Site icon IAS

משרד הבריאות: ישראלי ראשון אובחן כחולה בקורונה בישראל

בידוד בית ל-14 יום לשבים משורה של מדינות. צילום Depositphotos

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע היום (יום ה׳) כי החליט למנוע כניסה לישראל של מי ששהו באיטליה בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי ישראל או תושביה – בכלל המעברים.  לפיכך, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים.

האיסור ייכנס לתוקף באופן מידי ועד להודעה חדשה. רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים.  צו זה מתווסף לצווים הקודמים המתייחסים למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור, בדרום קוריאה וביפן

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. צילום מסך

שר הפנים דרעי, הנחה את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר במסיבת עיתונאים הבוקר כי: "אני מקווה שמבינים יותר את מה שנתפס כתגובת-יתר אצלנו. אני לא רוצה שנתחרט על החלטות שלא קיבלנו. אם בדרום קוריאה או באיטליה יכלו להזיז את הזמן אחורה הם יכלו לשנות את ההגבלות שעשו. לכן החמרנו. אנחנו בטוחים שעשינו את הדבר הנכון. גם האמירה לא לנסוע לחו"ל, כמה שזה נשמע קיצוני, אנחנו מבינים שזה לא יישאר רק באיטליה. נכון מאוד יעשה הציבור אם יימנע מהצעדים האלה.

מנכל משרד הבריאות: "דנו במצב של להכניס את גרמניה באופן היפוטטי. אנחנו כרגע מגבשים החלטה והבמשך היום נגבש אסטרטגיה לאירופה כולה"

עוד נאמר במסיבת העיתונאים כי "ההנחיה המבקשת שלא לנסוע לכנסים בינלאומיים שבהם יש סיכון לפגוש אנשים מכל אירופה נכתבה כבר אתמול. אנחנו גם ממליצים לא לעשות כנסים בינלאומים בארץ. נתנו הנחיות מיוחדות למארגנים. לא מתייחסים למקומות ספציפיים. לא מונעים התכנסויות בישראל, כרגע אין הנחיה לבטל כנסים ישראליים. בסעודיה ביטלו את העלייה למכה".

אשר לאיסור כניסה של תיירים מאיטליה, נאמר במסיבת העיתונאים שהוא ייעשה בהדרגה, כמו שנעשה במקרה של דרום קוריאה. טיסת חברת התעופה ריינאייר יצאה מנמל התעופה ברגמו-מילאנו שבאיטליה ואמורה לנחות בנמל התעופה רמון, ולא יתאפשר לאזרחים האיטליקיים שאמורים לנחות עמה להכנס לישראל. לטיסה בחזרה יצורפו  גם אזרחים איטלקיים שטסים מאיטליה לאילת בטיסת ריינאייר שהמריאה בבוקר.

Exit mobile version