באוקטובר בשעה 18:00

עלות: 65 ₪. הטבות למחזיקי ומחזיקות דיגיתל

* סיור טעימות בשוק התקווה – באווירת סוכות!

סיור צבעוני, ססגוני וטעים בשכונה עם הלב הענק והפועם. סיור שכולו אהבה, ריחות, טעמים והיסטוריה: ריחות של קובה של חביב, בניו ו"בנותיו", חווייג' של התימני, תרנגול כפרות וירח ירוק בוואדי. סיפורים מרתקים על גיבורי וגיבורות השכונה: מפיוט של ערב שבת לנסיכה עפרה חזה, הסופר דודו בוסי וקבוצת הכדורגל "בני יהודה". סיור חם עם טעם של בית אבא.

מתי: יום שישי, 18 באוקטובר בשעה 10:00

עלות: 95 ₪. הטבות למחזיקי ומחזיקות דיגיתל

סיור בית המכולות. צילום נטע קישנאבסקי

* סיור בבית המכולות:

בית המכולות אולי מוכר לכם.ן כ"מחסן 3" בנמל יפו. המבנה מימי המנדט הבריטי הוסב לאחרונה למרכז קיימות, תרבות, מסחר וקהילה וכעת תוכלו לסייר בו עם עמותת "לצאת מהקופסא", לחזות בשימור המחסנים ובשילוב מכולות המשא הממוחזרות בבנייה החדשה. כל זאת, בשילוב מיזם "אקו וייב" הייחודי לנמל יפו שמייצר חשמל מגלי הים!

*אורך הסיור עד שעה.

מתי: יום ראשון, 20 באוקטובר בשעה 10:00

עלות: 60 ₪. הטבות למחזיקי ומחזיקות דיגיתל

* ספיישל סוכות – סיפורה של קהילה: גד צברי מארח בשכונת התקווה:

גד צברי, יליד שכונת התקווה, ספורטאי ישראלי שהשתתף בתחרויות היאבקות בינלאומיות, הוא אחד הניצולים מהמשלחת הישראלית באולימפיאדת מינכן בה נרצחו אחד עשר ספורטאים ישראלים בידי מחבלים. סיפור הישרדותו של גד הפך לסיפור הצלחה וכיום הוא מתגורר בשכונת התקווה ומייצר אלכוהול ויין להנאתו. הצטרפו לגד למפגש מרתק בבר השכונתי שלו, ולמדו על סיפור ההצלחה שלו כנגד כל הסיכויים.

לכבוד חג הסוכות, גד ישתף אותנו בסיפורי הקהילה המקומית, מנהגי משפחתו ובית הכנסת המפואר בו אוכלים מרק תימני בין הקפות שמחת תורה.

מתי: יום רביעי 23 באוקטובר בשעה 10:00

עלות: 65 ₪. הטבות למחזיקי ומחזיקות דיגיתל

* טעם וצבע בדרום תל אביב – סיור טעימות בשוק לוינסקי:

מסלול טעימות ברחובות דרום תל אביב, בין הסמטאות ודוכני האוכל של שוק לוינסקי. סיור על קצה המזלג בין שקי התבלינים המריחים, החנות הקטנה לבורקס טורקי אמיתי ועוד שלל טעימות בשוק המיוחד והמתפתח של דרום העיר.

מתי: יום שישי 25 באוקטובר בשעה 10:00

עלות: 95 ₪.

פרטים נוספים ביישומון דיגיתל שלי ובאתר העירייה

Exit mobile version