Site icon IAS

מיצג הזיכרון 06:29 של קהילת הנובה יעבור ללוס אנג'לס באוגוסט

מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה. יובל יושע צילום ועריכה, כריס ג'ורג' צילום

לאחר שעשרות אלפי אנשים השתתפו במופע ההנצחה המוזיקלי של קהילת הנובה בפארק הירקון ומאות אלפים שפקדו את המיצג בניו יורק,  מפיקי הנובה מודיעים: "בעקבות הצלחת מיצג ניו יורק והביקוש הרב ברחבי העולם, אנו גאים ונרגשים להודיע על כוונתנו להעביר את מיצג ה-06:29 ללוס אנג'לס, באוגוסט הקרוב. הכספים שיאספו ממכירת הכרטיסים למיצג, יממנו את פעילות עמותת קהילת שבט הנובה למען הנצחת הנרצחים, תמיכה במשפחות השכולות שאיבדו את היקר להן מכל וליווי השורדים במסע הריפוי הנפשי והפיזי שלהם"

מאז פתיחת מיצג ההנצחה והזיכרון של קהילת הנובה, במנהטן, ביקרו בו למעלה מאה אלף אנשים. המיצג בבימוי ויצירה של עומרי סאסי ורעות פיינגולד, זכה לחשיפה בעת שביקרו בו האקים ג'פריס, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים של ארה"ב, ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, הארכיבישוף של ניו יורק, טימותי דולן, השחקנים דיוויד שווימר וג'ון ווייט, מאות דיפלומטים, שגרירים, ראשי ערים, חברי וחברות כנסת, אנשי תקשורת, מנהיגים עסקיים בולטים ומובילי דעה מהארץ ומהעולם.

מיצג הנובה 06:29 שהוצג בניו יורק, הפך להיות פרויקט ההסברה וההנצחה הגדול ביותר של מדינת ישראל שמספר את סיפורה של ישראל ב-7 באוקטובר בכלל ואת סיפורה של קהילת הנובה בפרט. המיצג זכה להצלחה אדירה, ביקרו בו שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג וכן שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן יחד עם קונסול ישראל בניו יורק, אופיר אקוניס שאירחו במיצג שגרירים רבים מהעולם.

יוצרי המיצג, מפיק הנובה עומרי סאסי והבימאית רעות פיינגולד, בחרו לספר ולהציג לעולם חומרים שלא הוצגו בישראל. המיצג בנוי באופן סיפורי שמציג את סיפורה של קהילת הנובה לפני הטבח: הריקודים, המוסיקה והערכים, במקביל להמחשת הזוועות, המעבר ואת הרגע שבו המוסיקה נעצרה מלכת על ידי הירי, כולל המחשה פיזית של המיגונית, היערכות המחבלים ותיאור האלימות המינית. המיצג מנציח את הנרצחים וקורא להשבת החטופים.

בעקבות ההפגנות מול המיצג שקיימו גורמים אנטישמים, הבקשות והתורים למיצג התארכו ורבים ביקשו לצפות בו, מה שגרם למפיקי הנובה להאריך אותו ואז להעבירו ללוס אנג'לס, העברה שצפויה במהלך חודש אוגוסט הקרוב.
עומרי סאסי, ממייסדי הנובה אמר: "מופע ההנצחה בפארק והמיצג בחו"ל שיזמנו, חבריי ואני, מספרים ויספרו את סיפורה של קהילת הנובה – בארץ ובעולם. אני מזמין אתכם להצטרף למאמצים שלנו לזכור, להנציח ולתת מענה שיקומי לכולם. אנחנו מתעתדים להביא את המציג למקומות נוספים ברחבי העולם. הבאת המיצג מורכבת ומחייבת היערכות משמעותית מבחינה לוגיסטית, אבטחתית וכספית. חשוב לנו להשקיע מאמצים רבים לזכרם של חברינו ובני המשפחה שאיבדנו בטבח, באמצעות עמותת קהילת שבט הנובה שהוקמה לצורך מטרה זו".

רעות פיינגולד, בימאית ויוצרת המיצג: "אני מודה לשותפיי לפעילות במיצג ומודה לציבור בעולם שמגיע בהמוניו כדי לצפות בו. המטרה שלנו הייתה ונותרה לספר לעולם את סיפורם של 405 אזרחים חפים מפשע שנרצחו באותה שבת. המיצג בנוי באופן רב שכבתי שמספר את סיפורה של קהילת הנובה ואת סיפורם של אנשים שרק רצו לבלות ולחגוג ונתקלו ברוע הנורא. אנחנו עובדים על התאמתו לקהלים נוספים. מכאן אני קוראת גם להשבת כלל החטופים הביתה ומבטיחה להמשיך במאמץ ההסברתי עבור משפחות הנרצחים והחטופים".

הבאת המיצג לחו"ל והעברתו התאפשרה הודות לשיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים, עמותת לארץ ופילנתרופים נוספים. הכנסות המיצג הן קודש להנצחת הנרצחים וטיפול בבני משפחותיהם, שיקום השורדים והשורדות, תמיכה בקהילת הנובה והסברת הטבח וגודל האסון שבא בעקבותיו, לצד קריאה להשבת החטופים. המיצג 06:29 הוא הפרויקט ההסברתי הישראלי הראשון שמופץ לעולם באופן פיזי וויזואלי. מופע ההנצחה שהתקיים בפארק הירקון משלים את הפעילות ההסברתית בחו"ל.

ריף פרץ, יו"ר עמותת קהילת שבט הנובה: "גם המיצג וגם מופע ההנצחה בפארק הירקון הם חלק ממאמציה של קהילת הנובה לחבק את משפחות הנרצחים, לשקם את השורדים ולקרוא להשבת החטופים. לראשונה המיצג ישתף את הציבור במסע הריפוי של חברי הקהילה, מאז האסון הנורא ויראה חלק מפעילות עמותת קהילת שבט הנובה לשיקום שורדי המסיבות וכן, לטיפול במשפחות השכולות ובהנצחת הנרצחים. אנו מודים על כל פעילות שכזו וכל תמיכה מאפשרת לנו לתמוך בשורדי הנובה ובמשפחות השכולות".

אופיר אמיר, מייסד ושותף בנובה אמר: "מתוך האסון הנורא, בחרנו בחיים. בעקבות הצלחת המיצג בניו יורק, לקחנו על עצמנו אתגרים מורכבים כדי לספר את סיפור קהילת המוזיקה והנובה. אנו משתפים את הקהילה שלנו, את עם ישראל ואת העולם כולו, כדי לסייע לשורדים, לחזק את משפחות הנרצחים ולקרוא להשבת החטופים".

יוני פיינגולד, אחד מראשי הפרויקט ויו״ר איגוד תעשיית התרבות והפקות הבמה בישראל: "אנו גאים כי הפרויקט זכה להצלחה עצומה, בחרנו לספר בעולם את הערכים הישראליים ודרכם סיפור אוניברסלי של פגיעה בפסטיבל מוזיקה. עבורנו הוא כלי של הנצחה וחוד החנית של המלחמה באנטישמיות ובשנאה, כמענה לגלים של אנטישמיות שמתרחשים בארה"ב. המיצג הוא השליחות של התרבות הישראלית".

לינק לרכישת כרטיסים: המיצג צפוי להיפתח לקהל הרחב במחצית השנייה של אוגוסט בלוס אנג'לס.

לינק לתרומה לעמותת קהילת שבט הנובה

Exit mobile version