Site icon IAS

משרד הבריאות הרחיב את הגדרת מי שנדרשים להיבדק בהקשר לנגיף

תאילנד. הישראלים נמנים עם עשר מדינות המקור המובילות בתיירות. צילום Depositphotos

משרד הבריאות מרחיב את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים ממדינות נוספות. כך לפי הודעה של המשרד אתמול (ו') באתר המשרד.

ההגדרה החדשה נוגעת לאדם שעונה על אחד מהקריטריונים הבאים: שהה במגע הדוק עם חולה מאומת; ב-14 יום שקדמו להופעת התסמינים המפורטים להלן, שהה באחת מהמדינות הבאות: סין, הונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו.

והופיעו אצלו אחד או יותר מתסמינים הבאים:  חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר.

יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתכם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד והימנעות ממגע עם הסובבים אתכם, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולהתנהג בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

תאילנד: לא יצאה אזהרת מסע אליה 

אתמול יצאה הודעה רשמית לתקשורת משגרירות תאילנד בישראל, באשר למצב בתאילנד בהקשר של הווירוס. ההודעה מציינת שהשגרירות עובדת באופן צמוד עם ארגון הבריאות העולמי, וכי תאילנד מדורגת ע"י אוניברסיטת ג'ון הופקינס במקום השישי בדירוג המדינות המוכנות להתמודדות עם מגיפות עפ"י האינדקס של בטיחות הבריאות הגלובלית.

עוד נמסר על ידי השגרירות, כי מתוך 25 חולים שהתגלו, 9 שוחררו, 16 מאושפזים ומקבלים את הטיפול הטוב ביותר ולא נרשם שום מקרה של מוות עד כה.

בית החולים Rajavithi שנחשב לפורץ דרך תרם רבות למאמץ העולמי במאמצים למציאת תרופה לוירוס.

יריב פישר, יו"ר פלייאיסט המפעילה סניפים במזרח, מסר כי "דיס-האינפורמציה לגבי מצב התחלואה בתאילנד בימים האחרונים הנו חסר שחר ואינו תואם לפרסומים בתקשורת העולמית. אין ולא היתה אזהרת מסע לישראלים (ידיעה שפורסמה קודמת על אזהרה כזו כבר הוכחשה על ידי כלי התקשורת בישראל) ואנו נמצאים בקשר שוטף עם הלקוחות והעובדים שלנו בתאילנד, שמדווחים על שגרת יום מעולה ומעידים שלמעט בשדות התעופה, אינם חוששים וממשיכים להנות מהטיולים. אין ספק  שמדובר באירוע מתגלגל ומבודד בסין ואני מייחל שבכל יום מספר הנפגעים ירד".

עם זאת, מספר הנדבקים בתאילנד הגיע אתמול בלילה ל-32 בני אדם.

ארגון הבריאות העולמי WHO הודיע אתמול במסיבת העיתונאים היומית כי הביקוש לחומרי מגן כמו מסכות ומוצרים אחרים גבוה פי מאה מהרגיל וכי המחירים עלו פי 20 מהמקובל.

Exit mobile version