Site icon IAS

נפתחו חגיגות שבוע האירוויזיון בתל אביב-יפו

רון ויעל חולדאי על השטיח הכתום בפתיחת שבוע האירוויזיון. צילום גיא יחיאלי

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו ורעייתו יעל חולדאי, צעדו על ״השטיח הכתום״, קבלת הפנים הרשמית של תחרות האירוויזיון 2019, שנערך הערב בכיכר התרבות ובכך פתחו את חגיגות שבוע האירוויזיון בתל אביב-יפו.

כפר האירוויזיון בחוף תל אביב. צילום גיא יחיאלי

במקביל נפתח הערב כפר האירוויזיון, היורווילג', שיהיה פתוח לקהל המקומי והבינלאומי עד שבת ה-18 בחודש משעות אחר הצהריים ועד הלילה ויכלול הופעות של אמנים ישראלים ובהם סטטיק ובן אלסטפן, שפיטה, מוש בן ארי, עברי לידר, ההרכב בלקן ביט בוקס, להקת אתניקס, דיג’יי גאלו ומוקי וכוכבי עבר והווה של תחרות השירים האירופית, כמו יזהר כהן ודנה אינטרנשיונל.

בכפר יפעלו מתחמים של נותני החסות, יריד אמנים, משאיות מזון, ברים, מרכז מידע לתיירים ואפילו אולפן ללימוד מילים בעברית. חצאי הגמר והגמר יוקרנו על גבי מסכי ענק ברחבי הכפר, דבר שיאפשר למבקרים ליהנות מהמופעים יחד עם עשרות אלפים מתושבי העיר והמבקרים בה ועם מעריצים מרחבי העולם. האורחים יוכלו לשבת לאורך בר באורך מאות מטרים הפונה לים ולאכול בדוכני האוכל הפזורים.

לצד כפר האירוויזיון ובמתחם נפרד, יפעל פסטיבל האוכל תל-אביב EAT עם מיטב השפים המקומיים כמו חיים כהן שף דיקסי ויפו תל אביב, שאול בן אדרת מהתרנגול הכחול, אביב משה מ-MESSA, שגב משה מ”שגב”, ושפים של מסעדות רבות נוספות כמו: BENEDICT , NINI HACHI, VONG, קוואטרו, ONZA ועוד.

חוגגי האירוויזיון בתל אביב. צילום גיא יחיאלי

במסיבת עיתונאים לפני כחודש, אמר ראש העיר חולדאי שהאירוויזיון הוא לא אירוע תל אביבי, אלא אירוע ישראלי ולאומי. "הוא הזדמנות יוצאת דופן לנו, הישראלים, לחגוג בגאווה; הוא גם הזדמנות להציג לעולם את ישראל היצירתית, האנרגטית, התוססת, וכן – גם את ישראל חופשית, פלורליסטית ואוהבת-אדם. ערכי האירוויזיון –  חגיגת המוסיקה, היצירה ואהבת החיים – הם הערכים איתם מזוהה תל אביב-יפו. ואם תשאלו אותי, זהו אולי הניצחון האמתי שלנו: שאירוע תרבות גדול, פופולארי והמסוקר ביותר בעולם – יתקיים בהצלחה בעירנו.”

איך אפשר אירוויזיון בלי נוצות. הזוג חולדאי על רקע איזכור לשמלת הנוצות של דנה אינטרנשונל. צילום גיא יחיאלי

כתבה קודמת: הציפיות והמציאות של האירוויזיון והתיירות

Exit mobile version