Site icon IAS

מורה דרך בכף ידך

מחר תגיע לידי גמר תחרות פיתוח היישומים (ההאקאתון) שמקיים משרד התיירות זו השנה השלישית, שמטרתם לסייע לאנשי המקצוע בתעשיית התיירות. המתמודדים השנה הם ששה צוותי מפתחי אפליקציות לטלפונים ניידים מתוך כ-40, שעברו את כל השלבים. הם יתחרו על שלושת המקומות הראשונים – שיתוגמלו על ידי משרד התיירות בפרסים שנעים בין 2,500-10,00 שקלים – ויוכרזו מחר. ואלה הן:

אפליקציית Easy2Order  מקשרת באופן ישיר מורי דרך מהארץ ומחו"ל עם אתרי תיירות, אטרקציות ופעילויות תיירות, במטרה לאפשר להם להזמין מקום מראש לפעילויות תיירותיות שונות. האפליקציה מאפשרת למורה הדרך לבצע חיפוש לפעילות אותה הוא רוצה לבצע, ולשלוח בקשה לאחר מילוי פרטים בסיסיים. כמו כן, האפליקציה מהווה פלטפורמה לפרסום השירותים המציעים אתרי תיירות ואטרקציות וכן דירוגם  – מה שיתרום לבחינת איכות השירות התיירותי באתר.

אפליקציית MyGroup נועדה לשרת 230 מיליון תיירים מדי שנה היוצאים לטייל בקבוצות מאורגנות/מודרכות. היא מקשרת מדריכי תיירות עם כל חברי הקבוצה מבלי צורך לשכור מערכות שמע מסורתיות. האפליקציה אינה דורשת קישור לרשת האינטרנט מצד המדריך או התיירים והיא פועלת עם כל סוגי מערכות ההפעלה של הטלפונים הניידים. בעזרת האפליקציה, מורה הדרך יכול לשתף קבצים עם התיירים בזמן אמת והחזון הוא לאפשר לו להדריך בשפתו, בזמן שהתיירים מקשיבים לתרגום אוטומטי סימולטני בשפתם.

אפליקציית Tourbo תוכנתה במטרה לשפר באופן משמעותי את חוויית הביקור של תיירים עסקיים-מקצועיים (business travelers)  ברחבי העולם, המגיעים ליעד תיירותי לזמן קצר ומעוניינים לקבל חוויה מיידית בהתאם ללו"ז הפנוי והעדפות האישיות. הפלטפורמה מחוברת בזמן אמת לאלפי ספקי תיירות ומאפשרת לכל אחד להזמין בקלות שירותים שונים באופן מיידי בזמן אמת בלחיצת כפתור, בצורה קלה ופשוטה. 

אפליקציית next day נועדה להעניק למטייל מידע שימושי אודות מסלול הטיול המתוכנן לו. המידע מועבר על ידי מורה הדרך וכולל אטרקציות ומידע כללי לגבי המתוכנן במסלול. האפליקציה מאפשרת לתייר לקבל בקלות מידע ישירות ממורה הדרך המקצועי, כאשר בעתיד תתאפשר קבלת מידע ב-6 שפות שונות. בהמשך האפליקציה תאפשר למטייל לשתף את מסלולו, האטרקציות שעשה ופרטי מורה הדרך שליווה אותו לחבריו ברשתות החברתיות.

אפליקציית Guierr מאפשרת לתייר לבנות לו"ז מסודר לביקור שלו בשיטה היברידית, המשלבת טכנולוגיה מתקדמת עם ידע וניסיון של מורי דרך מסביב לעולם, מה שיוצר חוויית תכנון מהירה, מקצועית ואמינה. בעזרת ממשק קל לניווט, מתחבר התייר למורי דרך מקומיים ומוסמכים בעולם, שיעניקו לו יעוץ תיירותי בחינם. כך ביכולתו לבנות יחד עם מורה הדרך לו״ז אישי במערכת ולקבל תמיכה בכל רגע נתון במהלך הטיול. המערכת מעודדת לשכור את שירותיו של מורה הדרך והם זוכים בעזרת המערכת באפשרות לנהל את העסק והלקוחות שלהם בפשטות. לקהילת האפליקציה יתקבלו מורי דרך איכותיים ומקצועיים שיעברו תהליך קבלה מוסדר.

אפליקציית Tour now מקשרת באופן ישיר בין תיירים למורי דרך, בדומה לחברות כמו Uber ו-Get בתחום המוניות או Airbnb, הבנוי על כלכלה שיתופית, ללא צורך במתווכים ,במטרה להביא למהפכה בענף התיירות ומורי דרך. האפליקציה מציגה מפה של העיר התיירותית בה הצרכן מחפש סיור ולאחר הגדרת התאריך, בלחיצת כפתור מתקבלת רשימת סיורים אופציונלים, קישור למורה דרך, מקום תחילת הסיור ואפשרות לשלם ישירות למדריך בכסף או במטבעות הדיגיטאליים. כמו כן ניתנת האפשרות להעניק משוב בסוף הסיור. האפליקציה אף מאפשרת מציאת "מתנות" על המפה ומימושן בבתי העסק בעיר.

Exit mobile version