Site icon IAS

נוסעים להודו ? זהירות שפעת חזירים !

The Indian Express עיתון היוצא לאור בניו דלהי דווח במהלך סוף השבוע על פאניקה בהודו, התפרצות שפעת חזירים שגבתה את חייהם של 700 בני אדם ומעל 11,000 נדבקו במחלה. "אין סיבה לדאגה", תגובת משרד הבריאות בהודו.

המחלה נגרמת מנגיף H1N1 הדומה לגורם המחלה בחזירים ומפה שמו "שפעת חזירים". עד שנת 2009 שפעת החזירים הייתה אופיינית בעיקר בחזירים וההדבקות בבני אדם הייתה נדירה. במרץ 2009 התפרצה מגיפה במקסיקו שגרמה למקרי מוות רבים.

שפעת החזירים היא מחלה מדבקת דומה לזו של השפעת הרגילה שכולנו מכירים, כלומר הנגיפים פוגעים בתאי האף, גרון וריאה והתפשטותה נגרמת במגע עם משטחים נגועים או בנשימה של אוויר נגוע. חולים במחלה יכולים להדביק אחרים עוד לפני שמופעים תסמיני המחלה ועד שבוע מרגע ההדבקות. לעומת ילדים שמפיצים את המחלה עד 10 ימים מרגע ההדבקות.

תסמיני המחלה הם :חום, כאב גרון, נזלת, כאבי שרירים,כאבי ראש, צמרמורות, עייפות, הקאות, כאבי בטן, סחרחורות ושלשולים. ילדים צעירים, נשים בהריון ואנשים מבוגרים הסובלים ממחלות כרוניות ( מערכת חיסונית חלשה) נוטים לפתח סיבוכים כמו דלקת ריאות וכשל נשימתי עד לתסמינים נוירולוגיים ומוות. הנגיף לא עובר במזון מבושל וגם לא בבשר חזיר מכוון שהוא מושמד בטמפ' של מעל 75 מעלות.

בדיקת מעבדה היא הדרך היחידה לקביעת המחלה מכוון שהתסמינים מאוד דומים לאלו של שפעת עונתית. הטיפול במחלה הוא מנוחה, שמירה על חום הגוף, שתייה מרובה ותרופות- אנטיביוטיקה (במקרה של סיבוכים) ואנטי ויראליות (טמיפלו למשך 5 ימים). ההגנה הטובה ביותר היא חיסון נגד שפעת מידי שנה, ושמירה על היגיינה במטרה להאט את התפשטות המחלה.

Exit mobile version