Site icon IAS

מהלומה ל- Airbnb בניו יורק

המלונות חוששים להיראות יקרים מ-Airbnb. צילום Airbnb

טסים לניו יורק ? תכננתם להשכיר דירה ב- Airbnb? תשכחו מהרעיון. חוק חדש עליו חתם אמש (יום ו') מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו , מגביל בעלי דירות על השכרת דירות לתקופה פחותה מ-30 יום. על פי החוק החדש, שאושר ע"י בית המחוקקים של מדינת ניו יורק בקיץ האחרון , תושבי "Class A" – הכוונה לתושבים בבניין בו למעלה מ-3 דירות לא רשאים, כאמור, לפרסם את הדירה שלהם להשכרה עבור פחות מ-30 ימים ( שכירת חדר משותף או חילופי חדרים הם חוקיים). מפרי החוק ייקנסו ב-1000$ בגין עבירה ראשונה, 5000$ עבור השנייה ו-7500$ עבור השלישית.

חברת Airbnb המוערכת ב-30 מיליארד דולר נלחמת בחוק החדש, השקיעה בחודש יולי כמיליון דולר בסדרת פעולות פוליטיות ומשפטיות ובחודש שעבר קיימה הפגנת תומכים רבת משתתפים בניו יורק. החברה טוענת כי ההחלטה עלולה לגרום לקשיים כלכליים עבור אלפי תושבי העיר המתפרנסים מהשכרת הדירות.

החוק החדש היא מהלומה ישירה וחזקה בפעילותה של חברת Airbnb ותקדים הרסני בכל יבשת צפון אמריקה. סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס ומיאמי פועלות כבר למנוע השכרת דירות מעבר ל-30 יום ובעלי דירות נקנסו בסכומי עתק במהלך השנה האחרונה. החברה ביקשה כבר צו מניעה זמני נגד יישום החוק החדש בבית משפט פדרלי.

ענף המלונאות, איגודים תומכי דיור בר השגה וקבוצות התומכות בזכויות דיור קיבלו בשביעות רצון את החוק החדש בטענה כי Airbnb מבקש לפגוע במיליוני אזרחים בניו יורק בפרט ובארה"ב בכלל. "כיום, הם רואים שהם טעו", אמרו. המצדדים בחוק החדש מציינים כי חלק ממשכירי הדירות הם מפרי חוק שפוגעים בתושבי העיר ומונעים את האפשרות לשכור דירות במחירים שפויים.

בתחילת חודש מאי גם עיריית ברלין הודיעה כי היא מתכוננת להילחם בתופעת השכרת נכסים לטווח קצר באמצעות פלטפורמת Airbnb ואחרות ותטיל קנסות כבדים על מי שיפר את ההחלטה במטרה לשמור על מחירי דיור הוגנים לברלינאים.

 

 

Exit mobile version