Site icon IAS

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית צופה שנת שיא בתעשייה

תיירות עולמית. צילום freepik

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) צופה שנת שיא לתעשיית הנסיעות והתיירות בשנת 2024, כאשר התרומה הכלכלית העולמית של התעשייה אמורה להגיע לשיא של 11.1 טריליון דולר,  כך עולה מסקר כלכלי חדש של המועצה –  Economic Impact Research (EIR).

עוד עולה מהסקר, כי 142 מדינות מתוך 185 ישיגו ביצועים טובים יותר לעומת התקופה שלפני מגפת הקורונה וכל שיא אחר שנשבר בעבר. התעשייה תתבסס על 348 משרות ברחבי העולם, עלייה של למעלה מ-13.6 מיליון משרות בהשוואה לנקודת השיא ב-2019. הוצאות התיירים הבינלאומיים צפויות להגיע ל-1.89 TN דולר ותיירים מקומיים צפויים להוציא יותר מכל שנת שיא, שתגיע ל-5.4 TN דולר.

תיירות ונסיעות ב-2023

בשנת 2023, למרות אי הוודאות הכלכלית וטלטלות גיאופוליטיות, תעשיית התיירות משגשגת וחוסנה הוכיחה את תפקידה הקריטי בכלכלה העולמית, 9.1% מהתמ"ג העולמי. התעשייה גם הגדילה את כוח האדם ב-27.4 מיליון והגיעה לכ-330 מיליון משרות ברחבי העולם. הוצאות התיירים הבינלאומיים גדלו ב-33.1% והגיעו ל-1.63 TN ובתיירות המקומית, נרשמה עלייה של 18% שהביאו לכ-5 TN.

הצמיחה הזו מגיעה למרות ששניים משווקי התיירות הגדולים בעולם בפיגור במונחים של הוצאות מבקרים בינלאומיים, כאשר גם ארה"ב וגם סין רואות חזרה איטית בהרבה של הוצאות תיירים בינלאומיים. בשנה שעברה בארה"ב, הוצאות המבקרים הבינלאומיים נותרו יותר מרבע מתחת לשיא של 2019, בעוד שהוצאות המבקרים בסין נותרו בירידה של כמעט 60%.

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאה ומנכ"לית WTTC, אמרה: "זה לא רק בשבירת שיאים, אנחנו כבר לא מדברים רק על התאוששות – זה סיפור של התעשייה שחזרה במיטבה אחרי כמה שנים קשות, נותנת דחיפה כלכלית משמעותית למדינות ברחבי העולם ותומכת במיליוני מקומות עבודה. יחד עם זאת, אנחנו צריכים שממשלות ארה"ב וסין תתמוכנה בתעשיית הנסיעות והתיירות שלהן. ארה"ב וסין תמשכנה לפגר בעוד מדינות אחרות רושמות חזרה מהירה יותר של מבקרים בינלאומיים ".

נסיעות ותיירות בעשור הבא

במבט קדימה, WTTC צופה עתיד מבטיח בעשור הבא, המאופיין בצמיחה חזקה והזדמנויות קריירה שאין שני להן. עד שנת 2034, התעשייה תתרום לצמיחת הכלכלה העולמית בסכום מדהים של 16 TN, שמהווה 11.4% מהצמיחה בכלכלה העולמית.

התעשייה המשגשגת הזו גם אמורה להיות מפת יצירת מקומות עבודה, שתספק תעסוקה ל-449 מיליון אנשים ברחבי העולם. כמעט 12.2% מכוח העבודה הכללי יניע את התעשייה התוססת הזו, שתציג את התפקיד המרכזי של נסיעות ותיירות בתעסוקה הגלובלית. למעלה משלושה רבעים מהמדינות שנבדקו צפויות לעבור את נקודת השיא של 2019, במונחים של תרומת התמ"ג, נסיעות ותיירות נמצאים על סף העידן הכי טרנספורמטיבי עד כה, ומבטיחים שגשוג, חדשנות וחיבור בקנה מידה שטרם ראינו.

Exit mobile version