Site icon IAS

לשכת מארגני התיירות: עליה של 10% בתיירות המאורגנת בקיץ

תיירים בישראל. צילום Depositphotos

תיירים עם מורה דרך בישראל. צילום Depositphotos

מספר התיירים בחודשי הקיץ השנה (יולי-אוגוסט) המגיעים באמצעות התיירות המאורגנת, גבוה ב-10% משנת 2018. לדברי מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת ישראל, יוסי פתאל, מבדיקה שנערכה במערכת ניהול ההזמנות של חברת סמייל בנתב״ג, עולה כי מספר התיירים המגיעים השנה לביקור בישראל במסגרת התיירות המאורגנת (ללא ביקורי משפחות ואנשי עסקים), גבוה ב-10% לעומת השנה הקודמת.

פתאל אומר כי "חודשי הקיץ ידועים בדרך כלל כתקופה של ביקושים נמוכים-יחסית בתיירות לישראל לאור העובדה שבתי המלון והאתרים נמצאים בביקושי שיא של תיירות הפנים. בשנתיים האחרונות אנו עדים לתופעה שלא הערכנו מראש והיא עליה בתיירות המאורגנת גם בחודשי הקיץ."

כנסיית הקבר בירושלים. תורים של שעות. צילום Depositphotos

פתאל: "הנתונים מוכיחים כי הגידול בביקושים לישראל נמשך, מה שמציב בפנינו אתגרים גדולים בניהול תנעת התיירות בארץ. התשתיות ורמת ניהול חוויית התייר אינם מדביקים את קצב גידול תנועת התיירים. האתגר של שר התיירות הבא יהיה 'ניהול ההצלחה' בניגוד להתמחות הטבעית שלנו בניהול משברים".

ירושלים כבר בעודף-תיירות

בתשובה לשאלה מפרט פתאל שבמונח "ניהול חווית התייר" נכללים רמת השירות, הנקיון, הנושא של הוגנות של בעלי העסקים שמוכרים לתיירים, תורים ולכלוך, מחסור בחניה לאוטובוסי תיירים ותנועה בכלל, כשירושלים בראש ואחריה כל האתרים. "אין ספק שבירושלים אנחנו נמצאים כבר בעודף-תיירות. צריך לזכור שעשרים שנה התיירות לישראל צמחה ואחרי אירועים בטחוניים חזרנו למצב הקודם. כיום בכנסיות יש תורים ארוכים, אנשים צריכים ללכת ברגל ובחום. התשתיות לא מדביקות את הקצב. מספר התיירים ממשיך לעלות גם אחרי אירועי בטחון קיצוניים כמו מאות טילים בדרום, גילוי המנהרות בצפון והרוגים על הגדר. פעם אחרי כמה רקטות – היינו נכנסים לתקופה של קיפאון.  עכשיו הטרור הפך להיות נוכח בכל מקום בעולם, כולל במערב אירופה ובארה"ב".

לדברי פתאל, עיקר ההשקעה בתיירות המאורגנת היא בתיירים שמבקרים לראשונה בארץ. "משנת 2014 דווקא מגזר התיירים הבודדים נמצא ביציבות ובירידה ואילו הפלח היחיד הצומח הוא זה של התיירות המאורגנת, אותה תיירות שרלוונטית לשיווק של חברי לשכת מארגני התיירות".

Exit mobile version