Site icon IAS

מגדבורג, העיר של אוטו

מגדבורג, בירת מדינת סקסוניה – אנהלט, שבגרמניה אירחה השנה את כנס התיירות הבינלאומי השנתי GTM, אלף מאה משתתפים מ-45 מדינות ו-150 עיתונאים מרחבי תבל  "הציפו" את העיר שבה גרים 238,380 תושבים, שוכנת על גדות נהר האלבה, במרחק נסיעה כשעתיים מברלין. אוטו פון גריקה, מדען ופוליטיקאי – אחת הדמויות המרכזיות בהיסטוריה של העיר מסביר את משמעות השם " מגדבורג, העיר של אוטו". מדריך שליווה אותנו בסיורינו בחוצות העיר ציין להפתעתנו כי כ-600 יהודים יוצאי ברית המועצות לשעבר מתגוררים וחיים בעיר.

האורחים מחו"ל שהגיעו לכנס התאכסנו במספר בתי מלון הפזורים בעיר, שהמרכזי ביניהם Maritim  Hotel  בו נערכו מרבית הכנסים. במלון העסקים, שהוא חלק מרשת מלונות בינלאומי- 524 חדרים וסוויטות, 2 מסעדות, 2 ברים, בריכת שחייה וסאונה. המלון ממוקם במרחק 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת המרכזית.

כאמור, במסיבת העיתונאים שנערכה באולם הכנסים של המלון ציינה הגברת פטרה הדרופר (Petra Hedorfer), מנהלת לשכת התיירות הלאומית הגרמנית, את חשיבותו של כנס ה- GTM לאנשי ענף התיירות ואת העובדה שהוא נערך בפעם הראשונה במדינת סקסוניה-אנהלט. מדינה, שרשמה אשתקד למעלה מ-550 אלף לינות מבקרים מחו"ל- גידול של 5.6% לעומת 2014 . מגמה לדבריה ששיקפה גם את שנת השיא בתיירות הנכנסת לגרמניה, שרשמה 79.7 מיליון תיירים.

סנדרה איבון סטייגר (Sandra Yvonne Stieger), מנכ"לית לשכת התיירות והכנסים בעיר מגדבורג הוסיפה ואמרה: " אין לי ספק שכנס התיירות GTM יעזור לנו להציג לעולם את העבר התרבותי וההיסטורי של מגדבורג ואת הפוטנציאל התיירותי הטמון בעיר."

למעלה מ-300 מציגים השתתפו ביריד התיירות, שהתקיים במתחם הירידים של העיר, הממוקם סמוך ל – Elbauenpark – פארק למשפחות ואחת האטרקציות המרכזיות בעיר שיפתח למבקרים בחודש מאי.

תנועת התיירים מישראל לגרמניה צומחת וממשיכה אף היא לרשום שיאים מרשימים. בשנת 2015 הגיע מספר הלינות של תיירים מישראל למספר שיא של 993 אלף – עלייה של 14.2% לעומת שנת 2014 ( מבלי לחשב את מספר הישראלים בעלי דרכוני האיחוד האירופי הפוקדים את גרמניה).   ישראל ממשיכה לככב בצמרת המדינות שתייריה רואים בגרמניה יעד אהוב ומועדף, לצד ארה"ב, נסיכויות המפרץ, סין, מדינות דרום אמריקה וכמובן, שכנותיה של גרמניה באירופה.

פטרה הדרופר (Petra Hedorfer), מנהלת לשכת התיירות הלאומית הגרמנית, הוסיפה ואמרה:" נתוני התיירות של שנת 2015 טובים מעל ומעבר לציפיות שלנו ולתחזיות ארגון התיירות הבינלאומי (UNWTO) . הארגון צפה עלייה של שלושה אחוזים בתיירות הבינלאומית. גרמניה ממשיכה לצמוח כיעד תיירות מרכזי גם בהשוואה ליעדים אחרים באירופה".

מדינות אירופה הן עדיין המקור לחלק הגדול בתנועת התיירים לגרמניה. 73.4% מכלל הלינות בגרמניה הן של תיירים מאירופה, והם גם אחראים ל – 50% מהצמיחה, עם לא פחות מעלייה של 2.1 מיליון לינות בשנת 2015 לעומת 2014. בקרב מדינות אירופה מובילה ספרד, אחריה שוויץ ואחריהן בריטניה והולנד. בראש רשימת התיירים המגיעים מיעדים רחוקים יותר ניצבת כמובן סין, אחריה ארה"ב ואחריהן נסיכויות המפרץ.

5 אטרקציות שאסור לפספס במגדבורג:

Magdeburg Cathedral

Elbauenpark

The Green Citadel of Magdeburg

The Magdeburg Water Bridge

Magdeburg Zoo

 

* הכותב היה אורח של לשכת התיירות הגרמנית

 

 

Exit mobile version