Site icon IAS

משרד התיירות של תאילנד: הסערה מתקרבת באיטיות

תאילנד. הישראלים נמנים עם עשר מדינות המקור המובילות בתיירות. צילום Depositphotos

משרד התיירות של תאילנד Tourism Authority of Thailand  – TAT מעדכן כי סופת פאבוק המתקרבת בשעות הקרובות לחופי מפרץ תאילנד – בעיקר באזור של קראבי, קוסמוי וקופנגן אך גם בפוקט.

כך מוסר נציג משרד התיירות של תאילנד בישראל, דב קלמן.

על פי המשרד המטרולוגי של תאילנד (נכון לשעה 09:00 בבוקר יום ו') הסערה מתקרבת באיטיות ולא ניתן לצפות את כיוונה או האפקט שלה על הקרקע. למרות זאת, מומחי המשרד מצפים להצפות בשעות הקרובות בחופים. המרכז של הסופה יהיה אחה"צ במחוז נקון סי טמראט Nakhon si Thammarat אך עין הסערה רחבה ולכן תגיע לאזורים רבים.

הודעה יותר מפורטת לגבי ההשלכות על התיירים הנמצאים כעת בתאילנד בכלל ואזור מפרץ תאילנד במיוחד פורסמה הבוקר על ידי TAT, כולל עדכונים לגבי טיסות ושמורת טבע סגורות (כגון קו פיפי).

נכון לבוקר זה, כל המעבורות בין קוסמוי, קופנגן וקוטאו מבוטלות עד להודעה חדשה וכך גם הטיסות מקוסמוי. התיירים הנמצאים בקו סמוי, קופנגן וקראבי מתבקשים להתנהג בזהירות ולהקשיב להוראות של השלטונות ובתי המלון המקומיים.

חשוב להדגיש כי הטיסות לפוקט מתקיימות כרגיל. על פי הצפי, האי פוקט לא ייפגע באופן משמעותי.

בכל שאר אזורי התיירות של תאילנד, עסקים כרגיל. הכל פתוח ומתפקד כבשגרה, נמסר מ-TAT.

ישראלים בקוסומוי : אף אחד לא התריע

הגשם יורד על הבריכה במלון בקוסומוי. צילום שרית מרגלית

זוג ישראלים הנמצא בקוסומוי סיפר ל-IAS כי בתם מור היתה אמורה לחבור אליהם מקופנגן באמצעות מעבורת, אולם כל המעבורות בוטלו. הם אמורים לטוס ביחד ביום ראשון לבנגקוק ועדיין לא ברור עד מתי תימשך הסופה והאם הטיסות אכן ייצאו. לפי שעה בוטלו כל הטיסות מהאיים לבנגקוק.

לדבריהם, הם נמצאים במלון במרחק של חמישים מטרים מהחוף במלון בנוי מאבן ומרגישים מוגנים למדי. עם זאת, הם מספרים שאיש לא יידע אותם על מה שעומד להתרחש, ולמדו על כך באמצעות האינטרנט והטלוויזיה. "לא היתה אזהרה ולא כלום. ראינו שעורמים שקים של חול במסעדה על החוף, אבל אף אחד אמר לנו כלום, לא במלון ולא בבריכה על הים", מספרת שרית, "שאלתי עובד במסעדה על גג המלון ממתי הם יודעים על הסופה המתקרבת והוא ענה ש'יומיים שלושה', אבל איש לא התריע".

בני הזוג מתעדכנים במפת מזג האויר המנטרת את הסופה ולדבריהם, הם בצפון קוסומוי ועין הסערה עוברת דרומית-מערב להם. "היא אמורה להגיע אלינו לפנות ערב ותהיה רק במהירות של כ-40 קמ"ש, כך כנראה יהיה לנו מזל. בינתים יש גשם כל הזמן ואנחנו מעבירים את הזמן בחדר המלון עם הטלוויזיה".

ארקיע מתגייסת – טיסות מוזלות ביום שבת, ללא תשלום ביום שני

טיסות ארקיע הסדירות לתאילנד יסייעו לחילוץ הישראלים שנקלעו לסופה. כך נמסר מטעמה של החברה. עם זאת אין מדובר בטיסה מהאיים שבהם נמסגרו נמלי התעופה. נמסר כי ישראלים המעוניינים בכך יוכלו לרכוש כרטיס במחיר מוזל בטיסה היוצאת מחר בשעות הצהריים (שעון מקומי) מבנגקוק לתל אביב.

בנוסף מאפשרת ארקיע לנוסעים שאמורים לטוס בטיסה מחר מבנגקוק ולא יצליחו להגיע מהאיים, לעלות על הטיסה מבנגקוק ביום שני הקרוב, על בסיס מקום פנוי ובהודעה מראש וללא תוספת תשלום.

הסופה וגשמים עזים גרמו הלילה והבוקר (יום ו') להצפות בכמה אזורים בדרום המדינה. ועוצמת הרוחות עלולה להגיע ל-80 קמ"ש, כך לפי השירות המטאורולוגי המקומי. 15 מחוזות בדרום תאילנד הוזהרו מפני פגיעה של הסופה הטרופית ואלפי תושבים עזבו את בתיהם למקומות מקלט. במחוז פק פננג הפך בניין העירייה למקלט המאכלס כאלף תושבים.

בעקבות פגיעתה הצפויה של הסופה הטרופית "פאבוק" בדרום תאילנד, הודיעו חברות הביטוח AIG, ביטוח ישיר וכלל ביטוח ופיננסים, כי יאריכו ללא עלות את תקופת הביטוח למבוטחיהן באזור הסערה בשלושה ימים. חברת הביטוח הפניקס הודיעה ללקוחותיה השוהים בתאילנד, כי החברת מתגברת את מוקד החירום מסביב לשעון, וכן החליטה להאריך באופן אוטומטי את תקופת ביטוח הנסיעות לחו"ל Smart Travel המסתיימת עד 7.1.19 ב-72 שעות נוספות, ללא כל עלות נוספת, כך שבמקרה שיזדקקו לשרותי איתור וחילוץ או חלילה לסיוע במקרה של פגיעה גופנית, יהיו מכוסים בביטוח גם אם לא יצרו קשר עם החברה בארץ.

סופת פאבוק המתקרבת באטיות לחופי מפרץ תאילנד. צילום Depositphotos
Exit mobile version