Site icon IAS

מיום ראשון: קניון ים המלח הוא קניון לקניות ללא מע"מ

קניון ים המלח. בשורה לחובבי מותגים. צילום סהר פרסום והפקות

קניון ים המלח (Dead Sea Mall) יהפוך החל מיום ראשון ה-7 באפריל 2019 לקניון ללא מע"מ גם לישראלים. בכך יתאפשר לכל הנופשים במרחב אזור ים המלח והדרום – תיירים וישראלים כאחד – ליהנות ממחירים מופחתי מע"מ (17%) על מותגי-על אופנתיים ובהם בוס, פנדורה, ארמאני אקסצ'ינייג, טומי הילפיגר, קלווין קליין ומותגי יוקרה נוספים.

הקניון פותח חזית מול קניון "מול הים" המצליח באילת ומציע פטור ממע"מ לישראלים וכן מספק החזר מע"מ לתיירים, מה שיחסוך  לכשלושה מיליון תיירים שמגיעים מדי שנה לאזור ים המלח, את ההמתנה בנתב"ג ולקבל את ההחזר בעמדה מיוחדת.

סיבסוד המע"מ לקונים הישראלים שנעשה על ידי ההנהלה והחנויות, מובטח כרגע לשנתיים לפחות. הנחת המע"מ לא חלה בעת מבצעי סוף עונה, וניתנת בכפוף לתקנון המופיע באתר החברה.

עו"ד חגי אדורם, נציג חברת ברקליס, יזמית קניון ים המלח אצר כי "לאחר שהחברה כבר יזמה מהלך ייחודי וראשון בישראל להקמת עמדת החזר מע"מ לתיירים בקניון, כעת ממשיכה החברה באותה הדרך ויזמה מהלך מסובסד נרחב הרבה יותר, והוא 'קניון ללא מע"מ לכולם'.- גם לתיירים וגם לנופשים הישראלים, אשר יקבלו מעתה פטור מתשלום  עבור רכישת המוצרים בקניון ים המלח בגובה המע"מ".

אדורם הוסיף כי למעשה זהו הקניון הראשון בישראל מחוץ לאילת אשר יהיה קניון ללא מע"מ. "זאת ועוד: תיירי החוץ הרבים הפוקדים את ים המלח ייהנו מ"פעמיים כי טוב" – גם יהיו פטורים מתשלום המע"מ (שהינו מהלך מסובסד) וגם יהיו זכאים להחזר מע"מ – דבר שאין לו תקדים, גם לא באילת".

קניון ים המלח, שבהקמתו של הקניון הושקעו כ-300 מיליון שקלים, הוא פרויקט מסחרי יוקרתי: הוא מתפרש על 15 אלף מ"ר בשתי קומות מסחר וכולל כ-100 חנויות.

קניון ים המלח מבחוץ., ליד מלון לוט. צילום סהר פרסום והפקות

לדברי היזמים, מעבר לאדריכלות יוצאת הדופן והאטרקציות הסביבתיות אשר חוברו לקניון, נבחר תמהיל יוקרתי במיוחד של שוכרים על מנת לעמוד בדרישות הלקוחות שפוקדים את ים המלח – כאמור קרוב לשלושה מיליון בשנה – אשר יותר ממחציתם הם תיירים תושבי חוץ.

בין שוכרי הקניון ניתן למצוא את מותגי האיכות: BOSS, ARMANI EXCHANGE, POLO RALPH LAUREN,  COLUMBIA, PANDORA, TIMBERLAND , CK ,  TOMMY HILFIGER , PAUL & SHARK ועוד רבים וטובים.

לרשימת החנויות והמוצרים המלאה המשתתפים בהנחת המע"מ, יש לעיין בתקנון המפורט הנמצא באתר .

בחודש פברואר אמר שר התיירות, יריב לוין, עם פרסום מכרז לארבעה מגרשים למלונאות בים המלח כי ״אני מברך על תחילת תהליך בניית מאות חדרים חדשים בים המלח לראשונה מזה שנים. יחד עם הטיילת שכבר הושקה והקניון שנחנך ממש לאחרונה, אנו עתידים לראות שטחי מסחר ובילוי, ובעיקר תנופה במספר חדרי המלון שיתרמו לתעסוקה ולכלכלה באזור”.

Exit mobile version