Site icon IAS

משרד הבריאות מוציא הוראה חדשה: הגבלת התקהלות של מעל 100 איש

לאחר שארגון הבריאות העולמי (WHO) הכריז על וירוס הקורונה כעל מגפה בינלאומית (פנדמיה), הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על כמה הגבלות חדשות שאותן גיבש משרד הבריאות, שהחשובה שבהן היא הגבלת התקהלות של מעל 100 איש. הגבלה זו מצטרפת לדרישה לא לקיים כנסים ואירועים שלא לצורך ונשקלת האפשרות להשעות את הלימודים באוניברסיטאות. אלה מצטרפות להמלצות שלא לבקר בבתי אבות ובבתי חולים , לא ללחוץ ידיים ולשמור על היגיינה באופן כללי.

נתניהו, שדיבר אחר הצהרים על הצעדים הכלכליים שנוקטת המדינה, אמר שכיום צריך לשנות את שגרת החיים הפנימית כדי להתמודד עם איום חיצוני. עד הערב נרשמו 97 חולים, כאשר אחד מהם הוא עובד של רשות שדות התעופה. מדובר בעובד המנהל את אחזקת מערכות בקרה וגילוי אש, אשר לא היה במתקני רש”ת בעשרת הימים האחרונים. לאור העובדה שקיים רישום מדויק של פגישותיו, הן הועברו למשרד הבריאות.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר ש"ראש הממשלה אמר שצריך לטפל בהתקהלויות. יהיו חריגים. נדון מה מחריגים מזה".

ההגבלה על ההתקהלויות פוגעת במרכז הרווח שעוד נותר למלונות – אירועים וכנסים. בהתאחדות המלונות גם טוענים שהגבלת ההתקהלות תפגע  במלונות שמאכלסים מטבעם מאות אנשים, במיוחד במלונות נופש כמו באילת. הם רואים בכך ״מכה קשה נוספת לתעשיית המלונות המוכה. המלונאים אופטימיים מטבעם, מבינים כעת כי הממשלה הכריזה עליהם מלחמה ואחרי חיסול התיירות מחו״ל פוגעים כעת קשה גם בתיירות הפנים. הממשלה פוגעת ועליה לשלם ומהר. ממשלת ישראל חייבת לחשוב גם על היום שאחרי הקורונה והיום היא פוגעת קשה שוב במנועי הצמיחה״, לשון ההודעה.

מרשת מלונות פתאל נמסר כי מספר הסועדים בארוחות בחדר האוכל יוגבלו ל-100 איש בכל פעם, יתאפשר להזמין 'רום סרויס' ללא תשלום והרשת תקפיד על מוקדי בידור עד מקסימום 100 איש.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר במסיבת העיתונאים כי "ידענו שזה יגיע. ביצענו את ההיערכויות שלנו מראש. שר הבריאות הפתיע גם אותי כאשר אמר 'עכשיו אנחנו סוגרים את הטיסות מסין' באותו יום חמישי. זה היה הצעד החשוב ביותר לעצור את הכניסה של הנגיף לארץ. כיום אנחנו צריכים לטפל לא רק במעטפת כדי לא להכניס את המגפה לארץ, אלא להאט את התפשטות הנגיף ויידרשו התאמות של הציבור. הישראלים פועלים לפי ההנחיות שלנו ובזכות זה אנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים. קיבלנו את ההחלטות ביניהם הגבלת התקהלויות ונצטרך למצוא את ההתאמות. גם נבקש ממקומות העבודה – אפשרו לעובדים שלכם לעבוד מהבית".

שר הבריאות יעקב  ליצמן אמר ש"ראש הממשלה אמר שצריך לטפל בהתקהלויות. יהיו חריגים. נדון מה מחריגים מזה".

מקור משרד הבריאות

מישראייר נמסר כי לאור ההנחייה החדשה, ישראייר תפעיל בקו לאילת מטוסי ATR 72 אשר יכולים להטיס 72 נוסעים. "ישראיר תתאים את לוח הטיסות הפנים ארציות לביקושים, אך בכל מקרה תעשה מאמצים לשמר את הנתיב החיוני שמשרת ומחבר את תושבי אילת למרכז.

בשיחה בין ראש עיריית אילת  מאיר יצחק הלוי, לבין מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, סוכם הערב כי הצדדים יעמדו בקשר הדוק על מנת לתת מענה מיטבי לתושבים, לחיילים ולצוותים רפואים המגיעים בקביעות מהמרכז לעיר אילת.

Exit mobile version