Site icon IAS

נהר הסיין בפריז יהפוך עד 2025 למקום שחייה בטוח

נהר הסיין בפריז ברקע מגדל אייפל. צילום freepik

בא לכם לשחות דווקא בנהר הסיין במהלך חופשה רומנטית בפריז ? בקרוב זה יהיה אפשרי. פרויקט חדש בעלות של 1.4 מיליארד יורו יצא לדרך ומטרתו לנקות את הנהר ולהפוך אותו ראוי לשחייה. נכון לעכשיו, לפי מומחים מי הסיין מזוהמים עד כדי כך שקשה למצוא שם אפילו דגים, כאשר שפכים מוזרמים אליו ממספר גורמים.

כעת יש רצון עז להאיץ את הפרויקט, כאשר המועד האחרון לניקויו הוא ביולי 2024, בזמן לטריאתלון האולימפי ומרוצי המים, ממש לפני אולימפיאדת הנכים. הפרויקט יכלול גם טיפול בסירות בתים, בתים ומאגרי אגירה, המזרימים את מי השפכים לנהר.

הנהר אמור להיפתח לקהל בקיץ 2025, לאחר האולימפיאדה והעירייה בוחנת את המקומות הראויים לשחייה בסיין בתוך ובפרברי פריז. יורוניוז מדווח שככל הנראה שניים יהיו על גדות פארק ריבס דה סיין, אחד במרכז פריז, אחד בנמל ברסי הממוקם ברובע ה-12 וכן אחד ברחוב Allee du Bord-de-l’Eau ב-Bois de Boulogne, ברובע ה-16.

פריז צפויה להיתקל בטמפרטורות קיץ גבוהות של יותר מ-50 מעלות צלזיוס עד שנת 2050, ומים הניתנים לשחייה יכולים לעזור לעיר לשמור ולשפר עוד יותר את איכות החיים שלה בעתיד. הפרויקט גם מתכוון לתת השראה לערים אחרות ברחבי צרפת ולהתחיל להפוך את הנהרות העוברים בהן לבטוחים יותר.

למרות שפריז אירחה אירועי שחייה עוד לפני, כמו במהלך אולימפיאדת 1900, הרחצה בסיין אסורה מאז 1923 עקב סכנה מזיהום המים. מסקר שנערך לאחרונה עולה כי כ- 70 אחוזים מתושבי העיר לא מרוצים מאיכות המים בנהר הסיין, חלקם כינו אותו מלוכלך, ואחרים אף מזוהם ומסריח.

Exit mobile version