Site icon IAS

מנהרת מון בלאן תיסגר ל-15 שבועות לרגל שיפוצים

מטיילים באזור המון בלאן, צרפת. צילום Depositphotos

מתכננים לעבור ברכב מאיטליה לצרפת דרך מנהרת מון בלאן? קחו בחשבון שהמנהרה השנייה בעומקה בעולם אחרי מנהרת גוטהרד בשוויץ, תיסגר ל-15 שבועות לרגל שיפוצים. בין ה-2 בספטמבר 2024 ל-16 בדצמבר 2024 ישוחזר לחלוטין קטע של 600 מטרים במנהרה שאורכה 11 ק"מ.

המנהרה נפתחה ב-1965 ומקשרת בין קורמאייר בעמק אאוסטה, בצפון מערב איטליה לשאמוני, בסבואה עילית , שבצרפת. שוכנת 2,480 מטרים מתחת לפסגת Aiguille du Midi.

מסלולים חלופיים

במהלך סגירת המנהרה עדיין ניתן יהיה לנסוע ברכב בין איטליה לצרפת במסלולים חלופיים, אבל חסכוניים יותר. אגרה חד כיוונית עולה 51.50 אירו והלוך ושוב 64.20 אירו.

כ-160 ק"מ דרומית למנהרת מון-בלאן, מנהרת Fréjus  מחברת את מודן שבצרפת לברדונקיה שבאיטליה. היא מעט זולה יותר לשימוש, עם נסיעה בכיוון אחד למכוניות בעלות של 47 אירו ו-57 אירו הלוך ושוב. כלי רכב כבדים יופנו למסלול זה במהלך העבודות.

מנהרת Grand-Saint-Bernard מקשרת את מרטיני בוואלה, שוויץ, עם סן-רמי-אן-בוסס בעמק אאוסטה באיטליה. האגרה לכיוון אחד עבור מכונית היא 31 אירו.

דרום מערבית יותר, קול דו פטיט-סן-ברנרד הוא מעבר הרים המקשר את סבויה בצרפת עם עמק אאוסטה. עם זאת, הוא עלול להיות סגור עקב שלג כבד, בידקו את מזג האוויר לפני תכנון הנסיעה. מצפון, מעבר ההרים Col des Montets, המקשר בין שאמוני לוואלורסין בצרפת – על הגבול עם ואלה – הוא כביש נוסף שעלול להיות סגור במקרה של שלג.

ניתן להשתמש במנהרת דה מונטס, מנהרת רכבת עם מסילה אחת המשמשת ככביש, לעתים כאשר המעבר סגור, אך היא צפויה להיות עמוסה. מעבר מון סניס בין האלפים הקוטיים בצרפת והאלפים הגריאניים באיטליה פתוח בדרך כלל לתנועה עד נובמבר, אז הוא נסגר לעונת החורף.

מעבר Montgenèvre המחבר בין Briançon בצרפת לבין Cesana Torinese באיטליה הוא אופציה נוספת לנסיעה בכביש דרומה יותר למנהרת מון-בלאן.

Exit mobile version