Site icon IAS

מבצע הבאתו לקבורה של שמעון פרס יצא לדרך

מבצע הבאתו של שמעון פרס למנוחת עולמים, שיצא לדרך עם הנחת ארונו ברחבת הכנסת, הוא מהגדולים ביותר שידעה המדינה אי פעם. מעבר ללוגיסטיקה המורכבת המתחילה בנמל התעופה בן גוריון ושתסתיים מחר, הרבה שעות לאחר סיום טקס הקבורה בחלקת גדולי האומה בהר הרצל. מדובר במבצע אבטחה מורכב של המשטרה וכוחות הביטחון, לאורך כל מסלולי המבצע.

בנתב"ג הושלמה כבר אתמול ההיערכות לקראת קליטת ראשי המדינות והבכירים שיגיעו ברכבת אווירית לנמל התעופה והפרדתם מעשרות אלפי הנוסעים הרגילים הנכנסים ויוצאים בפעילות התעופתית הגדולה של הנמל לקראת חג ראש השנה. ברחבת החנייה המזרחית הותקנה במה על רקע תמונתו של פרס עם פודיום מיוחד, כדי שהמנהיגים יוכלו לשאת דברים לאחר נחיתתם בנמל.

מגיעים מנהיגים רבים

מנהיגים רבים צפויים להגיע לישראל ביממה הקרובה כדי להשתתף בהלווייתו של פרס.  סדרי נסיעתם ואבטחתם צפויים להיות סבוכים ומורכבים מהרגיל. במשרד החוץ הכריזו כבר שלשום על מתכונת חירום לקראת הגעת הרכבת האווירית של האישים הבכירים, במקביל הסתיימו ההכנות הדרושות במשטרה, בכוחות הביטחון וברשות שדות התעופה.

בין השאר צפוי להגיע נשיא ארה"ב ברק אובמה. במשלחת גדולה מארה"ב יהיה גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון, שרעייתו הילרי לא תבוא, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי וסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. עוד עשויים להשתתף בהלוויה:, נשיא גרמניה יואכים גאוק ושר החוץ פרנק-וולטר שטיינמאייר, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, הנסיך הבריטי צ'רלס ורעייתו קמילה, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, נשיא רומניה קלאוס יוהאניס, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסאידס, נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, נשיא טוגו פאורה גנאסינגבה, נשיא מכסיקו אנריקה פנייה נייטו ועוד מנהיגים רבים אחרים מהעולם.

הושלמה ההיערכות התעופתית

ברשות שדות התעופה הושלמה כבר אתמול ההיערכות לקליטת ראשי המדינות, העיתונאים והאורחים המכובדים הנוספים הצפויים להגיע לנתב"ג, כדי להשתתף בהלווייתו של שמעון פרס. היערכות זו מתבצעת כאשר רשות שדות התעופה נמצאת בשיא הפעילות לקראת ראש השנה, כאשר אתמול הייתה תנועת נוסעים עצומה בנמל, בין השאר בשל יציאתם של כ-40 אלף מאמינים לאומן. היום צפוי יום שיא שבמהלכו יעברו בנתב"ג יותר מ-95 אלף נוסעים.

רחבות חנייה נוספות

מאז אשפוזו לפני כשבועיים של הנשיא פרס הוכשרו בנתב"ג עוד רחבות חנייה זמניים לקליטת מטוסים ונעשו פעולות והכנות לקליטת המשלחות. יש לציין, כי מאז אירוע הולדתו ה-90 של פרס כאשר הגיעו לנתב"ג יותר מ-60 מטוסים, שחנו באזור מיוחד, שהוקצו על מסלול 21 שהיה אז בהליך הכשרתו, הוכשרו עוד כ-20 רחבות חניה למטוסים באזור המערבי ובצד המזרחי של הנמל.

פקודת מבצע בנתב"ג

אתמול בבוקר הופעלה בנתב"ג פקודת מבצע, אשר תאפשר פעילות מבצעית מיוחדת בתעבורה האווירית על ידי חטיבת המבצעים ומגדל הפיקוח. כל זאת על מנת להגדיל את קיבולת הנחיתות וההמראות ליותר מ-34 נחיתות והמראות בשעה. צוותים מיוחדים של חטיבת מבצעי הקרקע יובילו את המבצע על הקרקע.

לצורך הפעלת המבצע המיוחד הופעל גיוס כללי של עובדי נתב"ג ורש"ת על מנת לסייע בקליטת האורחים החשובים הצפויים להגיע לארץ ורשות שדות התעופה מפעילה את כל האמצעים העומדים לרשותה על מנת שהמערכות יפעלו כנדרש.

באשר לשידורים הצפויים מנמל התעופה העמידה דוברות נתב"ג צוות "פול" עם ניידת לוויינית לשידור חי של הנחיתות וההמראות של האורחים החשובים.

על פי ההערכות אמורים לנחות בנתב"ג – 60 מטוסים רחבי גוף וכ-30 מטוסים פרטיים. עקב כך, המרחב האווירי ונתב"ג צפויים להיסגר לפרקים, מה שעלול לשבש את זמני ההמראות והנחיתות בנמל. ההערכה היא שעיקר ההשפעה תהיה מחר יום שישי.

הגבלות תנועה

המשטרה נמסר כי מהבוקר סגורים לתנועת כלי רכב כלל הצירים המובילים לרחבת הכנסת: רחוב קפלן, זוסמן, כביש 16 המקיף את הכנסת. הצירים הללו יישארו סגורים עד מחר כאשר יצא מסע הלוויה לכיוון הר הרצל.

שאטלים לרחבת הכנסת

לרשות הציבור המבקש להגיע לרחבת הכנסת כדי לעבור לפני ארונו של שמעון פרס, עומדים חניונים בחינם. משם ניתן יהיה להגיע לרחבת הכנסת באמצעות מערך הסעים (שאטלים). חניונים בירושלים: חניון הרכבת במתחם התחנה, חניון טדי, חניון גבעת התחמושת, חניון עין יעל ליד גן החיות. חניונים מחוץ לירושלים: חניון לטרון ובמודיעין חניון חנה וסע.

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version