Site icon IAS

"מסע בין כוכבים – צופים לשמיים"

צופים ב"דובה הגדולה". להרים עיניים מן הסמארטפונים. צילום יעקב לדרמן

ביום חמישי הבא, ה-20 ביוני, יום הולדתו של אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, ירימו את ראשיהם אלפי ילדות וילדים והוריהם, למפגש קסום עם כוכבים וסיפורו המופלא של אילן רמון במסגרת אירוע "מסע בין כוכבים- צופים לשמיים" במבחר מוקדים ברחבי הארץ.

האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון. צילום באדיבות קרן רמון

"מסע בין כוכבים" הינו פרויקט משותף של אשכולות – פורום מרכזי הסיור והתודעה של ישראל – ושל קרן רמון ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל, שיתקיים השנה בשיתוף החברה למתנ"סים והאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך.

הפרויקט מתקיים לראשונה, במטרה לעודד צעירים לחקור ולהכיר את תחומי המדע והחלל, לצד אהבת הארץ. במסגרת שיתוף הפעולה, צוותי הדרכה יתפרסו על פני מוקדים קהילתיים בכ-15 מוקדי פעילות מהגולן ועד אילת לפעילויות אסטרונומיה ותצפיות כוכבים מודרכות. בפעילויות ילמדו המשתתפים על מורשתו של אילן רמון, דמותו וערכיו, ייחשפו לעולם האסטרונומיה, יצפו בכוכבים, יזהו גרמי שמיים וישמעו סיפורים ומיתוסים שנוצרו לאורך השנים.

אדיר וישניה, מנכ"ל ארגון אשכולות, אמר כי הם נרגשים לקדם פעילות חווייתית ומעשירה לקהילה ולמשפחה "שתנייד את עיניהם של הילדים ובני הנוער מהסמארטפונים לשמיים, ותעודד סקרנות ולמידה חוייתית לעולם נסתר ומרתק של כוכבים ואסטרונומיה המשפיע על חיינו לאורך דורות. אילן רמון חלם והגיע למרחבים חדשים וכבש את ליבנו באישיותו ובמידותיו. החיבור בין אשכולות לקרן רמון טבעי לאור ערכים משותפים: מצויינות, מנהיגות ואהבת הארץ והאדם".

לצפות בכוכבים. יזהו גרמי שמיים וישמעו סיפורים ומיתוסים שנוצרו לאורך השנים. צילום יובל פדר

רן לבנה, מנכ"ל קרן רמון, הוסיף כי תצפיות כוכבים הם אחד האמצעים הטובים ביותר לקרב ילדים ובני נוער למדעים. "מקסים לערוך לראשונה ביום הולדתו של אילן רמון אירוע בפריסה ארצית. גם לדבר על אילן וסיפורו הייחודי וגם לעורר השראה בקרב רבבות".

בין המוקדים בהם יתקיימו האירועים והתצפיות: תל סאקי בגולן, יער השלום בעיר דוד, מצפה רמון, תל אביב, שדרות, פארק חצרים בנגב ועוד.

הרשמה ופרטים נוספים באתר.

Exit mobile version