Site icon IAS

משרד הבריאות בהוראה גורפת: לשקול נסיעות לא הכרחיות לחו"ל

נתב"ג: .אולם הנוסעים צילום עוזי בכר

משרד הבריאות פרסם הערב אזהרות חדשות בעקבות הערכת המצב שהתקיימה היום באגף לשעת חירום של משרד הבריאות כדלקמן:

הממשלה הוציאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה ולנוכח התחלואה שם – אנו קוראים לתושבי ישראל לא לנסוע לאיטליה. בנוסף, בכוונת משרד הבריאות להנחות כי מי ששב מאיטליה ב-14 יום האחרונים, נדרש להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו. המועד האמור נועד בין היתר לתת מספיק זמן לאיטלקים השוהים בארץ לצאת מישראל באופן מסודר.

הערכת המצב במשרד הבריאות היא כי יש סיכוי גבוה לכך כי התחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם ועל כן, משרד הבריאות קורא לציבור לשקול נחיצות נסיעות לחו״ל באופן כללי, מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות.

נוסף על האמור – יש להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בינלאומיות אחרות, ובכלל זה גם נסיעה לאירועים בעלי אופי דתי בהם מתכנסים אנשים ממדינות רבות. כמו כן, יש להימנע מקיום כנסים בינלאומיים בישראל. הנחיות מפורטות יועלו לאתר המשרד.

כנס בינלאומי של ארטרא בירושלים.  מעתה יש להימנע מכנסים בינלאומיים. צילום יח"צ

"מבקשים רק לדחות. זה לא לכל החיים"

פרופ' סיגל סדצקי ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה הערב לערוץ 13 כי המשרד מבקש לדחות, את הנסיעות, לא לבטל. "זה לא לכל החיים, זו תקופה משברית עם מצב מורכב. במשרד הבריאות יש הסכמה על הערכת המצב שהמחלה התפשטה ולא יודעים ממי להיזהר. כשהאש מתפשטת – קשה מאד לעצור אותה. תראו מה שקורה באיטליה. אירופה היא יבשת גדולה עם מעברים חופשיים. לנו יש אפשרות יותר טובה לסגור את המדינה. אם תהיה התפרצות – כולם יהיו סגורים בבית", הדגישה פרופ סדצקי.

אשר לסוגיה שבהיעדר הוראה של משרד החוץ על הפסקת טיסות שיכולה להקל על הנוסעים לקבל בחזרה את הכסף שהוציאו על החופשות שכעת ממליצים להם לא לצאת אליהן, אמרה פרופ' סדצקי "אנחנו לא סוגרים את השמים ומאפשרים תנועה אבל מצמצמים אותה ומציעים גם לאזרחים שלנו לצמצם אותה. לכל החלטה שלנו יש הרבה השלכות לא פשוטות. החובה שלנו היא לשמור על בריאות הציבור. יש לנו חלון הזדמנויות קצר עם משמעות גדולה לדחות את המחלה ולצמצם את ההתפשטות. זה נושא מאד חשוב. לא תהיה לנו אפשרות לעשות את הצעדים הללו אחר כך".

ליאור גלפנד, מנכ"ל חברת הכנסים הבינלאומיים ארטרא, זעם על הוראת משרד הפנים ואמר בתגובה כי זו "החלטה היסטרית וחסרת פרופורציה בהשוואה לעולם ואם זו ההחלטה ואין אפשרות לקיים כנסים בינלאומיים בישראל – יואילו נא מקבלי ההחלטות בממשלה להעמיד פיצוי מיידי להתחייבויות של תעשייה שלמה בארץ ובחו״ל שהשקעותיה במיליוני שקלים יירדו לטמיון. מדובר על מארגני כנסים, מלונות, מרכזי כנסים וירידים, חברות תחבורה ועוד".

לדבריו, כנס בינלאומי אינו נסיעת נופש של משפחה הניתנת לדחיה, אלא השקעה אדירה של הכנות ומשאבים לתאריך ספציפי שלא ניתן בדרך כלל לדחיה ואין הבדל בין תייר או כל אורח אחר הנוסע באוטובוס או ישראלי בקולנוע, למשתתף כנס בינלאומי היושב באולם, כך שזו הפלייה אדירה שאין לה תקדים. רוצים – סגרו את גבולות המדינה, אך אל תפלו מגזר שלם ואם כן – דאגו לפיצוי מיידי!"

Exit mobile version