Site icon IAS

מעתה ניתן לתכנן טיול שבוע מראש לפי התחזית

שמורת הטבע והגן הלאומי ארבל. סגורה למטיילים.צילום מאור ביטון, רשות הטבע והגנים

תחזית מזג אוויר עדכנית ומפורטת, בכל שש שעות, לטווח של שבוע, כך יציע השירות המטאורולוגי הישראלי. התחזית מבוססת על מודל החיזוי האירופאי, הנחשב למדויק בעולם, וכן על תחזיות אנושיות של חזאי השירות המטאורולוגי.

באתר האינטרנט החדש של השירות המטאורולוגי הישראלי מופעל מנגנון עדכון תחזית, בכל שעה, על בסיס תוכנת חיזוי לטווח קצר שפותחה על ידי השירות המטאורולוגי האוסטרי, והותאמה על ידי השירות המטאורולוגי, לישראל.

האתר החדש מנגיש לראשונה בצורה ידידותית לגופי החירום וההצלה ולציבור הרחב, אזהרות על מזג אוויר סוער, כגון שיטפונות, ברקים, רוחות סערה ועוד. האזהרות זמינות גם להורדה אוטומטית באמצעות ערוץ מידע אשר מאפשר עידכונים אוטומטים שוטפים (מנגנון RSS).

חי בר יוטבתה בסוף השבוע. צילום זיו זידן רשות הטבע והגנים

מתכונת הצגת האזהרות מבוססת על סטנדרט שפותח על ידי איגוד השירותים המטאורולוגים האירופאי (Eumetnet). באתר מונגשת לראשונה מפות אקלימיות שפותחו בשנים האחרונות על ידי חוקרי השירות המטאורולוגי באטלס דיגיטלי ידידותי למשתמש. מדובר בנדבך נוסף לאטלס מיפוי אנרגית הרוח שהונגש לציבור וליזמים לפני כשנתיים.

האתר פותח על ידי צוות התקשוב של השירות המטאורולוגי, בתיאום עם ממשל זמין כך שיתמוך באופן מלא בטלפונים סלולריים ויתבסס על הטכנולוגיות העדכניות ביותר. מפות התחזיות והמפות האקלימיות מוצגות כשכבות בממשק מפה ((GIS שפותח בסיוע המרכז למיפוי ישראל. האתר מבוסס על שרתי ממשל זמין בירושלים.

מנהל השירות המטאורולוגי, ד"ר ניר סתיו, ציין כי בימים אלה צוות הפיתוח של השירות המטאורולוגי עמל על חידושים נוספים שיעלו בהמשך השנה, בהם גרסה בערבית ותחזית מותאמת לכל נקודה בארץ.

Exit mobile version