Site icon IAS

נדחה מועד איסור מכירת ביטוח לחו"ל ע"י סוכני הנסיעות

הישג חשוב להתאחדות בנושא הביטוח. בעצת שופטי בג"צ, הגיעה התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל להסדר עם המפקחת על שוק ההון והביטוח, במסגרתו דחתה המפקחת את כניסתן לתוקף של הוראות החוזר האוסר על מכירת ביטוח נסיעות על ידי מי שאינם סוכני ביטוח ליום 29.05.2018.

משרדי הנסיעות יוכלו להכשיר בשנה הקרובה יועצי תיירות כסוכני ביטוח, אשר יורשו לעסוק בשיווק ובמכירת ביטוח בהתאם להוראות חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981, לרבות לשווק ולמכור פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל, במשרדי הנסיעות.

את ההתאחדות ייצגו עורכי הדין גד נשיץ, אורלי נשיץ ונטלי זק"ש-דולינגר ממשרד עו"ד נשיץ ברנדס אמיר.

היסטוריה

במאי 2016 דווח באתר IAS כי מזה למעלה משנה, משרד האוצר והתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, ארגון הגג המייצג למעלה מ-4,500 יועצי תיירות, מקיימים הדברות משותפת, במטרה להגיע בפשרה לנוסחה שתאפשר ליועצי התיירות להמשיך ולמכור ללקוחותיהם ביטוחי נסיעות בחו"ל, כפי שמתקיים, בידיעת ובהסכמת משרד האוצר, כבר יותר מ-40 שנה.

כידוע, בשנת 2014 פרסמה המפקחת על הביטוח חוזר, האוסר על משרדי הנסיעות למכור ביטוח נסיעות לחו"ל החל מ-15.05.15. בעקבות חוזר זה פנתה ההתאחדות לבג"ץ (בייצוג משרד עו"ד נשיץ, ברנדס, אמיר), אשר בשבתו בדיון בסוגיה סבר, כי מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל על ידי משרד נסיעות דווקא משרתת את הצרכן, מקלה עליו ומונעת סרבול מיותר.

מתוך חשיבות האינטרס הציבורי, שלח העליון את הצדדים להדברות. בהתאחדות ברכו בזמנו על ההדברות וההתקדמות שבמהלכה מקדמת את טובת כל הצדדים.

בהשוואה לעולם, ציינו בהתאחדות, הטלת איסור על משרדי נסיעות למכור ביטוח נסיעה לחו"ל ללקוחות, תהפוך את ישראל לחריגה בנוף העולמי. במדינות האיחוד האירופי למשל, לא זו בלבד שמקובל לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל מסוכן הנסיעות, אלא שהדבר אף מעוגן בהוראות רגולטוריות.

מנכ"לית ההתאחדות חני סובול אמרה בזמנו , כי לא זו בלבד שמדובר בנוהג שהשתרש בענף זה עשרות שנים, אלא גם שהוא יושם בהצלחה רבה ולראיה, המפקחת מעולם לא טענה כי היא מבקשת לבטלו עקב תלונות צרכנים. דווקא ביטולו של הנוהג, אמרה סובול, יסרבל את ההליך עבור הצרכן בכך שיצריך אותו לפנות לגורם נוסף לאחר הזמנת הטיול, במקום לקבל תחת קורת גג אחת את כל השירותים הנדרשים לו בהתאמה לצרכיו ולאופי נסיעתו.

סרבול נוסף כזה, סיכמה סובול, יכביד על הצרכנים והחשש העיקרי הוא, שישראלים רבים ייצאו את גבולות הארץ בלי כיסוי ביטוחי הולם.

 

 

Exit mobile version