Site icon IAS

מהעלון השבועי של לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל

"יחד ננצח". צילום באדיבות לשכת מארגני תיירות

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, פונה לחברות וחברי הלשכה, בעדכונים, חדשות והודעות חשובות. להלן ציטוט מדבריו:

מה שהיה הוא לא מה שיהיה. גם הפעם קהלת כנראה צדק, אם נשכיל לא רק לקרוא ראשיתו של פסוקו המפורסם: מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה, אלא נתרכז בהמשכו: וּמַה שֶׁנַּעֲשָׂה הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה. הפעולות שננקוט הן שיקבעו את העתיד, ולא רק המציאות עליה אין לנו שליטה.

הקרקע עליה צעדנו בבטחה נסדקה, והרהורים על משמעות ודרכנו בחיים מסתננים אל הלב והשכל. מושגי עבר, הווה ועתיד נמהלים יחדיו לתוך מציאות חיינו, ויוצרים כאוס העלול לגרום לאנדרלמוסיה במחשבות ודרכי הפעולה שיש לנקוט, בכדי לחצות את המים הסוערים אליהם הוטלנו באחת.

מה שהיה לא יהיה, הוא מושג נדוש שנכון בכל זמן, אולם לעיתים כמו בימים אלו, השינויים שהמציאות מזמנת לנו מתרחשים בצעדי ענק, ולא בזחילה כפי שקורה בימי שגרה. השאלה שאנחנו חייבים לשאול את עצמנו היא, עד כמה לא נהיה אנחנו מי שהיינו מעתה ואילך? ועד כמה מהר נחיש את צעדי השינוי בהלכות ניהול חיינו בכלל, והעסקיים בכלל זה.

שנת 2024 מבטיחה להיות שנת משבר. אנחנו מורגלים במשברים, אולם זה הנוכחי גדול מאי פעם. לא ניתן להימנע מהמסקנה שבעקבות המציאות גם אנחנו נאלץ לשנות את דרכנו והתנהלותנו. ניסיון העבר העשיר במשברים בתיירות הנכנסת אולי לא יספיק, ואף עלול להיות בעוכרנו, אם נשקיע את מירב המאמצים בהתגוננות המצפה רק לחלוף המשבר וחזרה לשגרה של טרם ה-7 באוקטובר.

צריך להודות על האמת, כרגע מירב תשומת הלב נתונה לצעדי צמצום עד חלוף המשבר, ותקווה מעורפלת לסיוע של המדינה במגננה העסקית שנכפתה עלינו. לא יהיה זה בלתי סביר לומר שייתכן שאסטרטגיה של צמצום והמתנה הפעם לא תספיק. בלתי נמנע מאיתנו לחשוב האם חוץ מהתנאים האוביקטיביים, אנחנו בעצמנו לא מהווים מכשול בפני השינויים שהעסקים נדרשים לעבור. כיצד נוכל לצאת מגדרנו וגבולות המחשבה שלנו, כדי שנוכל להוציא אל הפועל את הצעדים שעד ה-7 לאוקטובר נראו לנו כיוצאים מהכלל ובלתי סבירים?

המציאות הכאוטית והשלכותיה על קהל הלקוחות בחו״ל, יחד עם צעדי הממשלה המקרטעים, מחייבים אותנו לחשוב ללא קופסא בכלל.

יוסי פתאל,  מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל

Exit mobile version