Site icon IAS

נפאל היא לא רק ההימלאיה

מצנחי רחיפה בנפאל. הרבה פעילויות הרפתקנית. צילום יח"צ

כאקורד סיום לתערוכת התיירות IMTM 2020, נערך בשבוע שעבר בסינמה סיטי שבגלילות, ערב של שגרירות נפאל בנוכחות בכירים מנפאל ומישראל, עם הרבה צבע, מחול, מוסיקה ונופים.

מקבלים את פני האורחים בערב נפאל. צילום עירית רוזנבלום

את הערב הינחה נדב בן יהודה, מטפס הרים שמסור לעניין, למד את השפה ואף תרגם חומרים לעברית כדי לקרב אותה יותר לישראלים.

כיום מקבלת המדינה – שלה 30 מיליון תושבים – רק כמיליון תיירים, אך יש לה שאיפה להכפיל את המספר במהירות. שגרירת נפאל בישראל, H.E. Anjan Shakya, אמרה שהמדינה צבעונית ומלאה הסטוריה, אוכלוסיה המתחלקת לעשרות קבוצות אתניות ושפות וההרים הגבוהים בעולם. אולם לדבריה, עובדה זו לא צריכה להרתיע מטיילים פחות ספורטיביים, שכן יש לא פחות מ-8 רכבלים להרים הגבוהים ביותר – למעט הר האוורסט, שנשאר לו ההוד וההדר ומי שרוצה להגיע אל ראש ההר, עליו להתאמץ לשם כך.

נפאל היא, כאמור, לא רק למיטיבי לכת ולשוכני אוהלים: יש בה גם מלונות חמישה כוכבים ורשתות מלונות בינלאומיות כמו מריוט והילטון וגם אירוח בבתים, הרבה חבילות ספא וגם טיפולים לריפוי.

תרבות מרתקת בנפאל. צילום מחסך

ליחסים הדיפלומטיים בין ישראל לנפאל מלאו כבר 60 שנה והם באו לידי ביטוי באמצעות ששה נרות שהודלקו על הבימה של הסינמה סיטי. בערב הססגוני – שלווה בריקודים מסורתיים צבעוניים מלווים במוזיקה אופיינית – הודגש ש"לנפאל ההר הגבוה ביותר ובישראל המקום הנמוך בעולם".

בפעילות החדשה שלה, קמפיין (visit Nepal 2020 (visitnepal2020.com  נועד להראות שיש לה הרבה יותר מה להציע מאשר הרים בלבד. נפאל מעוניינת להציג לתיירים גם תרבות, הרפתקאות, רוחניות, טבע פראי וחיות בר לצד כנסים ותערוכות.

שר התרבות, התיירות והתעופה של נפאל, Yogesh Kumar Bhttarati ציין שכיום אין טיסות ישירות בין ישראל לנפאל, אלא בטיסות המשך, למשל עם אייר אינדיה ולדברי Nandini Lahe Thapa,  מנהלת בכירה ברשות התיירות של נפאל, הנפאלים ישמחו אם חברות תעופה ישראליות ירימו את הכפפה וייצרו טיסה ישירה לקטמנדו. לדבריה, נפאל מוכנה להשתתף במימון בתחום שיווק הקו.

וכמובן שבלי מטעמים אי אפשר, ואלה כללו מנות נפאליות וישראליות כאחד כששיאו של הערב היה הגרלה של טיסות לנפאל, לינות במלונות וחולצות ממותגות.

משתתפי האירוע בבית שגריר שוויץ ברמת גן. צילום עירית רוזנבלום

שוויץ היא גם לצעירים

ואילו בבית שגריר שוויץ, נערכה שבוע לאחר מכן קבלת פנים לכבוד משלחת תיירנים משווייץ, שהגיעו ארצה להשקת תוכנית שיווק חדשה של שוויץ לישראלים. "אנחנו מאמינים בשוק הישראלי גם כאשר יש קשיים", הכריז פדריקו סומרוגה ממשרד התיירות השוייצרי. "אנחנו עובדים עם השגרירות, עם התעשייה ועם התקשורת. המסר שלנו הוא: תחשבו על שוויץ כעל ידידה".

העיר באזל בשוויץ. חדשנית למרות התדמית. צילום Depositphotos

באירוע נכחו נציגי הסדנה לסוכני נסיעות שהתקיימה באותו היום אחר הצהרים וכללה את  נציגי התוכנית החדשה Stop Over  של חברת התעופה סוויס בשיתוף משרד התיירות השוויצרי וחברת התיירות הגדולה STC, פדריקו סומרוגה שהציג תוכנית שמטרתה לפתות נוסעים להישאר בשווייץ במחיר מסובסד של 180 יורו ליום לשלל הטבות, שירי גורדון מחברת גורדון טורס, ומנהלת פרויקט  SWISS1  לתפירת תוכניות טיולי עומק אישיים וטיולי קולינריה ונושאים אחרים, פאביאן אפנזלר נציג הר טיטליס והכפר אנגלברג שלמרגלותיו , דורל שרמן מהעיר באזל , קלאודיה ברנטיני מאתרי התיירות בהר הגבוה ביותר יונגפראו-יוך וסביבותיו ומרקוס קונצלמן נציג מלון רדיסון בלו החדש בלוצרן.

מנכ"ל קבוצת לופטהנזה (חברות התעופה לופטהנזה וסוויס), עפר קיש, הביע תקווה שמשבר הקורונה יחלוף במהרה ושהישראלים יחזרו לטייל באין מפריע ואילו שגריר שוויץ בישראל, דניאל רוך, אמר שיש מסורת ארוכה של ביקורים הדדיים בין המדינות וכי אין צורך לפרט מדוע שוויץ אטרקטיבית, אם כי הוא נזכר שכאשר הגיע לארץ לפני ארבע שנים, אמר לו עמית הונגרי כי מה שקורה בלילה אחד בתל אביב, הוא יותר ממה שקורה בשוויץ בשנה שלמה. "זה הרגיז אותי, כי פאן בערים השוויצריות: יש ערים מודרניות, קלאבים וומצבור של אמנות". חלק מחיי התרבות של שוויץ הובאו גם לתל אביב והוצגו בכיכר האופרה ובהם די.ג'יי וגם בלט באזל. זאת לצד פעילות משותפת של סטארטאפים משתי המדינות. "יש פוטנציאל לחבר את הדרך המסורתית של חופשה עם מודרניות", סיכם השגריר.

Exit mobile version