Site icon IAS

מפתחים את אילת – תכנית 400 מיליון השקל

אילת. אינה מלאה גם כיום. צילום Depositphotos

בקצב האירועים בישראל, סגירת שדה דב שהעסיקה את הציבור בחודשים האחרונים נעלמה מהשיח הציבורי, אולם אילת נשארה בינתיים עם חוסר הוודאות באשר לעתידה.

על רקע סגירת השדה התל אביבי, ביקר השבוע (א') באילת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, וצוות משרדו, על מנת לעמוד מקרוב אחר הצרכים של העיר לקראת גיבוש הצעת מחליטים כפי שהתחייב לה ראש הממשלה עם ההחלטה לסגור את שדה דב.

לדברי, תכנית 400 מיליון השקל היא שלב א' במימוש התכנית האסטרטגית לאילת. ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, אמר כי  "לצד המענים בגין ההשלכות של סגירת שדה דב בתחומי הבריאות, התיירות והנגישות של תושבי אילת למרכז ושל המרכז לאילת – נדרוש להעלות את הטבת המס מ-10% ל-13% כפיצוי לכל אחת ואחד מתושבי העיר.

לאחר ההחלטה על סגירת השדה שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא הורה – בסיכום עם שרי האוצר והתחבורה, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה – להביא לממשלה בתוך שלושה שבועות תכנית לפיתוח העיר אילת בסך 400 מיליון שקלים. שר האוצר וצוותו התחייבו להעמיד את המקור התקציבי לתכנית. כמו כן הוחלט על הקמת צוות שרים בראשות ראש הממשלה שיוודא ביצוע של התכנית. בנוסף, סיכמו ראש הממשלה ושר התחבורה על הבטחת רציפות התחבורה התעופתית לאילת דרך נתב"ג באותה תדירות שהיתה קיימת בין אילת לשדה דב.

ביקור מנכ"ל משרד ראש הממשלה משה פרץ וצוות משרדו באילת. צילום יח"צ

לצד זאת הציגה הנהלת העירייה את הצרכים של העיר אילת, לפיהם כאמור תגובש הצעת מחליטים לתכנית פיתוח לעיר. ראש העירייה הבהיר, כי בראש ובראשונה יש לתת מענים להשלכות של סגירת שדה דב ובראשם תחומי הבריאות, התיירות והנגישות של תושבי אילת למרכז הארץ ושל המרכז לאילת ובכלל זאת לטובת הבאת רופאים, מרצים וכמובן תיירים. לאחריהם יש לתת מענים מחוללי צמיחה בתחומי התעסוקה, יוקר המחיה ואיכות החיים. בכלל זאת ציין ראש העירייה.

סגן וממלא מקום ראש העירייה, אלי לנקרי, פרט בפני המנכ"ל וצוותו את המענים, שתכליתם לשפר את איכות חיי התושבים ואת רמת שירותי הבריאות לה הם זכאים, לשפר את הנגישות בין אילת למרכז ובין העיר לשדה התעופה "רמון" וכן בתוך העיר ולהוזיל לתושבים את יוקר המחייה. בין השאר דובר על הצורך בהוזלת מחירי הטיסות על ידי סבסוד ויצירת תחרות, סבסוד התחבורה הציבורית, שיפור דרכי ההגעה מרמון לאילת ובכיוון ההפוך, הקצאת אוטובוסים תיירותיים בנסיעה לאילת, הקמת חניונים ועוד. אלה כמובן לצד המשך שדרוג כביש 90 עד צומת הערבה וקידום הרכבת לאילת. בתחום התיירות הוצג הצורך בפעולות שימקמו את אילת על מפת התיירות העולמית על ידי שיווק, חיזוק נוהל הטיסות והשבחה של המוצר התיירותי, זאת לצד המשך חיזוקה של אילת כעיר ספורט בינלאומית עם המשך בניית קריית הספורט הבינלאומית.

בתום הדיון שארך כשלוש שעות, סיירו הנהלת העירייה וצוות משרד ראש הממשלה ברחבי העיר על מנת לעמוד מקרוב אחר הצרכים העולים גם מן השטח עצמו. הצוותים סיירו בשטח שדה התעופה המתפנה, באזור חיל הים ונמל אילת, לאורך הרצועה הדרומית ובאזור התעשייה. 

Exit mobile version