Site icon IAS

מלונות דיסני: הקסם מתחיל כאן…

Hotel Grand Floridian Orlando. UZI BECHAR

Hotel Grand Floridian Orlando. UZI BECHAR

הבשורה על נסיעה למלונות דיסני ולפארקים הידועים של "דיסני וורלד" הציתה בי זיכרונות וחלומות מתוקים. שעות צפייה מלהיבות באותן דמויות שלמדנו כה לאהוב, לבד (פחות זוכר) ובעיקר במחיצתם של ילדי סגרו מעגל של קסמים ללא מוצא. ספרים, חוברות ציור, סרטים, אביזרים ותחפושות ליוו, מלווים וילוו בעתיד מיליוני משפחות ברחבי תבל.

"דיסני וורלד" הוא אתר נופש ענק באורלנדו, שבו נמצאים ארבעה פארקים ראשיים, שני פארקי מים, מתקני ספורט וגולף, קניות (דיסני ספרינג)  וכ-30 בתי מלון ססגוניים ושונים בהשראת נושא ובדרגות תיירות שונות, הממוקמים בין הפארקים. נסיעה של כ-45 דקות מנמל התעופה הבינלאומי של אורלנדו ( MCO) ואתם שם, בחלום הגדול

מעוניינים בחופשת דיסני מושלמת ? אל תוותרו על לינה במלונות דיסני, בחרו את המלון המתאים לכם על פי תקציבכם (3, 4 ו-5 כוכבים) אבל תמיד באתר. למה ? פשוט מאוד, מלונות דיסני הם חלק מהחוויה , מהאווירה הנפלאה וכל דבר אחר הוא לא ממש הדבר האמיתי וחבל.

חבילת מלונות דיסני היא הבחירה האולטימטיבית והמשתלמת ביותר הודות ליתרונות משמעותיים: העברות חינם מ/אל נמל התעופה לאתר הנופש. דלפק ייעודי של דיסני נמצא בקומה התחתונה (רדו במעלית)  ל – Terminal B , Level 1 שם ימתינו לכם נציגים של דיסני שיובילו אתכם ישירות לאוטובוס, נהג אדיב ייקח את המזוודות ואתם כבר בדרך אבל לא סתם… בסטייל דיסני, טלוויזיות מקרינות סרטים, שעשועונים והסברים מפורטים על האתר והכי חשוב הילדים רגועים בדרך לחופשה קסומה.

 

Uzi Bechar.Welcome to Hotel Grand Floridian Orlando

זמן בילוי ארוך יותר בפארקים (  שעות קסם, שירות VIP ) 

מעוניינים להתעורר מחלום מדהים ? מאמין שלא, אז הלינה באחד ממלונות דיסני לא תפריע ולא תעיר אתכם מהחלום. אין צורך במכונית, דלק, אגרות, תשלום עבור חנייה, ריצות וזמן יקר בנסיעה מהפארקים למלונות מרוחקים, כי כל שעת בילוי בדיסני שווה מחיר שלא יסולא בפז.

שעות קסם (Magic Hours) – – לינה באחד ממלונות דיסני מאפשרת לכם כניסה מוקדמת לפני הגעת הקהל הרחב או שהייה מעבר לשעות הסגירה בפארקים, בהתאם ללו"ז המתפרסם מדי שבוע. בנוסף קיימת גם גישה מהירה לפארקים באמצעות סירה, אוטובוס או רכבת . החלטתם לעזוב מוקדם יותר ולחזור למלון, הסירו דאגה מלבכם, השוהים במלונות דיסני לא מפסידים את מופע זיקוקי הדינור מידי ערב, ניתן לצפות בהם ממרבית בתי המלון של דיסני ומומלץ מאוד לא לפספס.

שירות VIP   – דבר מדהים מניסיוני האישי. איש צוות דיסני העונד סיכה מוזהבת עליה מתנוסס המשפט  VIP TOUR GUIDE הוא "קוסם" האוסף אתכם מבית המלון ברכב  מכובד, נכנסים לכל המתקנים בדרך קסמים ללא תור מיותר ומקבלים טיפים והסברים תוך כדי הבילוי. כמה עולה התענוג ? משתנה בהתאם לעונה ויכול להגיע ל- 900$ ל-7 שעות. השירות ניתן למינימום 7 שעות ומקסימום עד 14 שעות. 

הפאס המהיר (Fast Pass) –  – כלול במחיר הכרטיס ללא תוספת ולכן שריינו לעצמכם את הפאס המהיר והבטיחו כניסה ללא תור לאטרקציות הפופולריות ביותר בפארקים (תור לאטרקציה מבוקשת יכול לקחת בממוצע גם שעה ויותר).

בתי המלון של דיסני 

Disney's Grand Floridian Room. Uzi Bechar

נמצאים ברשימת היתרונות, פשוטו כמשמעו, מכוון שהם מרשימים, גדולים, מצוידים בבריכות שחיה, מתקנים בסגנון דיסני, חנויות, מסעדות ופעילויות וארוחות לצד הדמויות הנערצות של דיסני. החדרים גדולים עם שתי מיטות זוגיות (עבור 4 אנשים) מאובזרים בטלפון, מיזוג אוויר, טלוויזיות שלא מפסיקות לזמר את השירים של דיסני ולהקרין סרטים מצוירים. כל בתי המלון של דיסני מאובטחים והכניסה לחלק משטחי המלון בלתי אפשרית ללא "צמיד הקסם" דבר התורם לשקט נפשי ומשאיר זמן נטו לבילוי.

בזמן ביקורי הקצר הספקתי להתרשם מכמה בתי מלון באתר הנופש "דיסני וורלד" שהשאירו זיכרונות חלומיים ורצון לשתף את מי שעתיד להתארח מאחד "מחממות האושר".

מלון דיסני גראנד פלורידיאן ( Disney's Grand Floridian Resort and Spa )

15 שעות טיסה מהארץ  וכ-45 דקות נסיעה מנמל התעופה הבינלאומי של אורלנדו ואני ניצב מול בית מלון מפואר בסגנון ויקטוריאני. למרבה הפלא ערני ונפעם למדי, עומד, צופה ונהנה מכל רגע. מצד שמאל עוד לפני הכניסה ללובי מכונית עתיקה בצבע לבן בוהק, שביל כשלצידיו פרחים מלבלבים, הכל נקי, מצוחצח ומטופח. בכניסה אני פוגש איש מבוגר וחביב לבוש בבגדי רטרו לבנים שמברך אותי לשלום ואז וואו… לובי ענק ומדהים, מגה אגרטלי פרחים אמיתיים ניצבים בגאווה, חפצי נוי בכל פינה. אני מרים את המבט כלפי מעלה ורואה, כיפות זכוכית ו- 2 שנדלירים מרשימים היורדים מהתקרה הגבוהה. באחת מחמשת הקומות הצופות ללובי ניצבת להקת נגנים בלבוש מיוחד, המנעימה את זמנם של היושבים בכורסאות הלובי המעוצבות, במוסיקת גא'ז. ממש לפני שאני פונה לדלפק הצ'ק אין עייני קולטות בצד שמאל, כלוב זהב ענק ופסנתר כנף שחור התורמים לאווירת ההדר.

Disney's Grand Floridian Lobby. Uzi Bechar

זוכרים את "צמיד הקסם" ? הוא כבר עלי כששמי מופיע בצדו האחורי ובדרכי לחדר הממוקם מחוץ לבנין הלובי המרכזי. אני צועד בשבילי נוי, ממולי בריכת השחייה ומסביבי מדשאות ופרחים מכל עבר, מרגיש כוכב גדול בסרט מהאגדות של דיסני. מגיע לבנין עליו שלט Boca Chica ("פה קטן", אולי בהשוואה לבנין המרכזי) , פותח את דלת הלובי בעזרת צמיד הקסם, עולה לחדר ונכנס לחדר שוב, בעזרת… צמיד הקסם. חדר גדול עם שתי מיטות קווין סייז זוגיות, בסגנון ויקטוריאני וחדר מאובזר מודרני עם טלוויזיה ממנה בוקעים שירים ומוקרנים סרטים מצוירים. מקלחת מהירה ובובות של  מיקי ופלוטו כבר ממתינות לי במיטה (מארחי דואגים לי) ועוזרות לי להירדם כמו תינוק, לא לפני שאני מספיק לשלוח מספר אימלים לארץ (אינטרנט אלחוטי פעיל בכל פינה במלון ובמתחם הפארקים).

מלון ספא "דיסני גרנד פלורידיאן" כפי שהבנתם כבר הוא מלון פאר אלגנטי ויפיפה- 5 כוכבים, מלון הדגל של דיסני, על אגם Buena Vista הצופה לפארק ממלכת הקסמים ולמלונות דיסני נוספים. בכל החדרים שולחן כתיבה, מייבש שיער, קרש גיהוץ ומגהץ (רעייתי היקרה לא לדאוג גם הפעם החולצות יראו טוב). בכניסה למלון עוצרת המונורייל – רכבת חשמלית שקטה בסגנון עתידני המגיעה לפארקים מג'יק קינגדום ואפקוט.

אטרקציות רבות במלון: משחקי וידאו, סנוקר, פינג פונג ועוד. ספא, חדר כושר, מרינה מרשימה המאפשרת השכרת כלי שייט והנקודה הטובה ביותר לצפות מהמלון במופע זיקוקי הדינור המתקיים מידי לילה בממלכת הקסמים. חוף ים ומזח עם שחפים ברקע נמצא במלון, משם ניתן להגיע באמצעות סירה לפארקים. 10 מסעדות ברמות שירות שונות קיימות במלון , סעדנו ב- Citricos, מסעדה בסגנון אמריקני עם השפעה ים תיכונית ומגוון רחב של יינות בינלאומיים שהשאירה רושם טוב.  Gasparilla Island grill – מסעדה בסגנון הגשה עצמית נמצאת בגב המרינה ופתוחה 24 שעות ביממה. מפלט לשתיית קפה ואכילת בייגל חם למשכימי קום. מסעדת  "Narcoossee"ו- "Victoria & Albert's"  הן מסעדות מפוארות העומדות לשירות האורחים בהזמנה מראש. הדובדבן שבקצפת, ארוחות בליווי הדמויות של דיסני, חוויה מדהימה שתשאיר חותם אצל ילדכם לשנים, דמויות דיסני עוברות משולחן לשולחן, צילומים חיבוקים והרבה אושר בקרב המשפחות.

Disney's Grand Floridian Bay. Uzi Bechar

בריכת שחייה מרכזית נמצאת ביציאה מבניין הלובי ואחת נוספת מעוצבת יותר כשמפלי מים יורדים על קירות סלעים הרשימה אותי במיוחד. ממש לצידה מתקן מים בסגנון עליסה בארץ הפלאות כובע המתמלא במים ומתיז את תכולתו על ראשי הילדים, חוויה וחגיגה נהדרת לילדים.

מרכז קונגרסים מרשים הקיים במתחם המלון שימש מקום מפגש לקבוצה בשעת ארוחת הבוקר העשירה שהוגשה לנו בזמן ביקורנו. המרכז הגדול משמש חברות וארגונים לעריכת כנסים ואירועים ברמה גבוהה.

מלון ממלכת החיות של דיסני ( Disney's Animal Kingdom Lodge)

מלון נוסף בקטגוריית 5 כוכבים והפעם במתחם "פארק ממלכת החיות" הוא כותרת לסרט  "זכרונות מאפריקה" ממש כך, מלון שסוחף אותך ליבשת אפריקה ולא מרפה עד לעזיבתך.

גם במלון הזה לובי ענק ומרשים שלא משאיר דבר לדמיון, אפריקה אחד לאחד. הצבעים, הריהוט, כלי המלחמה ופריטים אותנטיים, גשר חבלים העובר מקצה לקצה, לפידי אש והטבעת דמויות של חיות אקזוטיות על הקירות ומעל לדלפק הצ'ק אין. נורות ענק בעיצוב מגני לוחמי שבטים אפריקאיים יורדות מהתקרה הגבוהה ולא מותירות ספק. החדרים מיועדים לעד 4 אורחים ומעוצבים בסגנון אפריקאי. הלינה אפשרית גם בבקתות אפריקאיות מסורתיות הנמצאות במתחם המלון ויכולות לארח עד תשעה אנשים. כל מרפסות החדרים, הבקתות, מרפסות הלובי וחלונות זכוכית ענקיות פונות לסוואנה אפריקאית בה משוטטים בעלי חיים באופן חופשי, חוויה יוצאת דופן ומרגשת לכל המשפחה.

.Disney's Animal Kingdom Lodge. Uzi Bechar

בירידה לבריכה, שהזכירה לי אגם בשמורת טבע אפריקאית אני נתקל בשלושה שומרים המבטיחים שאף אחד מאורחי המלון לא ירגיש "טרזן" ויחליט לפגוש מקרוב את בעלי החיים. שלושת השומרים, המראה, הלבוש והסגנון ממש יצאו מסרט דוקומנטרי על חיי הספארי בטנזניה.

מלון דיסני נמל אורלינס ( Disney Port Orleans)

מלון בקטגוריית 4 כוכבים הממוקם סמוך לפארק השעשועים אפקוט ואזור הטיילת של דיסני. מלון המחולק לשני אזורים, ריברסייד והרובע הצרפתי, שהמחבר ביניהם מסלול הליכה של מספר דקות במורד תעלת מים בסגנון "נהר המיסיסיפי" ("סאסאגאולה") . חסידה מקבלת את פנינו ביציאה מהלובי ללא חשש מבני אדם. אנחנו פונים לעבר הריברסייד העשיר במבנים קולוניאליים מרהיבים עם הרבה ירוק מסביב, גשרים מעץ וספינות נהר טיפוסיות שחולפות כל כמה רגעים וקוטעות את השקט באזור. חברי מתעייפים ויושבים על ספסל עץ קטן בגדות תעלת המים ואני שואל את עצמי בפעם המי יודע כמה אם אנחנו באמת לא נמצאים בניו אורלינס.

Disney Port Orleans. Uzi Bechar

אנחנו מגיעים לרובע הצרפתי הרומנטיקני עם המרפסות הקטנות, הצבעוניות ומעקות מעוצבים, ברקע מתנגנת מוזיקת ג'אז ואנחנו פוסעים לאורך השבילים כשלצידם עמודי תאורה טיפוסיים. בריכת שחיה "דובלון לגון" עם מגלשות ומזרקות מים היא אטרקציה בפני עצמה. מרכז עם מזרקה מרשימה מזנון מהיר, רחובות קטנים בהם פסלוני דמויות דיסני מובילים ללובי נוסף שם עומד בפתח איש נמוך קומה בלבוש צבעוני שעל ראשו מגבעת עם נוצות וחיוך רחב, אנחנו נפרדים ממלון נוסף.

מלון דיסני החוף הקריבי ( Disney Caribbean Beach )

המלון ממוקם במתחם פארק אפקוט, בקטגוריית 4 כוכבים אם כי לדעתי הייתי מעניק לו 3+ ולא חלילה מכוון שהוא לא מרשים אלא לטעמי התשתיות מעט פחות יוקרתיות בהשוואה למלונות אחרים בקטגוריה.

מי שביקר באיים הקריביים ירגיש מיד את האווירה הטרופית לצד אגם המשמש ים קריבי , חוף ים עם חולות לבנים, ערסל עם אורח מנומנם,  עצי דקל ומבנים קולוניאליים צבועים בצבעי פסטל של ורוד ותכלת הזכירו לי מיד את ביקורי באיים הקריביים, סט. מרטין, אנטיגואה ואיי בהאמאס .

Disney Caribbean Beach. Uzi Bechar

אטרקציה יפה במיוחד היא בריכת שחייה מרכזית גדולה בהשראת מבצר קולוניאלי ספרדי שאליה מטפסים הילדים מעלה במדרגות ויורדים במגלשת מים ארוכה לתוך הבריכה, לא לפני שהרמזור האדום הופך לירוק, סימן ליציאה. סמוך לבריכה המרכזית מתקן דלי מים ענק המתמלא אט אט במים ואז מתיז את תכולתו על ראשי הילדים. סמוך לקומפלקס הבריכות נמצא מבנה גדול עם מסעדות המגישות גלידות, פירות, מאפים ואוכל קאריבי טיפוסי.

הגשימו את חלומכם המשפחתי … לינה במלונות דיסני… כי הקסם מתחיל כאן.  

*למידע נוסף פנו לצוות המומחים של חברת אראי סיטונאי נסיעות בע"מ משווקים רשמיים של דיסני וורלד בישראל משנת 1989.

*הכותב היה אורח של חברת אראי ודיסני וורלד אורלנדו 

Exit mobile version