Site icon IAS

ניתן אישור להקמת מלון בעמק ססגון שבפארק תמנע

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי : אנו מברכים על דחיית הערר להקמת המלון ולומדים את ההחלטה ואת השלכותיה. מעודד לראות שהועדה הבינה את החשיבות של יצירת מקומות לינה בפיתוח התיירות באזור, אשר משתלבים עם הטבע, כפי שנעשה בהצלחה רבה בפארקים בעולם דוגמת היוסימיטי, היער השחור, האגמים בצפון איטליה ועוד.

המדבר הישראלי הוא פוטנציאל אדיר לתיירות מאירופה בזכות מזג אוויר אולטימטיבי. האתגר שלנו הוא לוודא שיש אפשרויות לינה מגוונות, שיוקמו בשיתוף עם כל הגורמים, במטרה לחשוף את המדבר ואת הטבע הייחודי שבו לתיירות מכל העולם.הקמת מלון בפארק תמנע משתלבת עם תוכנית משרד התיירות לפיתוח מוצר תיירותי מדברי, שנועד לחזק את הנגב והערבה".

ועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה ערר שהוגש נגד החלטת הועדה המחוזית מחוז דרום שאישרה הקמת מלון בעמק ססגון בפארק תמנע.

במשרד התיירות אומרים כי "מדובר בניצחון השכל הישר וההיגיון, כאשר מפתחים את התיירות באופן מידתי באזור מבוקש – לצד שמירה על הטבע והסביבה שבזכותם מגיעים התיירים". כיום מגיעים לאזור מעט אנשים משום שלא מכירים את המקום, אומרים במשרד ונותנים לדוגמא את מלון בראשית במצפה רמון, שהפך את האזור לאטרקטיבי ולמוקד תיירותי מוביל.

כמו בבראשית, מלון בתמנע יחזק הזדמנויות תעסוקתיות למאות עובדים ובעיקר לצעירי האזור שכיום תלויים בחקלאות בלבד. אזור הדרום נמצא בהליך פיתוח תיירותי עם שדה תעופה בין לאומי רמון,שעומד להיפתח בקרוב. יחד עם זאת, אומרים במשרד התיירות, יש לזכור שמזה 15 שנה לא נבנה מלון באילת.

היצע חדרי הלינה בערבה ובאילת אינו מספיק – במיוחד על רקע מאות אלפי התיירים שנוחתים בחורף בעובדה, בזכות תמריץ לחברות התעופה ממשרד התיירות.
משרד התיירות לקח בחשבון, שמדובר בקרקע מופרת (לא בתולית) ובכך שתכנון המלון צפוי להשתלב בנוף מבחינת צבע, גובה, ובניה ירוקה.

נקודה נוספת לפי משרד התיירות היא ודאות תכנונית – במשרד אומרים, שאם לא היה נדחה הערר נגד הקמת המלון, אחרי שכבר קיבל את כל האישורים הנדרשים, יזמים היו חוששים להשקיע בהקמת מלונות בישראל, להפחתת התחרות ולעליית מחירי הלינה. במשרד לומדים כעת את ההחלטה ואת השלכותיה.

 

Exit mobile version