Site icon IAS

נדחה התשלום הרטרואקטיבי למבקשי מקלט

תל אביב (צילום: עוזי בכר)

באחרונה נוצרה סכנה ממשית לסגירת אלפי עסקים קטנים ולפיטורי אלפי עובדים בעקבות פסיקתו של בית המשפט העליון שקבע כי על מעסיקים לשלם היטל של 20% גם על מבקשי מקלט בעלי רישיון  שהייה זמני – כפי שהם נדרשים במקרה של "עובדים  זרים", והחלת ההיטל רטרואקטיבית לעשר השנים האחרונות.

בדברים שנשא ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים בפני בכירי מלונאי ישראל בישיבה מיוחדת של מועצת התאחדות המלונות, טען שהתשלום הרטרואקטיבי על העסקת מבקשי המקלט אשר היה אמור להיות משולם בסוף החודש, נדחה. הדחייה כרגע היא לחודש ימים לדבריו, אם יהיה צורך, תוארך הדחיה כפי הדרוש כדי לאפשר שינוי חקיקה שיפתור את הסוגיה.

בשיחה שקיים ח"כ גפני עם ערן יעקב, ראש רשות המיסים שנכנס היום לתפקידו, גילתה הרשות הבנה ונכונות לדון בנושא תיקון החקיקה.

ח"כ גפני הוסיף כי גם לגבי העתיד, אין ערך לגביית ההיטל שכן הוא לא יביא יותר עובדים ישראלים שיעסקו בניקיון בענף.  "יש לנו אינטרס לאומי כמדינה, אנחנו זקוקים למלונות והחשיבות רבה מכל היבט אפשרי", אמר הרב גפני.

רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות: "אנחנו מבקשים להודות לח"כ הרב משה גפני על המאמצים הרבים שהוא עושה על מנת לעשות צדק בסוגיית ההיטל. אנו מאמינים כי גם שר האוצר משה כחלון וגם ראש רשות המיסים הנכנס יעקב יסייעו למלונאים, למסעדנים ולחברות הניקיון וימנעו מהם נזק כלכלי חסר תקדים."

Exit mobile version