Site icon IAS

מוות במצרים: מי אחראי למותו של ילד רוסי מהרעלת מלון בהורגדה?

המרינה בהורגדה, סיני. הרעלות חוזרות במלונות. צילום Depositphotos

לא מכבר נקבע מותו של ילד בן חמש ממוצא רוסי בעקבות הרעלה חריפה של תיירים רוסים במלון אלדין ביץ' ריזורט בהורגדה שלחוף ים סוף. ממידע שהגיע אל הקונסוליה הכללית של הפדרציה הרוסית, צוות העובדים במלון  והצוות הרפואי שלו, לא עשו כל מאמץ להתקשר למומחים מוסמכים עבור התיירים המורעלים, הם לא אובחנו ולא נעשו בדיקות רלוונטיות. כרגע חוקר את המקרה משרד התובע המצרי. עד אז, הקונסוליה מציעה למפעילי התיירות לא לשלוח תיירים למלון זה.

המצרים מאד מעוניינים בתיירות הרוסית, שנפגעה קשות אחרי הפלת המטוס הרוסי בסיני לפני שנים אחדות. ב-8 בנובמבר 2015 יצא צו נשיאותי לפיו אין להטיס תיירים מרוסיה לערי מצרים, למעט קהיר, אולם אלה מצאו דרך עוקפת להביא תיירים – דרך טורקיה, עם החלפת מטוסים בה. אולם שאלת הביטוח של התיירים היא בסימן שאלה כאן, שכן כל משלוח תיירים למצרים מלבד טיסות ישירות לקהיר הוא הפרה של הצו הנשיאותי.

בתקשורת הרוסית מזכירים מספר מקרים קודמים ובהם מקרה ההרעלה שבו מתו במלון שטייגנברגר מג'יק אקווה בהורגדה שני תיירים בריטיים, שאחד מהם, התברר, היה עובד של תאגיד התיירות הבריטי תומאס קוק עצמו. בעקבות כך פינה תומאס קוק יותר מ-300 תיירים שלו מהמקום. בחודש ינואר השנה התרחשה עוד הרעלה עם תוצאה קטלנית כאשר שני תיירים דנים מתו בחופשת חג המולד במלון בהורגדה בנסיבות מסתוריות בהפרש של יומיים זה מזה. מוקדם יותר, בשנת 2013, בני זוג רוסים בגיל העמידה רצו לציין את סיום החופשה במלון חוף אליזה בהורגדה והזמינו לחדר משקה אלכוהול. שניהם מתו מהרעלה בעוד בנם בן ה-25 שרד כדי לספר. עוד לפני כן, בנובמבר 2011, במלון סולטן ביץ' בהורגדה הורעלה קבוצה שלמה של 50 תיירים רוסים בעת ובעונה אחת.

חזית המוזיאון המצרי בקהיר. התיירים מתעניינים בתרבות המצרית העתיקה. צילום Depositphotos

גידול של 34% בלינות התיירים במצרים

עם זאת, ההכנסות של מלונות במצרים ברבעון הראשון של  2019 בהורגדה, שארם א שייח ואלכסנדריה, הראו גידול של 34%, גם ללא תיירים רוסים. כידוע עשרות אלפי ישראלי חזרו לפקוד את חופי סיני ומנגד סיני מהווה תחרות הולכת וגוברת למלונות אילת בזכות מחירי המלונות הזולים יותר מאלה של עיר הנופש הדרומית.

לפי התחזית, מספר חדרי המלון בשארם א שייח ימשיך לגדול ב-42%. מצרים גם מככבת בדו"ח של ארגון התיירות העולמי UNWTO  כיעד הגדל במהירות הגבוהה ביותר.

למשל, מספר התיירים האיטלקים למצרים גדל השנה ב-40% לעומת 2018. הערכה זו השמיעה שרת התיירות המצרית רניה אל-משט בפגישה עם נציגי התקשורת האיטלקית. היא גם אמרה שהיציבות הפוליטית במצרים תרמה להגברת זרימת התיירים למצרים מרחבי העולם, בעיקר מאיטליה. לדבריה, תיירים איטלקים מעוניינים לא רק בתיירות נופש, אלא גם מגלים התעניינות גוברת והולכת בתרבות המצרית.

הפגישה בין שרת התיירות לתקשורת האיטלקית נסובה על העונה החדשה של הסדרה הדוקומנטרית שנוצרה על ידי קבוצת המדיה הגדולה ביותר של איטליה Mediaset בשיתוף עם משרד התיירות המצרי, שמטרתה להציג את סודות הציוויליזציה המצרית העתיקה.

Exit mobile version