Site icon IAS

"מתעדים את ישראל: 75 שנות חזון", במוזיאון הסובלנות ירושלים

מוזיאון הסובלנות בירושלים. צילום שי גיל

מוזיאון הסובלנות ירושלים (MOTJ) ייפתח בקרוב למבקרים מכל הגילאים, הדתות והרקעים התרבותיים. המוזיאון שם לו למטרה לעודד דמוקרטיה, להילחם בשורשי האנטישמיות והקיצוניות ולקדם יציבות אזורית, הרמוניה גלובלית, כבוד האדם ואהבת ישראל.

בין אירועי הקיץ המיוחדים, ניתן להמליץ על תערוכת הצילומים "מתעדים את ישראל: 75 שנות חזון", המוצגת במוזיאון הסובלנות בירושלים. המוזיאון מזמין את הקהל הרחב לבקר בתערוכת הצילומים וכן לערוך היכרות ראשונית עם מבנה המוזיאון. הביקור בתערוכה אינו כרוך בתשלום, אך יש להירשם מראש באתר.

תערוכת הצילומים "מתעדים את ישראל: 75 שנות חזון", כוללת תיעוד רחב ומרשים של ישראל, לאורך כל שנותיה ואף קודם לכינונה, כפי שעולה מצילומיהם ועבודותיהם של 12 צלמים בעלי שם – מקומיים ובינלאומיים. את התערוכה אצרה אנה-פטרישיה קאהן, במאית, עורכת ספרי צילום, עיתונאית לשעבר ואוצרת תערוכות של הצלמים הבולטים ביותר במאות ה-20׳ וה-21׳.

אליעזר טריטו אוחז את בתו מרים, התינוקת הראשונה שנולדה במושב עלמה בגליל העליון. 1951. צילום:
© David Seymour / Magnum Photos, courtesy °CLAIRbyKahn

התערוכה כוללת 120 צילומים וסרטון וידיאו אחד. העבודות המוצגות מציגות תיעוד משנת 1931 ועד היום, והן עוסקות בסובייקטיביות של נקודות המבט ביחס לגיוון ולמורכבות של ישראל ותושביה. העבודות הנבחרות משרטטות דיוקן מגוון של החברה הישראלית, והן מציעות פרספקטיבות שונות ורבות להתבונן דרכן על מדינת ישראל, התפתחותה וצמיחת הקהילות בה.

עבודותיהם של שניים ממייסדי סוכנות הצילום הבינלאומית ׳מגנום׳, הצלמים היהודיים רוברט קאפה ודיוויד ״צ׳ים״ סימור, מוצגות בצורה נרחבת בערוכה בתערוכה. השניים ביקרו בישראל בנפרד באופן תדיר בין השנים 1956-1947 ותיעדו מקרוב את תקומתה והשנים הראשונות של מדינת ישראל. התיעוד של השניים, שזכו לתהילת עולם בשל עבודתם הבינלאומית בסיקור מלחמות וקונפליקטים, מציג נקודת מבט אופטימית על המדינה החדשה שהוקמה מתוך חורבות השואה.

בין תמונותיהם המשתתפות בתערוכה, נמצאת תמונת ענק של האלטלנה, יום לאחר הפצצתה, תמונתו של בן גוריון במעמד ההכרזה על המדינה היהודית, ותמונה של אב גאה המחזיק בבתו, התינוקת הראשונה שנולדה במושב עלמה שבגליל העליון בשנת 1951 ועוד תמונות רבות אחרות.

התמונה של הכרזת המדינה. דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, קורא את מגילת העצמאות בטקס ההכרזה על הקמת המדינה. תל אביב, 14 במאי 1948. צילום
© Robert Capa / ICP / Magnum Photos, courtesy °CLAIRbyKahn

התערוכה כוללת תיעוד חדש, שלא הוצג מעולם, של הצלמת אינגה מוראת׳, האישה הראשונה שנעשתה חברה בסוכנות הצילום ׳מגנום׳, וגם מי שהייתה אשתו השנייה של המחזאי היהודי המפורסם, ארתור מילר, וצילומיה מוצגים לצד עבודותיהם של צלמים בכירים אחרים, בהם הצלם הישראלי מיכה בר עם, אמנים מודרניים צעירים, כמו ננה הייטמן ועבודת וידיאו מהפנטת של האמנית הישראלית הבינלאומית, סיגלית לנדאו.

התערוכה מגיעה לשיאה במיצג רחב היקף המציג צילומי דיאלוג שצולמו בפלסטין המנדטורית בשנות ה-30׳, על ידי צלם הפורטרטים האוונגרדי הלמר לרסקי השווייצרי, לצד עבודות שנעשו בהזמנה בחודש ינואר 2023, על ידי הצלם האמריקאי ברוס גילדן.

מוזיאון הסובלנות ירושלים (MOTJ) ייפתח בקרוב למבקרים מכל הגילאים, הדתות והרקעים התרבותיים. המוזיאון שם לו למטרה לעודד דמוקרטיה, להילחם בשורשי האנטישמיות והקיצוניות ולקדם יציבות אזורית, הרמוניה גלובלית, כבוד האדם ואהבת ישראל.

התערוכה פתוחה ללא תשלום לקהל הרחב עד אוקטובר 2023 אך יש להירשם באתר המוזיאון: לחצו כאן

Exit mobile version