Site icon IAS

לראשונה הורשעה חברה למכירת ביקורות מזוייפות ובעליה הולך לכלא

סטיקר של טריפאדוויזר בחלון של מסעדה בירושלים. נלחמים בביקורות מזוייפות. צילום Depositphotos

ביקורות מזוייפות ב-TripAdvisor, יעלו לבעל חברה איטלקית לראות את קירות בית הכלא מבפנים לחודשים אחדים ואף לשלם קנס של אלפי יורו. באחד המקרים המשפטיים הראשונים מסוגו, פסק בית המשפט הפלילי של לצ'ה כי כתיבת ביקורות מזויפות תוך שימוש בזהות בדויה, היא התנהגות פלילית לפי החוק הפלילי האיטלקי.

הבעלים של PromoSalento, אשר מכר חבילות ביקורת מזויפות לעסקי אירוח באיטליה, נידון לתשעה חודשי מאסר ונדרש לשלם כ-8000 יורו עלויות ונזקים.

הונאת הביקורות – שבמסגרתה חברות או אנשים "מוכרים" חוות דעת מזויפת לבעלי עסקים – היא הפרה של החוק בתחומי שיפוט רבים, אבל זהו אחד המקרים הראשונים של אכיפה והרשעה פלילית בעקבותיה.

TripAdvisor תמכה בתביעה נגד PromoSalento כתביעה אזרחית על ידי שיתוף ראיות מחקירות הונאה נרחבות שערכה וסיפקה תמיכה מהייעוץ המשפטי האיטלקי שלה.

בראד יאנג, בכיר ב- TripAdvisor אמר כי הם רואים בכך פסיקה מהפכנית ואבן דרך באינטרנט. "כתיבת ביקורות מזויפות היתה תמיד הונאה, אבל זו הפעם הראשונה שראינו מישהו שנשלח על כך לכלא", והוסיף כי הם משקיעים הרבה במניעת הונאות – ובהצלחה לא מבוטלת. "מאז 2015 הצלחנו להפסיק את את פעילותן של יותר מ-60 חברות שונות שעסקו במכירת ביקורות ברחבי העולם".

ההונאה פוגעת באתיקה התיירותית

TripAdvisor לקחה ברצינות את תופעת הביקורות הבדויות והיא מפעילה טכנולוגיות מעקב מתקדמות וצוות ייעודי של חוקרים לתפוס חברות המספקות ביקורות תמורת תשלום ולמנוע מהן לפעול באתר. ב- TripAdvisorמתפרסמות יותר מ-500 מיליון ביקורות וחוות דעת על 7 מיליון מקומות לינה, מסעדות ואטרקציות.

עם זאת, יאנג הודה שיש גבול ליכולת הפעולה שלהם בענייין לבדם, ואמר שהם להוטים לשתף פעולה עם הרגולטורים ורשויות אכיפת החוק כדי לתמוך בתביעותיהם נגד הרמאים.

"ביקורות מקוונות ממלאות תפקיד מרכזי בקבלת החלטות בתחום התיירות והרכישות, אבל חשוב שכולם ישחקו לפי הכללים", אמר פסקל לאמי, יו"ר הוועדה לאתיקה תיירותית בארגון התיירות הבינלאומי  UNWTO, "ביקורות מזויפות נוגדות באופן ברור את הנחיות הוועדה לאתיקה בתחום התיירות אשר פרסמנו בשנה שעברה במסגרת השימוש האחראי בדירוגים ובסקירות על פלטפורמות דיגיטליות. ההמלצות פותחו בשיתוף פעולה עם  TripAdvisor ,Minube  ו- Yelp ואנו יודעים שלשיתוף פעולה בתעשייה יש תפקיד חשוב בהתמודדות עם הונאות ביקורת".

Exit mobile version