Site icon IAS

נבחנת אפשרות להעסקת עובדים זרים במלונות באזורים נוספים ברחבי הארץ

שר הפנים אריה דרעי ושר התיירות יריב לוין בוחנים אפשרות להרחבת העסקתם של עובדים זרים בענף המלונאות בים המלח ובשאר המקומות בישראל. השניים קיימו הבוקר דיון בנושא בהשתתפות אנשי מקצוע במשרדיהם וסיכמו על הקמת צוות בינמשרדי שיבחן את הסוגייה ויביא את המלצותיו.

בדיון הוצגו בפני השרים נתונים על הגעתם מדי יום של 600 עובדים מירדן לעסוק בעבודות תחזוקה שונות במלונות באילת, ביניהם חדרנות, ניקיון ועוד. העובדים נכנסים לישראל על בסיס אשרת עבודה יומית דרך מעבר רבין בערבה ובערב שבים לירדן.

שני השרים הסכימו כי הפרויקט באילת נוחל הצלחה וזה הזמן המתאים לבחון את הרחבתו כדי לסייע למלונאים. בעקבות כך החליטו השרים  על הקמת צוות בין – משרדי, שיבחן העסקת עובדים ירדנים גם במלונות ים המלח והקצאת מכסה של עובדים זרים לשאר חלקי הארץ לצד הגדלת המכסה לעובדים באילת.

שר הפנים אריה דרעי: "אנחנו ממשיכים את הפיילוט שהתחלנו באילת ומבקשים להמשיך עם הפרוייקט גם במלונות ים המלח.מדובר בפרוייקט, אשר רווח כפול בצידו, הן לתיירות בים המלח והן להידוק היחסים בין ישראל ובין ירדן".

שר התיירות יריב לוין: "במהלך פגישתי עם שר הפנים אריה דרעי סוכם, כי יוקם צוות בין – משרדי שיגיש המלצותיו בסוגיית העסקת עובדים זרים בבתי מלון בישראל. מדובר בצורך אמיתי של עובדי תחזוקה במלונות ים המלח. העסקת מאות ירדנים באילת בשנה החולפת מוכיחה עצמה ואני סבור שמודל כזה או דומה לו יתנו פתרון למלונות ים המלח. חשוב להדגיש שהדבר יעשה בלי לפגוע בהעסקתם של עובדים ישראלים בענף המלונאות".

 

 

Exit mobile version