רוב אתרי השוואת הנסיעות גורמים רק לבזבוז זמן ולא מצליחים למצוא את המחירים הזולים ביותר. כך על פי מחקר חדש שפורסם ב-Which? Travel, לאחר ששאל יותר מ-2,200 נופשים על נסיונם בשימוש באתרי השוואה תיירותיים. מגזין הצרכנות האנגלי הנחשב גילה שרק TripAdvisor, Skyscanner, ו-Kayak השיגו ציון גבוה מבחינת מציאת הדילים הטובים ביותר והיותם קלים לשימוש.
"נופשים מבלים שעות ולפעמים ימים בחיפוש אחר המחירים הטובים ביותר למלונות וטיסות, ועבור רבים מאיתנו אתרי השוואת המחירים הם התחנה הראשונה. יש באמת רק אתר אחד או שניים שאתה צריך לשקול להשתמש בהם", קבע עורך הנסיעות של Which? Travel, רורי בולנד.
הנופשים נשאלו על חוויותיהם מבדיקת חופשות באופן מקוון בשנתיים האחרונות, תוך התחשבות בתמורה לכסף, האם הוצגו למשתמשים מחירים עבור כל האתרים הגדולים, וכמה קל היה האתר לניווט – לדוגמה, אפשרויות סינון ורלוונטיות של תוצאות. לצד רשימה כללית, דירג מגזין הצרכנות בנפרד אתרי השוואת טיסות ואתרי השוואת מלונות, כדי להעריך אם הם מצאו בעקביות את המחיר הטוב ביותר.
העיתון The Guardian מצטט את המחקר של ?Which, לפיו האתר הטוב ביותר בתחום הוא Skyscanner, שגם היה היחיד שקיבל 4 כוכבים בתחום התמורה לכסף. גם TripAdvisor זכה בניקוד גבוה, למרות הביקורות שקיבל מוקדם יותר השנה על שנכשל באיתור ביקורות כוזבות (Fake revuews).
מבין אתרי השוואת המלונות, נמצא כי Kayak מציע את המחירים הטובים ביותר, תוך שהוא מוצא את המבצעים הזולים ביותר ב-6 מתוך 10 חיפושים. עם זאת, צרכנים אמרו כי TripAdvisor הציעה חוויית משתמש כללית טובה יותר בחיפוש אירוח, הודות למידע הכולל ביקורות ומחירים כאחד.
Google Flights בתחתית הרשימה
Google Flights דורג כגרוע ביותר, כאשר מצא את מחיר הטיסה הזול ביותר פעם אחת בלבד, ואת מחיר הנסיעה היקר ביותר שלוש פעמים.
"כאשר מחפשים מלונות בבריטניה, על הצרכנים להשתמש באתרי השוואה כדי למצוא את המחירים הטובים ביותר, אך יש להתקשר ישירות למלונות כדי לנהל משא ומתן על המחיר", המליץ בולנד, "במקרים רבים המלונות יציעו מחיר טוב יותר. אם הם לא מסוגלים לנצח את המחיר – הם ישוו את המחיר לזה של אתר ההשוואות ו'יזרקו' איזו הטבה כמו שדרוג חינם לסוויטה או בקבוק שמפניה", אמר. "ההליך דומה בדרך כלל באוסטרליה ובארה"ב, אבל זה יכול להיות מורכב יותר אם יש מחסום של שפה".
המחקר מצא כי אתרי השוואת נסיעות רבים נכשלו מכיוון שהציעו חווית משתמש לקויה: "לצרכנים יש עייפות ממכירות ודילים. בכל פעם שאתה נכנס לאחד מאתרי האינטרנט האלה יש שלטים אדומים מהבהבים בכל מקום, שכמעט על כולם כבר הזהירה רשות התחרות והשווקים", טען בולנד והזכיר את "השטויות של 'החדר האחרון' עליהן אנחנו מדווחים מזה זמן… מכירת לחץ כזו אינה מקובלת ועליה להיפסק".
לדברי בולנד, על אתרי השוואת נסיעות לכלול מידע שימושי יותר למטיילים ופחות טקטיקות מכירתיות. "אייקון העלים הירוקים של Skyscanner – המציין את הטיסות הכי ידידותיות לסביבה – הוא תוספת מועילה, העדיפה על הרבה מחירים ומבצעים. צריך שיהיו התפתחויות נוספות כמו זו, שיעזרו לנוסעים להשפיע לטובה על הסביבה בלא לוותר על יציאה לחופשה", סיכם.