Site icon IAS

נרשמה עלייה במספר הנוסעים הפונים למשרדי הנסיעות

AirlineCheckins: אפליקציה חדשנית לשירות צ'ק-אין ושקט לנוסעים

AirlineCheckins: אפליקציה חדשנית לשירות צ'ק-אין ושקט לנוסעים

חל גידול במספר הפונים לסוכני נסיעות כדי להזמין כרטיסי טיסה ומוצרי תיירות לחו"ל בעקבות גל הפיגועים באירופה. עם סגירתו של נמל התעופה בבריסל התברר, כי הנוסעים שהזמינו כרטיסי טיסה ומוצרי תיירות לא באמצעות סוכן נסיעות נתקלו בקשיים בכל הקשור לארגון אופציות חלופיות. לעומתם, הנוסעים שהזמינו באמצעות סוכן הייתה מציאת החלופות הרבה יותר קלה.

חני סובול מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות מסבירה: "ישנה חזרה לסוכני נסיעות בעקבות הגל של הפיגועים. השדה של בריסל היה סגור כמעט שבועיים ואנשים שקנו כרטיסים דרך האינטרנט לא קיבלו עזרה. נכון שבריסל איירליינס היו מאוד שירותיים וניסו לעזור להם, אבל אין ספק שמי שקנה כרטיסים באמצעות סוכן נסיעות קיבל יחס הרבה יותר אישי ועם עזרה הרבה יותר גדולה. אנשים הבינו, כי בעת חירום מי שמתייצב לצידם הוא סוכן נסיעות"

יש לכם את זה במספרים?

"אין לנו את זה במספרים אבל ישנה התגברות. אנשים ממשיכים עדיין לעשות את השופינג ברשת, אבל באים לסוכן הנסיעות כדי לעשות את הסגירה הסופית ולא חייבים להגיע למשרד, עושים זאת היום טלפונית".

חברות התעופה מעוניינות שיקנו כרטיסים באתריהן?

"חברות התעופה אכן רוצות שיקנו דרכן, אבל בסוף היום עדיין הנתח של חברות התעופה לא עולה על 25% – 30% בהזמנות הכלליות, תלוי בחברה, אם אנחנו מדברים על החברות הסדירות. גם בחברות הלואו קוסט זה × ×¢ בסביבות אותם האחוזים".

אפשר להזמין כרטיסי טיסה בלואו קוסט באמצעות סוכן נסיעות?

"ניתן לקנות כרטיסי טיסה בחברות לואו קוסט, אצל סוכני נסיעות, שמבצעים זאת לא באמצעות ה-BSP (מערכת הסדרה ומסלקה billing settlement plan -BSP).

שיא ביציאות ישראלים לחו"ל ב-2015

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נרשמו בשנת 2015 כשישה מיליון יציאות של ישראלים לחו"ל (עלייה של 14%). 5.4 מיליון יציאות היו בדרך האוויר (עלייה של 15%), כ-385 אלף יציאות היו בדרך היבשה (עלייה של 2%), 135 אלף מהיציאות בדרך היבשה היו לסיני (עלייה של 14%). בדרך הים נרשמו 57 אלף יציאות (ירידה של 20%). 1.6 מיליון יציאות- 27% מכלל היציאות – היו בחודשי הקיץ (יולי- אוגוסט).

הגידול במספר היציאות לחו"ל של הישראלים ב-2015 מוסבר, ככל הנראה, על ידי הערך הגבוה של השקל ביחס לדולר ולאירו, כניסת התוכנית של שמים פתוחים וכניסתן המתגברת של חברות התעופה הלואו קוסט לישראל.

מגמת גידול היציאות נמשכת

מתברר עוד, כי על פי נתונים מנוכי עונתיות נמשכת מגמת הגידול ביציאות ישראלים לחו"ל, כאשר בשלושת החודשים מדצמבר 2015 ועד פברואר השנה (כולל) נרשמה עלייה של 5% ביציאת ישראלים, בהשוואה לשלושה חודשים קודמים מספטמבר עד נובמבר (כולל) 2015. מגמת הגידול,  מנוכת עונתיות, נמשכת גם ביציאות בדרך האוויר, כאשר בשלושת החודשים מדצמבר 2015 ועד פברואר 2016 (כולל), נרשמה עלייה של 4% בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים. 

עם נתוני גידול מתמשכים ביציאות ישראלים בתחילת ה-2016, לאחר הגידול ב-2015 והדיווחים על גידול בחזרה לסגירת עסקאות תיירותיות במשרדי הנסיעות ויועצי התיירות, נראה, כי לסוכני הנסיעות צפויות עונות טובות בחופשת הפסח ובעונת הקיץ הקרבים.

 

 

Exit mobile version