Site icon IAS

מיצג Nova Heaven יופיע בפסטיבל 'ברנינג מן'

המיצג Nova Heaven שיופיע בפסטיבל ברנינג מן. צילום קהילת הנובה

מיצג הנובה 06:29 יוצג בפסטיבל ברנינג מן, במקביל להצגתו במיצג הענק בלוס אנג'לס. המיצג הייעודי המכונה גם  Nova Heaven שמחובר לערכי קהילת הברנינג מן, יציג חיבור של ריפוי ובסופו של תהליך הריפוי של קהילת הנובה גם תקווה, כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. את המיצג מקימים שורדי פסטיבל הנובה יחד עם שורדי מפגש ההכנה למידברן מה7/10.

לדברי עומרי סאסי, מפיק וממייסדי הנובה שגם ינגן בברנינג מן: "המטרה שלנו היתה להנציח את 405 האנשים שנרצחו בטבח בפסטיבל המוזיקה שלנו. דימינו אותם במיצג למלאכים.  למרות שהריקוד שלהם הסתיים, האור והרוח שלהם ממשיכים לזרוח ולהעניק השראה לכולם".

למיצג הייעודי הזה מגייסים סאסי ומפיקי הנובה תרומות, במטרה לאפשר את ההגעה לנבאדה, גם לשורדי ושורדות הנובה וכן לתמיכה בפעילות 'עמותת קהילת שבט הנובה', הפועלת למען הנצחת הנרצחים, לתמיכה במשפחות השכולות ולליווי השורדים במסע הריפוי הנפשי והפיזי שלהם.

בין המיצגים שיוצגו בברנינג מן : הסוכך (הצלייה) מגדלור של אור ותקווה – שחזור ענק של מבנה ההצללה האייקוני של פסטיבל הנובה, המשתרע על פני כ-42.5 מטר ומתנשא לגובה של 10 מטר באוויר. הצלייה היא לב המיצג והמקום האחרון תחתיו רקדו 405 נרצחי הנובה יחד עם אלפים נוספים.

מלאכים עולים לשמיים – שש ספירלות, כל אחת מייצגת קצה של מגן דוד, המחברות את אדמת המדבר לשמיים. הספירלות מקושטות ב-405 מלאכים מעץ, שכל אחד מהם נחתך בלייזר ונושא שמו של נרצח מהנובה. זאת, כסמל לנוכחות נצחית בעולם.

שער הזיכרון  – קשת מתכתית עצומה המשמשת כשער כניסה למיצג, ברוחב של כ-12 מטר ובגובה של כ-4 מטר, עליה חרוטות אותיות בתלת ממד המכריזות – "We Will Dance Again" האותיות מוארות וישמשו כנקודת ציון בשטח, הנראית ממרחק של מעל 150 מטר. השער מכריז שלעולם לא נפסיק לרקוד – מה שהפך למשפט המזוהה עם הנובה.

Nova Heaven הוא מרחב שבו אנו מכבדים את העבר ומאמצים את העתיד. הקשר בין המיצג לברנינג מן הוא עמוק ומשמעותי. המיצג הוא מקום לזיכרון, התבוננות ושחרור רגשי. הוא לא רק מנציח את אלו שאינם איתנו, אלא גם חוגג את החיים, החוסן והקשרים החזקים והבלתי ניתנים לשבירה של הקהילה שלנו.

קונסול ישראל בלוס אנג'לס, ישראל בכר:  "אנחנו גאים להציג את 'Nova Heaven' בלוס אנג'לס, אנדרטה של אור, אהבה וחוסן שתהיה חלק מהפסטיבל המיוחד של ברנינג מן. העבודה המופלאה הזו, שמסמלת את תהליך הריפוי של הקהילה, לא רק חוגגת את החיים, אלא גם מחזירה לנו את האור של 405 המלאכים, שלמרות שהריקוד שלהם הסתיים, רוחם ממשיכה להאיר ולהעניק השראה. אנו קוראים לקהילה להגיע למיצג בלוס אנג'לס ולתמוך במיצג הנובה בברנינג מן".

אירוע ברנינג מן, הנערך מדי שנה במדבר הסלע השחור במדינת נוואדה בארה"ב מושך אליו 80,000 אנשים בכל שנה מרחבי העולם. האירוע הצבעוני והייחודי מתקיים מה-25 באוגוסט עד ה-2 בספטמבר 2024. ברנינג מן הוא יותר מסתם פסטיבל; זוהי עיר זמנית הידועה בשם Black Rock City, שבה המשתתפים יוצרים הכל, החל ממיצבי אמנות ועד להופעות. הקהילה של הברנינג מן קהילה חיה ויוצרת שמבוססת על עקרונות של חופש, שיתוף פעולה ויצירה. כל המשתתפים בו תורמים ליצירת החוויה יוצאת הדופן.

קרדיטים לאמני המיצג: בוריס לאביט, ג'ן קציר, גלית מקורד ודויד שור.

Exit mobile version