משרד התיירות יציג מחר ומחרתיים (11-12 בפברואר) את הפיתוחים והחידושים התיירותיים לשנה הקרובה בתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM במתחם אקספו בתל אביב. כמו בכל שנה, גם השנה תערוכת התיירות הגדולה במזרח התיכון תמשוך אליה את בכירי תעשיית התיירות. במהלך התערוכה יקיים משרד התיירות, מגוון הרצאות ודיונים בהם יוצגו, בין היתר, הרפורמות שהוביל המשרד במדיניות השיווק, אשר הביאה את ישראל לשיא של כל הזמנים בתיירות הנכנסת.
המשרד יזם פנאלים בכנס, ובין היתר:
- מטיילים בעקבות האוכל – קולינריה כנישה מובילה בתיירות העולמית ופיתוחה בישראל. בפאנל ישתתפו השפיות הילה אלפרט ועתליה עין מור ואנשי תקשורת שידונו במהפך הקולינרי שעברה ישראל. איך הפך האוכל מצורך בסיסי לצורך נהנתני ולמוצר תיירותי, והמקום המרכזי שתפסה הקולינריה במפת התיירות המקומית.
- תורבו – האקסלרטור (מאיץ) של משרד התיירות, המסייע ליזמים ולרשויות מקומיות בפיתוח תיירותי בפאנל ישתתפו נציגי משרד התיירות שיספרו על הפעלת "תורבו" – החממה העסקית. השנה החליט המשרד על קידום מואץ לעסקים ומיזמים חדשים בנגב, במסגרת פיתוחו כמותג בין לאומי חדש.
- דיון: מה בין הדולומיטים לנגב? מקרה בוחן לפיתוח ומיתוג אזור תיירות חדש. בפאנל ישתתף מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, וכן אנשי תיירות מאזור הדולומיטים ומהארץ. הפאנל יבחן את הדולומיטים כמודל לפיתוח הנגב כמותג תיירות בין-לאומי, וישוחחו בו על תהליך המיתוג ופיתוח המוצר התיירותי האיטלקי, הסיבות להצלחתו, והאופן בו ניתן לייבאו בהתאמה לנגב.
- תיירות נגישה – אחד ממותגי התיירות שהמשרד מפתח, תוך הבנת הפוטנציאל התיירותי בקנה מידה בין לאומי. בפאנל, ישתתף מרטין הנג, שאחראי על תחום התיירות הנגישה ב – Lonely Planet. הדיון יעסוק בהנגשה של אתרים ושירותי תיירות, ליותר ממיליארד לקוחות פוטנציאלים בארץ ובעולם. תיירות נגישה היא תחום רחב עם קצב הצמיחה הגדול בתחום. בעולם בו כ-15% מהאוכלוסייה מוגדרת כאנשים עם מוגבלות, יחד עם העובדה שתוחלת החיים עולה בהתמדה, הופך פלח שוק זה לבעל פוטנציאל כלכלי אדיר.
- הנגב – המותג התיירותי הבין-לאומי הבא – הצגת האסטרטגיה הנבחרת לפיתוח הנגב כמותג תיירותי מוביל. בפאנל ישתתפו מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, ומנכ"ל החברה להגנות ים המלח, שימי דניאל, ותוצג בו האסטרטגיה לפיתוח הנגב כמותג תיירותי שמהווה הזדמנות שיווקית להגדלת מספר התיירים בישראל, על ידי הצעת ערך לתיירות מאירופה, בעיקר בעונת החורף. פיתוח תשתיות ומוצרי תיירות אטרקטיביים בנגב יאפשרו פיזור עונתי וגיאוגרפי, והגדלת התיירות הנכנסת לישראל, תוך השגת יעדיה החברתיים-כלכליים של המדינה בדרום הארץ.
- תיירים החוצה! תיירות-היתר באמסטרדם – כיצד להפוך בעיה זו בערים הגדולות, להזדמנות תיירותית בפריפריה. בדיון ישתתפו נציגי משרד התיירות ומומחי תיירות מהולנד, שידונו באופן בו תופעת תיירות-היתר באמסטרדם הביאה לפיתוחם של אזורי תיירות חדשים במעגלים מרוחקים יותר מהעיר. איך פותחה האסטרטגיה של מוצר תיירותי אלטרנטיבי למוצר באמסטרדם, וכיצד ניתן לפתח את הנגב כפתרון לקליטת עודפי התיירות מהערים הגדולות בארץ.
- הבלוגרים הגיעו לנגב המערבי! בלוגרים ורשתות חברתיות הם כיום כלי מרכזי בשיווק, במיוחד כשמדובר באזורי תיירות חדשים. דני בירן, יו"ר איגוד הבלוגרים, יציג את מיזם "המשלחת" – קבוצת בלוגרים מחו"ל, אשר ביקרה באזור שדרות, באשקלון וביישובי הנגב המערבי (עוטף עזה) במהלך חודש ינואר, במטרה להציג את אופן עבודת הבלוגרים, ואת עוצמתן השיווקית של הרשתות החברתיות בתחום התיירות.
- מבט לתיירות העתיד – טקס קבלת תעודות הערכה לתלמידי מגמות תיירות בבתי ספר תיכוניים. שיח מרתק עם מורים ותלמידי תיכון מצטיינים הלומדים במגמת תיירות כמקצוע לבגרות. נברר כיצד הם רואים את עולם התיירות העתידי וכיצד הם מתכוונים להשתלב בתעשייה. בטקס יחולקו תעודות הערכה, ותוענק תעודת הצטיינות לכיתת תלמידי תיירות בעלת ההישגים הגבוהים ביותר בבגרות בשנת הלימודים תשע"ט.
שר התיירות, יריב לוין, אמר כי "יריד ה-IMTM הוא אירוע הדגל של ענף התיירות הישראלי והבינלאומי ואני שמח שגם השנה אנחנו פותחים אותו על רקע הצלחה חסרת תקדים ושבירת שיא נוסף בכניסת תיירים לישראל. היום כבר ברור שהתיירות היא מנוע צמיחה משמעותי מאוד לכלכלת המדינה, ולאחרונה סיכמנו את שנת 2019 עם מעל ל-22 מיליארד שקל הכנסות למשק. אני אופטימי לקראת שנת 2020, ומאמין שהרפורמות והמהלכים החדשניים שאנחנו מובילים יישאו פרי גם בשנה זו, למרות האתגרים התקציביים הצפויים לנו".
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הוסיף כי תערוכת ה-IMTM מהווה הזדמנות מצוינת לבחינת החידושים והמגמות בשוק התיירות העולמי בכלל, ובמדינת ישראל בפרט. "משנה לשנה היריד ממצב את עצמו כאירוע עולמי ומרכזי חשוב בתעשיית התיירות. המהפכה שהוביל המשרד בשנים האחרונות במדיניות השיווק הוכיחה את עצמה, וגם בשנת 2019 נרשם שיא היסטורי בכניסת תיירים לישראל, עם מעל 4.5 מיליון תיירים. המשרד מפתח בימים אלה את המותג הנגב – במטרה למשוך תיירים מחו"ל לנגב ולערבה. במקביל, המשרד החל לתכנן את פיתוח מותג הגליל. אנו מזמינים את הציבור הרחב לביתן משרד התיירות ביריד ולהתרשם מפעילות המשרד במסגרת אירועי התוכן".
זאת השנה ה-26 שתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM נערכת בישראל. השנה צפויים להשתתף בה מאות מציגים מכ-50 מדינות מרחבי העולם, אשר יציגו את היעדים, קווי התעופה, המסלולים ושלל האטרקציות שהם מציעים. הציבור מוזמן לביתן משרד התיירות הנמצא בכניסה ליריד.