Site icon IAS

"מה יהיה בסופנו": עדכונים מלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל

צילום באדיבות לשכת מארגני תיירות

חברי לשכה יקרים,

מה יהיה עם המשך התמיכה? ומה התוכניות לשמור על קשר עם חו״ל של משרד התיירות? האם קרן שיווק תתעדכן כפי שמתבקש? איך מגישים את הבקשה לרשות המיסים? ומה עם ערבויות שמופקדות ברשות המיסים? שאלות אלה ועוד רבות מדירות שינה, בצדק, מחברי הלשכה. הנהלת הלשכה עוסקת בכל הנושאים האלה ועוד רבים, וביניהם המאמץ להעלות את חשיבות חזרת תנועת התיירים לישראל למדינה, תדמיתה ומעמדה בעולם, כמו גם עבור עסקי חברי הלשכה ששוב ניצבים לפני שוקת שבורה.

מתווה המשך לתיירות הנכנסת:

הנהלת הלשכה מגבשת מספר אפשרויות לבקשת המשך התמיכה בחברי הלשכה, כפי שהיה גם במשברים קודמים. המתווה הנוכחי אושר לחודשים אוקטובר נובמבר בלבד, עם מתן אפשרות הארכה לדצמבר באישור הכנסת. ברור לנו ולכל מי שרגליו נטועות בקרקע המציאות, כי לתיירות הנכנסת דרושה התייחסות נפרדת. להבדיל ממשברים קודמים, הפגיעה בתדמיתה של ישראל חמורה וקשה הרבה יותר, דבר שיצריך מאמצים גדולים ומשמעותיים יותר להשבת התנועה.

תנועת התיירות הנכנסת היא גם הכלי האפקטיבי ביותר לשיקום תדמיתה של המדינה. תדמית מדינתית בינלאומית היא נכס אסטרטגי חשוב לכל מדינה ובמיוחד לישראל. לא פוליטיקאים, לא קמפיינים יקרים, ולא פוליטיקאים שיסעו לחו״ל להשתתף בפורומים שונים, יוכלו לעשות את העבודה טוב יותר מתיירים שיבקרו בישראל וישתפו את ההתרשמות שלהם ממקור ראשון. העברנו לממשלה נייר עבודה ובו גם קריאה להציב את התיירות הנכנסת, ככלי חשוב ומרכזי להתמודדות עם הנושא. עלות עידוד התיירות לישראל זניח, יחסית למאות המיליונים שמוציאה המדינה בערוצים השונים בהם היא פועלת בחו״ל באמצעות שלל משרדיה. השבוע אנו מתוכננים לפגוש את שר התיירות חיים כץ לדיון בנושא.

המתווה לפיצויי עסקים:

השבוע ערכנו מפגש זום עם יועץ המס ירון גינדי, שהיה שותף בכיר להליך החקיקה בכנסת וסייע להנהלה בפעילות לניסוח החוק, באופן שלא יקפח את חלקם של חברי הלשכה. לנוחיותכם מצורפת לעלון זה מצגת מתומצתת על המתווה ועקרונות ההגשה. כמו כן, מצורפת הצעת יועץ המס ירון גינדי להגשה בשם הזכאים לפיצוי. ההצעה הוכנה עבור כלל חברי לה״ב והיא מצורפת לשיקולכם האישי. ניתן להגיש לבד או באמצעות רואי החשבון של החברה. כל אחד ואחת יבחרו את הדרך הבטוחה ביותר עבורם.

אירוח עמיתים מחו״ל:

שלחנו אל מנהלי המשרדים היום חוזר מיוחד בנושא. אנא קראו והגיבו בהקדם.

שיווק:

הגשנו למשרד התיירות מגוון הצעות לפעולות שנדרש לעשות כבר עתה. התאחדות בתי המלון שותפה ליוזמות שהוצעו גם על ידי לשכת התיאום של ארגוני התיירות. לצערנו, המשוב המתקבל בינתיים מאכזב, ולדעתנו לא תואם את המידה הנדרשת בעת החירום בה אנו שרויים.

קרן השיווק:

כזכור, העברנו אליכם את תקנון הקרן לחודשים אפריל-אוקטובר 2023. בנוסף, פנינו למשרד התיירות לעדכון התקנון ופעילות הקרן, כפי שמתבקש בעת הזאת. בינתיים, פנינו הושבו ריקם. תקנון הקרן שפורסם מכוון ל"השתתפות בהוצאות השיווק". בפועל, כל ההוצאות שהוציאו חברי הלשכה בחודשים ינואר-ספטמבר 2023 ירדו לטימיון. ההוצאות בחודשים אלו היו בעיקר עבור תנועת התיירות שתוכננה להתחיל בחודש אוקטובר ומחצית השנה שלאחריו. בעוד שעסקים ״רגילים״ קושרים את הוצאותיהם החודשיות בהכנסות לאותם חודשים, בתיירות הנכנסת ההוצאות הן עבור הכנסות עתידיות.

גם בזמן הקורונה וגם עתה נמסר מפיו של יועץ המס ירון גינדי, כי במידה וניתן להוכיח שהוצאות שהוצאו לפני חודש אוקטובר השחור הם עבור חודשי אוקטובר ואילך, ניתן לדרוש פיצוי. לו היינו יודעים מראש על חילונה של המדינה ב-7 לאוקטובר, היינו מקטלגים את ההוצאות ומשייכים אותם בהתאם. עניין זה מהווה אפשרות לטענה בדבר התקציב הנוסף הנדרש עבור מארגני התיירות הנכנסת. אנו תקווה שמינהל השיווק במשרד יתעשת ויתאמץ יותר, כפי שמתבקש מימי המשבר הקשה שנכפה עלינו.

השבת ערבויות שהופקדו ברשות ההגירה:

כפי שעדכנו בערוץ הטלגרם, ניתן לפנות לרשות ולבקש השבת הערבויות בכתובת המייל שפירסמנו.

הרצאות לחברי הלשכה ע״י מרצים מעוטף עזה והצפון הרחוק:

החל משבוע הבא נעביר מפגשי זום במגוון נושאים מקצועיים ואישיים. פרסום נפרד בעלון זה. כל המרצים הם תושבי אזורי הלחימה בצפון ובדרום. בואו בהמוניכם – נשכיל וגם נתמוך באחינו מאזור הלחימה הישיר שסופגים מטחי שנאה וטילים מידי יום.

חזקו ואימצו,

יוסי פתאל

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל

Exit mobile version