Site icon IAS

ממשיכה מגמת הירידה בתיירות הנכנסת

תקציב השיווק שהשיג שר התיירות יריב לוין הוא הגדול שהיה אי פעם במשרד התיירות, אבל אם תקציב זה ישמש בעיקר את פעולות השיווק, שהן פעילויות המקדמות מכירות ולא תהיה השקעה רבה יותר בפעילות מכירתית, ההתאוששות של התיירות הנכנסת, שהיום היא בעיקרה קבוצתית, תמשיך, אולי להשתקם אבל באיטיות מעצבנת. כך לא מתגברים על הקשיים של טרור מתמשך ויוקר מחירים מלונאים, הנתונים מראים זאת יותר מכל, כשמתברר, כי לא מצליחים להגיע בתיירות הנכנסת לנתוני 2013.

נתוני ינואר-אוגוסט

בחודשים ינואר-אוגוסט השנה היו 5.4 מיליון לינות תיירים בבתי המלון, ירידה של 1% בהשוואה לאותה התקופה ב-2015, ירידה של 17% בהשוואה לאותה התקופה ב-2014 (שנת צוק איתן) וירידה של 13% בהשוואה לאותה התקופה ב-2013, שהייתה שנה ללא מלחמות.  ב-8 החודשים שחלפו השנה היו כ-9.3 מיליון לינות ישראלים בבתי המלון, ללא שינוי בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2015, עליה של 7% בהשוואה לאותה התקופה ב-2014 וירידה בהשוואה לאותה התקופה ב-2013. בסך הכל היו 14.7 מיליון לינות של ישראלים ותיירים בבתי המלון. כך פרסמה היום הלשכה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל.

נתוני אוגוסט

באוגוסט השנה היו 610 אלף לינות תיירים בבתי המלון, ירידה של 15% בהשוואה לאוגוסט 2015, גידול של 27% בהשוואה לאוגוסט 2014  וירידה של 21% בהשוואה לאוגוסט 2013. באוגוסט היו כ-1.76 מיליון לינות של ישראלים בבתי המלון, ירידה של 4% בהשוואה לאוגוסט 2015, ירידה  של 2% בהשוואה לאוגוסט 2014 וגידול של 3% בהשוואה לאוגוסט 2013. בסך הכל היו באוגוסט כ-2.4 מיליון לינות ישראלים ותיירים בבתי המלון.

נתוני המגמה

לפי נתוני המגמה בלינות תיירות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתברר, כי בחישוב של החודשים יוני-אוגוסט נרשמה ירידה שנתית של 14%, לעומת עלייה של 3% בשלושה החודשים הקודמים. מנתוני המגמה בלינות ישראלים מתברר, כי בחישוב החודשים יוני-אוגוסט נרשמה ירידה שנתית של 5%, לעומת ירידה שנתית 2% שנתית בשלושה החודשים הקודמים.

כניסות מבקרים

לפי הלמ"ס בחודשים ינואר – אוגוסט השנה בהשוואה לינואר – אוגוסט 2015 היו 1.9 מיליון כניסות מבקרים (מבקרי יום) לישראל, שזה ירידה של 7%  ו- 1.8 מיליון כניסות תיירים (מבקרים השוהים בישראל ויוצאים ממנה בתאריך שונה מתאריך הכניסה), שזה 3% ירידה. גם במספר כניסות התיירים בדרך האוויר הייתה ירידה של 2%, עם 1.66 מיליון כניסות.

ממוצע 3 חודשים אחרונים (יוני – אוגוסט 2016) נתונים מנוכי עונתיות ומגמה תיירים סה"כ:

מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות בחודשים יוני – אוגוסט של הלמ"ס מתברר, כי בשלושת החודשים האלה נרשמו 2.75 מיליון כניסות תיירים ברמה השנתית, ובשלושת החודשים הקודמים (מרס-מאי 2016) נרשמו 2.8 מיליון ברמה שנתית.

חודשי הקיץ

בבדיקה של שני חודשי הקיץ (יולי-אוגוסט) ביחד של הלשכה הכלכלית של התאחדות המלונות, כדי לנטרל את ההשפעה של תשעה באב נמצא, כי: לינות התיירים בחודשים הללו עמדו על: 1.28 מיליון, שזו ירידה של 7% לעומת יולי-אוגוסט 2015, 19% עליה לעומת יולי- אוגוסט 2014 ( 'צוק איתן') ו- 18% ירידה לעומת יולי-אוגוסט 2013. תפוסת החדרים ביולי-אוגוסט השנה, הסתכמה ב- 67%,  ירידה של 4% לעומת יולי-אוגוסט 2015, עליה של 11%  לעומת יולי-אוגוסט 2014 ('צוק איתן') וירידה של 7% לעומת יולי-אוגוסט 2013.

פדיון המלונות

יחד עם זאת יש לציין, כי לפי הלמ"ס, פידיון המלונות במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב- 4.6 מיליארד שקלים במחירים שוטפים. הפדיון מתיירים היה 1.89 מיליארד שקלים והיווה 41% מסך הפדיון והשאר – 2.76 מיליארד שקלים היווה הפדיון מישראלים – עבור לינות, אירועים ושאר שירותי המלונות וכן שירותים שאינם פטורים ממע"מ שרכשו תיירים.

כל הנתונים מראים, כי התיירות הנכנסת לישראל לא חוזרת לרמה של 2013. מסביר נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "הנתונים מדברים בעד עצמם. ירושלים נמצאת תקופה ארוכה מאוד בירידות בתיירות הנכנסת וגם בתיירות הפנים. החודש גם תל-אביב מצטרפת למעגל . אנו מקווים, שהמגמה תתהפך בעקבות צעדי השיווק המשמעותיים, שמשרד התיירות עושה בזכות תקציב השיווק הגדול ביותר אי פעם, שהשיג שר התיירות".

אבל, אם תקציב זה ישמש בעיקר את פעולות השיווק, שהן פעילויות המקדמות מכירות ולא תהיה השקעה רבה יותר בפעילות מכירתית של המשרד, ההתאוששות של התיירות הנכנסת, שהיום היא בעיקרה קבוצתית, תמשיך, אולי להשתקם אבל באיטיות מעצבנת. כך לא מתגברים על הקשיים של טרור מתמשך ויוקר מחירים מלונאיים. מה גם שלפי הלמ"ס בחישוב המגמה בחודשים יוני-אוגוסט נרשמה ירידה שנתית של 5% בלינות ישראלים.

 

 

Exit mobile version