Site icon IAS

נשיא התאחדות המלונות נגד סגירת שערי אירופה לישראל

טרמינל 3: צילום עירית רוזנבלום

"אם נמשיך לפעול כפי שאנחנו עושים, וכך נמשיך מידי יום, אפילו מידי שעה, לעשות את ההיערכות הנכונה – היערכות-היתר, אנחנו נוכל לטפל במשבר הזה ולצלוח אותו כפי שאנחנו צולחים אותו כרגע יותר טוב כמעט מכל מדינה אחרת". כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתום דיון בראשותו בנושא המשך היערכות לנגיף הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות, יעקב ליצמן, במשרד הבריאות בירושלים.

ואילו נשיא התאחדות המלונות בישראל, רו"ח אמיר חייק, אמר בתגובה להחלטת משרד הבריאות להרחיב את הטלת הבידוד על ישראלים שחוזרים משוויץ, אוסטריה, צרפת, ספרד וגרמניה וכן על איסור כניסת זרים ממדינות אלו, כי אירופה היא היבשת ממנה מספר הכניסות לארץ הוא הגבוה ביותר ומסתכם בכ-2.5 מיליון תיירים בשנה כ-56% מסך הכניסות לישראל (יותר מחצי).

נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק. צילום סמדר כפרי

המדינות לגביהן יצא צו סגירת שערים מתווסף לאיטליה, שכבר הוכרז עליה מהוות והן כ-42% מסך הכניסות מאירופה.

לדבריו, "מצב איסור כניסה של תיירים ממדינות אלה יביא לפגיעה אנושה מכלל התיירות מאירופה כמו גם מתיירות שמגיעה דרך טיסות המשך (קונקשן) – ולמחיקה של יותר ממחצית מהתיירות שנכנסת לארץ. זאת בנוסף למחיקת התיירות מהמזרח הרחוק שמהווה כ-10% מהכניסות לארץ. מלונאי ישראל אינם מומחים בבריאות, אבל הם מנהלים עסקים במדינה שאמורה להיות מסודרת. פעילות ללא שקיפות וללא ודאות, שנטועים בה ניצנים של היסטריה, לכאורה, פוגעת ללא שיקול דעת בעסקים בהם הושקעו מיליארדי שקלים ובכלל זה באורחינו, בעובדינו ובהכנסות המדינה".

חייק הוסיף שאין להנהלת התאחדות המלונות כוונה להתערב בשיקולי בריאות הציבור, אולם במידה ולפעולות שייגזרו משיקולים אלו תהיינה השפעות משמעותיות על מצב המלונות בישראל, "נבקש כי בד בבד יפוצו המלונות על פגיעה זו באופן מיידי! על הממשלה לקחת בחשבון כי לתקן את ההרס שייגרם לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בשנים האחרונות של המשק, יהיה כמעט בלתי אפשרי. כמו גם לתקן את תדמיתנו בעולם לאחר התגובה הקיצונית של ישראל ביחסה לתיירים, לעומת מדינות אחרות. אנו מתריעים כי החלטות אלו מדרדרות את הענף למצב בלתי הפיך".

וירוס הקורונה מעמיד את ישראל במצב שלא חוותה מעולם. צילום Depositphotos

משרד הבריאות פרסם אחר הצהרים את 11 הצעדים שננקטים כדי להתגונן בפני הקורונה:

1. ישראלים השבים מצרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד אוסטריה יחויבו בבידוד בית למשך 14 יום, ההחלטה רטרואקטיבית מיום עזיבת היעד.
2. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל, אלא עם יציגו יכולת מוכחת לבידוד בית. יישום החלטה זו יכנס לתוקף בימים הקרובים.
3. איסור גורף לקיום כנסים בינלאומיים בישראל.
4. תושבי ישראל השבים מכינוסים בינלאומיים בחו״ל– יחויבו בבידוד בית 14 יום.
5. עובדי מערכת הבריאות – איסור גורף לצאת לחו"ל.
6. חל איסור לקיים אירועים המוניים והתקהלויות מעל 5,000 איש.
7. חל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל 100 איש, לאנשים שחזרו מכל יעד בחו״ל ב-14 הימים האחרונים.
8. המלצה לנציב שירות המדינה לאסור באופן גורף יציאות עובדים לחו"ל.
9. המלצה לבני 60 ומעלה ולבעלי מחלות רקע כרוניות כגון מחלות לב , סכרת ,יתר לחץ דם , מחלות נשימתיות או דיכוי חיסוני , להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו״ל או בעלי תסמינים או אנשים החשודים כחולים.
10. תיירים ששהו באיראן, עיראק, סוריה, לבנון (ב-14 יום האחרונים) לא יורשו להיכנס.
11. משרד הבריאות ממליץ להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה ולהימנע מלחיצות ידיים.

מרשות שדות התעופה נמסר כי עד הערב (ד') בחצות אמורות לנחות בנתב"ג טיסות מהמדינות הבאות: מצרפת 5 נחיתות, מגרמניה 7 נחיתות, מספרד 2 נחיתות, משוויץ טיסה אחת ומאוסטריה 4 נחיתות.

גם סוכני הנסיעות חווים פגיעה אנושה

ואילו רונן קרסו, מנכ"ל איסתא הולידייס, אמר הבוקר, עוד טרם מסיבת העיתונאים של משרד הבריאות כי ההודעה של משרד הבריאות לפני כשבוע "לשקול" נחיצות נסיעות לחו״ל באופן כללי, היא חסרת אחריות, שיצאה מכל פרופורציה. "הודעה שהיא בבחינת לשפוך את התינוק עם המים. אין מדובר כאן רק על פגיעה בתעשיית התיירות כשלעצמה אלא מדובר בפגיעה בכל המשק הישראלי" אומר קרסו.

גם ברלין מחוץ לתחום. צילום Berlin Horizonal

לדבריו, אין להתעלם מהסיכון של נגיף הקורונה ומדינת ישראל צריכה, ככל מדינה מפותחת בעולם, לנקוט בכל הצעדים הסבירים כדי למנוע את התפשטותו, לבודד מדינות מסיימות אבל לא להחליט החלטות גורפות שיעלו למשק הישראלי מיליארדי שקלים. "אנו עלולים לעמוד בפני מצב שבו הנזקים הכלכליים של הנגיף יהיו קשים פי כמה וכמה מן הנזקים הבריאותיים שלו. הרבה אחרי שהמחלה תחלוף, ומרבית הנשאים והחולים יבריאו ויחזרו לחיי שיגרה, עדיין המשק הישראלי יסבול את נזקי המיתון שנגרם על ידי הבהלה מהנגיף"

עוד מוסיף קרסו "ההודעה של משרד הבריאות היא הרבה מעבר לתחום הסביר, והנזק שלה עלול להיות גדול הרבה יותר מתועלתה. נסיעות לחו"ל הן לא רק נופש ובילוי. הן גם האמצעי ליצור ולתחזק קשרים עסקיים, לקשור עסקאות עתידיות, ליזום ולבצע פרויקטים, לתחזק קשרים עם לקוחות קיימים ולתת שירותי תמיכה. עצירת נסיעות משמעותה לכן, לא רק נזק לתיירות, אלא לכלכלה כולה"

Exit mobile version