Site icon IAS

מדינת האיים המלדיביים מתכננת לאסור כניסת ישראלים

כפר נופש באיים המלדיביים. צילום freepik

אתר האינטרנט The Cradle מדווח כי מדינת האיים המלדיביים מתכננת לאסור כניסת ישראלים. חבר הפרלמנט המלדיבי, מוחמד נאשיד עבדולה, העלה ב-20 בנובמבר הצעה לתיקון חוק ההגירה הלאומי במטרה לאסור על בעלי דרכונים ישראלים להיכנס למדינה, לטענתו "בעקבות תוקפנות חסרת הבחנה של ישראל נגד רצועת עזה".

חבר הפרלמנט אישר כי מטרת תיקון חוק ההגירה היא להטיל סנקציות על ישראל באמצעות איסור נסיעה על אזרחיה בעקבות המצור הקטלני של ישראל על רצועת עזה. לטענתו נכון לעכשיו, הצבא הישראלי הרג יותר מ-12,300 אזרחים פלסטינים, כולל למעלה מ-5,000 ילדים, מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר.

האיים המלדיביים חברה בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי (OIC), שכבר הטיל איסור נסיעה על אזרחים ישראלים. עבדולה לוחץ להעביר את הצעתו בהתאמה לשאר חברי ה-IOC ומביע את הסולידריות של המלדיביים עם הפלסטינים.

ב-19 באוקטובר 2023, משרד החוץ פרסם הודעה בה צוין: "האווירה באיים המלדיביים נגד ישראל מחריפה ולפיכך ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעה בעת הזו. עבור אותם אזרחים ישראלים השוהים במדינה להיות מודעים למצב, להיות ערניים, לנקוט במשנה זהירות ולהתעדכן באמצעי התקשורת אחר כל שינוי".

Exit mobile version