Site icon IAS

מרוץ בשביל הבנים הדרוזים

עמותת "בשביל הבנים הדרוזים" מתכבדת ביחד עם מנהיג העדה הדרוזית, השיח' מואפק טריף,  מוטי דותן, ראש המועצה האזורית גליל תחתון ומופיד מרעי ראש מועצת חורפייש ויו"ר פורום הרשויות הדרוזיות להזמינכם לסקר את אירוע הנצחת זכרם של 421 החללים הדרוזים בכל מערכות ישראל, האירוע הגדול ביותר בשנה בקרב העדה הדרוזית, שיתקיים השנה זו הפעם החמישית ברצף ב-15 לספטמבר.

את הטקס המרכזי, המתקיים מדי שנה לזכרם של 421 הלוחמים שנפלו עד כה, נקדיש לזכרם של רס"מ האיל סתאוי ז"ל ורס"מ כמיל שנאן ז"ל שנרצחו בפיגוע האכזרי בהר הבית בהשתתפות הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, המשתתף באירוע זו הפעם השלישית ברצף.

באירוע ייקחו חלק וישתתפו באירוע השרים, הח"כים והמפקדים הבאים:

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, שרת המשפטים, איילת שקד, שר התקשרות איוב קרא, יו"ר קק"ל דני עטר, מפקד מג"ב, קובי שבתאי, האלוף במיל' יורם כהן (המכונה ייה, יו"ר "יחד למען החייל" האגודה למען החייל וקרן לב"י), תא"ל במיל' עטר דגן, מנהל FIDF בישראל, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ח"כ אורן חזן, ח"כ אלי אללוף, ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני), ח"כ עומר בר לב (המחנה הציוני), ח"כ אבי דיכטר, ח"כ רועי פולקמן, ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ אייל בן ראובן, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, ח"כ ציפי לבני, ח"כ נורית קורן, ח"כ אכרם חסון.

השנה הוחלט לראשונה להעתיק את מיקום המרוץ לאתר חדש והוא לא יתקיים כהרגלו במוחרקה שבכרמל, אלא יתקיים במתחם קבר יתרו (נבי שועייב), האתר הקדוש ביותר לדרוזים, הנמצא בגליל התחתון, בסמוך לקרני חיטין. זאת לאור מספר המשתתפים ההולך וגדל משנה לשנה, הצורך במרחבים גדולים יותר והרצון לחשוף את אלפי הישראלים המשתתפים, לנופים ואתרים נוספים לאורך "שביל הבנים הדרוזים", המשתרע לאורך כ-226 ק"מ וחוצה את 18 הכפרים הדרוזים.

רצח רס"מ האיל סתאוי ז"ל ורס"מ כמיל שנאן ז"ל עורר גלי אהדה, הזדהות, אהבה וסולידריות חוצת גבולות השנה מאלפי ישראלים ברחבי הארץ ומהעולם. לאור זאת השנה נרתמו להפקת האירוע ביחד עם "עמותת בשביל הבנים הדרוזים" גם "ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF)", משרד התרבות והספורט, קרן קיימת לישראל, יחד למען החייל, המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.

כמו כן השנה העמותה הוציאה לאור ספר  בשביל הבנים הדרוזים – מדריך טיולים הסובב את 18 הכפרים ומספר את סיפורם של הכפרים, ממליץ על מסלולי טיולים ומעניק גם הצצה למתכונים הדרוזים המסורתיים של המטבח הדרוזי.

השתתפות במרוץ השנתי של בשביל הבנים הדרוזים הנה דרך נפלאה להביע הזדהות עם בני העדה הדרוזית, ולהעביר מסר של אחדות ואחווה ולבטא ביתר שאת את ברית החיים בין בני העדה הדרוזית ומדינת ישראל.

פרטי האירוע:

תאריך: 15.9.2017, יום שישי

מיקום: קבר יתרו (נבי שועייב), (ב-WAZE יש לכתוב נבי שועייב)

לו"ז משוער: הזנקה ראשונה בשעה 06:00 AM וטקס הנעילה יתקיים בשעה 10:00

פרטים נוספים: באתר ההרשמה אתר: www.bshvilhabanim.org.il

סיום ההרשמה: 12.09.2017

 

 

Exit mobile version