Site icon IAS

"מהיר ולא עצבני"

שלום, מעוניין בחדר הפונה לפארק לעשרים דקות! בעבר פקיד הקבלה היה קורא במהרה לקצין הביטחון או מזמין את הסיור המשטרתי הקרוב… היום זה כבר נשמע נורמלי לחלוטין.

מי מאיתנו לא חווה כבר סיטואציה בה נאלצנו להמתין מספר שעות לא מבוטל לטיסה, פגישת עסקית או אפילו רצון להחליף בגדים ולהתרענן. בעבר הפיתרון היחיד היה לשלם עבור לילה בבית מלון, גם אם בילינו בו שלוש שעות. לי זה כבר קרה.

לפני כחודש בישרנו על DayUse.com אפליקציה חדשנית המציעה פתרון יעיל וזול למי שמעוניין בחדר במלון יוקרה מבלי לשלם תעריף מלא. כעת אנו שמחים לבשר לכם על אפליקציה חדשה העונה לשם Recharge המאפשרת לשכור חדר בבית מלון לפי דקות, מוגזם ? מתברר שלא.

האפליקציה הושקה בסן פרנסיסקו ב-2015  והחל מ-24 באפריל זמינה גם בניו יורק ב- 16 בתי מלון יוקרתיים. JetBlue’s tech incubator, JetBlue Technology Ventures ו-  Recharge Labs Inc הן יזמות הפרויקט.

המחירים לדוגמא בניו יורק: בין 0.83$ ל- 2$ לדקה ( פלוס 14.75% מיסים). למנוחה קצרה (20 דקות) תשלמו בין 20$ ל-46$. לשינה קלילה ומקלחת תשלמו ( שעה) תשלמו בין 57$ ל-128$. לעיון וכתיבת מיילים (90 דקות) תשלמו בין 85$ ל- 207$.

חדרי מלון לטווח קצר יעילים מעבר לנמנום או רומנטיקה, דרושים לשלוח מספר מיילים באווירה שקטה ללא המולת בית קפה, מקום להתקלח ולהחליף בגדים, לאמהות המעוניינות להניק  או כפי שצוין כבר בהמתנה לטיסה.

איך זה עובד ? מורידים את האפליקציה בחינם (ב-  iPhone and Android) לחיפוש מלון קרוב ואז לחיצה על כפתור "הזמן עכשיו (“book now”) . החיוב מתחיל 30 דקות לאחר הלחיצה או מרגע קבלת המפתח (הקודם ביניהם). החיוב מסתיים בלחיצה על כפתור הצ'ק אאוט (“check out”). אם שהיתם בחדר 47 דקות תחויבו עבור 47 דקות. אזהרה : לחכמים שילחצו לפני זמן היציאה, יתמהמהו בחדר ויתפסו , קנס כספי מובטח.

קיימים מתחרים כמו בכל דבר:  Dayuse.com ו – Hotelsbyday.com- שתיהן עם הרבה יותר ערים אך פונה למלונות פחות יוקרתיים ולשעות מוגבלות קבועות מראש לבוקר או אחר הצהרים.

בהתחשב בעובדה שהתנהלות בתי המלון בקונספט הזה לא פשוטה ודורשת יותר כוח אדם לניקיון והחלפת מצעים, עדיין זה מאוד משתלם לאחר שמתברר שבתי המלון בהסדר רושמים רווחים מצוינים. תשלום עבור כל דקה משתלם למלונאים מתשלום עבור לילה. לדוגמא: לילה במלון סנטרל פארק ניו יורק יעלה 400$ לעומת 1920$ בחישוב של 80 דולר לשעה באפליקציה בממוצע במהלך 24 שעות. בל נשכח גם את החדרים שלא מיואשים או אלו העומדים פנויים במהלך שעות היום.

בהנהלת החברה חושבים כבר על ערים נוספות כמו שיקגו ולוס אנג'לס ומרוצים שהאפליקציה זוכה כבר ב-75% של לקוחות חוזרים.

גם במקרה הזה, צעד מתחייב להצלחתה המסחררת של Airbnb שהביאה את בתי המלון לחשוב על רעיונות יצירתיים בשביל להרוויח כסף.

 

Exit mobile version