Site icon IAS

משרד התיירות ישקיע בסדרת טלוויזיה בינלאומית

משרדי התיירות, הכלכלה, האוצר ועיריית ירושלים אישרו השבוע מענק תקדימי לעידוד צילום הפקות ענק של קולנוע וסדרות טלוויזיה בינלאומיות עתירות תקציב בירושלים, מבית היוצר של רשת NBC המובילה. 

 

התקציבים האמורים יושקעו במטרה לפתח תעשיית קולנוע מובילה בבירה ולהביא את מדינת ישראל, ובכלל זאת את ירושלים, אל מיליוני מסכים בעולם. זוהי בשורה שתחזק את תעשיית הטלוויזיה והקולנוע בארץ ותביא להשקעות רבות באזורים בהם תצולם הסדרה, ליצירת הזדמנויות תעסוקה חדשות, ולמשיכת השקעות והפקות נוספות.

 

במשרד התיירות מעריכים, כי המהלך צפוי לתרום משמעותית לגידול הכנסות המדינה מתיירות ולהשפיע לטובה על מספר התיירים לישראל.

 

ליוזמה שותפים משרד התיירות, משרד האוצר, משרד הכלכלה, עיריית ירושלים והמיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף פעולה חסר תקדים שנועד לצרף את בירת ישראל לערים מובילות בעולם, אשר פועלות במודלים דומים כדי לקדם הן את תעשיית הקולנוע בהן והן את מיתוגן בעולם.

 

עבור עונת צילום ראשונה תוכל ההפקה לזכות במענק של עד 14 מיליון ₪ במימון הבא: אוצר (4 מיליון ש"ח), תיירות (3 מיליון ₪), הכלכלה (3 מיליון ₪), ירושלים והתפוצות (3 מיליון ₪) , עירית ירושלים (1 מיליון ש"ח).

 

עבור עונת צילום שנייה יינתן מענק נוסף של עד  8 מיליון ש"ח במימון הבא: אוצר (1.9 מיליון ש"ח),  תיירות (1.7 מיליון ש"ח), כלכלה (1.7 מיליון ש"ח) ירושלים והתפוצות (1.7 מיליון ש"ח) ועירית ירושלים (1 מיליון ש"ח).

 

על פי הסיכום, עיקר העלילה יתרחש בירושלים. כתנאי לקבלת המענק, תצטרך ההפקה להשקיע לפחות 25 מיליון ש"ח בארץ – מתוכם לפחות 4 מיליון ₪ בירושלים. הגובה המקסימלי של המענק יהיה עד 25% מכלל ההוצאות של ההפקה בארץ ובירושלים.

 

הראשונה ליהנות מהמענקים החדשים תהיה רשתNBC  האמריקאית, אשר תחל לצלם בארץ סדרת מתח בלשית בינלאומית, "דיג", בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים. יוצרי הסדרה הם גידי רף ("חטופים" ו- "homeland") ושותפו זוכה פרס האמי טים קריג. ירושלים היא המרכז העלילתי של הסדרה ובה גיבור הסדרה, סוכן FBI, פועל לגילוי סודות ופעילויות של גורמים בינלאומיים ומקומיים בעיר העתיקה.

 

במשרד התיירות ציינו כי "צילום סדרה בקנה מידה שכזה צפוי לתרום רבות לתיירות לישראל, להשפיע לטובה על דעת הקהל ולהגביר את רמת החשיפה של ישראל בעולם".

 

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו: "מדינת ישראל היא סט אידיאלי לצילומים של הפקות בינלאומיות, היא מציעה את כל סוגי התפאורה שבמאי יכול לבקש. הקצאת המענק לסדרה זו עולה בקנה אחד עם פעילות השיווק הנמרצת של המשרד לטובת קידום ישראל כאתר לצילומים של הפקות בינלאומיות". 

 

כך, לדוגמא, בעידוד ובתמיכה של משרד התיירות צולם בישראל לפני מספר חודשים סרט סיני בכיכובם של המובילים בשחקני סין- מהלך הצפוי להשפיע לטובה על מספר התיירים הסינים אשר יגיעו לישראל.

 

אנשי המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים אמרו בנימוקיהם כי מדובר ב"סדרה מרתקת מלאת התרחשויות מפתיעות, תוך כתיבה קולנועית סוחפת שלצד דרמת מתח, מצליחה להביא אל המסך דרמה אנושית מורכבת.

 

צוות ההפקה בעל הניסיון הרב מארה"ב ומהארץ מבטיח איכות הפקתית ותהודה רבה". בימים אלה מיזם הקולנוע שוקד על גיוס תקציב נוסף לתמיכה בסדרת טלוויזיה מצטיינת נוספת בשם "ג'רוזלם", בהפקה גרמנית-צרפתית-ישראלית.

 

Exit mobile version