Site icon IAS

לקראת חופשת הפסח: טיול כוכב בפולין

קרקוב. העיר המוערכת והשנייה בגודלה בפולין ,צילום Depositphotos

בחרנו להתמקד בטיול כוכב משגע נוסף שהוא בדיוק ההזדמנות עבורכם להירגע, להתנתק קצת ולמצוא שלווה. ליהנות מזמן איכות משפחתי ולאסוף יחד כוחות. מסלול שמתחיל בקרקוב שקל להגיע אליה בטיסה ישירה, וממנה נצא כל פעם לביקור במקומות הבאים זקופאנה, וייליצ'קה (Salt Mine Wieliczka) ופסגת קספרובי וירץ' (Kasprowy Wierch) וכל זה מבלי לבלות זמן מיותר בדרכים.

חופשה משותפת ביעד בטוח וידידותי. סאן דור מקבוצת אל-על, WIZZ וחברת התעופה Lot Polish Airlines מפעילות טיסות ישירות לקרקוב.

טיול כוכב

קרקוב – זקופאנה – וייליצ'קה – קספרובי וירץ'

נחתתם בקרקוב?

זה כבר מזמן לא סוד שקרקוב שבפולין היא יעד תיירותי לוהט ואטרקטיבי, עם חיי לילה סוערים, סצנת אמנות בועטת, מרכזי שופינג אטרקטיבים, תרבות, עולם קולינרי עשיר ומפנק ועוד עולם ומלואו של הפתעות וכל זה במחירים חסרי תחרות.

קרקוב שהיא למעשה העיר השנייה בגודלה בפולין מציעה אף היא בדומה לוורשה היצע שמתאים לחופשה עבור התיירים הישראלים באשר הם. קתדרלות מדהימות, שווקים מיוחדים, פארקים שופעים בירוק, ברים ומסעדות יוקרה, מוזיאונים מיוחדים, הרובע היהודי המשגע וכל זה עטוף בתפאורה מטריפה שמצטלמת היטב. שילוב מדוייק של עבר והווה, של עתיק ומתחדש.

ואם כבר קרקוב אל תשכחו לבקר במסעדה הראשונה בפולין שזכתה בשנת 2023 בשני כוכבי מישלן, מסעדת Bottiglieria 1881 המנוהלת על ידי השף Przemysław Klima.

שלבו ביקור ב- Kazimierz שהיא אזור מיוחד בקרקוב. היא נראית אחרת ומרגישה אחרת. עדיין אפשר להרגיש בה אווירה יוצאת דופן שהיהודים השאירו מאחור לפני שעזבו, ויש בה מקומות שנראים בדיוק כמו לפני כמה עשורים. כשתסיימו לסייר בה, יהיה זה הזמן המושלם להירגע ולחקור את חיי הלילה בקרקוב , במיוחד כמה מהקומות יוצאי הדופן בקז'ימייז'. הברים בה הם ייחודיים ויש בהם אווירה שתגרום לכם לרצות להישאר עוד ועוד.

גם על מחוז נובה חוטה (Nowa Huta) לא היינו מוותרים (העיר הסוציאליסטית האמיתית הראשונה בפולין), שתי העיירות מנהלות חיים נפרדים לחלוטין. קרקוב ממשיכה לפרוח ולהתפתח, ואילו נובה חוטה מנומנמת יותר אך היא שווה ביקור ולו בכדי להציץ על מעמד הפועלים של פולין שלאחר המלחמה, פולין האחרת. ואם אתם כבר בסביבה, אל תדלגו על ביקור ב-Krakow Arcade Museum, מוזיאון אינטראקטיבי למשחקי וידאו. מוזיאון שיזרוק אתכם בזמן לשנות ה-80 וה-90. תמצאו בו אוסף ייחודי של למעלה מ150 משחקי וידאו קלאסיים מפולין.

המוזיאון מציג את ההיסטוריה והאבולוציה, של משחקי ארקייד לאורך השנים וביניהם פריטים שהשפיעו באופן משמעותי ביותר על תרבות הפופ העכשווית. הכל מוצג בצורה אינטראקטיבית, וניתן לשחק בכל המשחקים ללא הגבלה.

זאקופאנה

זאקופנה (Zakopane) היא עיירה ציורית בדרום פולין, למרגלות הרי הטטרה, כ-100 ק"מ מדרום לקרקוב, מה שהופך אותה ליעד מושלם לכל מי שרוצה לצאת לטיול של יום או יומיים מחוץ לקרקוב. מעבר לבילויים, קניות ואוכל טוב הטבע שבסביבה אידיאלי לטיולים ברגל או באופניים, לתצפיות נוף מרהיבות, פארקי מים (לדוג’ Aqua Park Zakopane), בריכות תרמיות, פארקי הרפתקאות ורפטינג.

מצאו לכם זמן לשוטט להנאתכם ברחוב הראשי Krupowki, הגדוש בחנויות, מסעדות, בתי קפה וגלריות ותיהנו גם מהאדריכלות הייחודית לעיירה, ממופעים של אומני רחוב ומוזיקאים וכרכרות רתומות לסוסים הנוסעות לאיטן בין ההולכים והשבים. זוהי הזדמנות מצוינת לשתות שוקו חם ולקנות מזכרות שילוו אתכם הבייתה.

בנוסף בזאקופנה נמצאת פסגת הר גובאלובקה Gubałówka (בגובה 1123 מ'), ליד הרכבת הפוניקולרית. הפסגה היא אחת מנקודות התצפית המדהימות על הנוף היפה של הרי הטטרה. ישנם מסלולים רבים שמתאימים למטיילים בכל הגילאים ובכל הרמות, שמתחילים מפסגת גובלובקה, ואידיאלי לטייל בהם באביב, בקיץ ובסתיו. אם יזדמן לכם לנסוע רקב חורף, תוכלו ליהנות מסקי בפסגה או סנובורד, או סתם ליהנות מנופים מושלגים.

וכמובן, אל תשכחו להצטייד בכמה מהמעדנים המסורתיים האופייניים לאזור, ובעיקר ב-Oscypek, גבינת הכבשים המפורסמת של הרי הטטרה.

ולקינוח ולפני שתעברו לכם ליעד הבא, קחו לכם זמן לביקור בעמק צ'וצ'לובסקה המשגע (Chocholowska), העמק הארוך והגדול ביותר בהרי הטטרה. העמק נראה מדהים לאורך כל השנה, ובעיקר באביב כשהוא מקושט כולו כרכומים. תוכלו לטייל בו באופניים, ברגל, להגיע ברכבת או בכרכרת סוסים.

מכרה המלח בוייליצ'קה

מכרה המלח Wieliczka, הסמוך לקרקוב, הוא אחד ממכרות המלח העתיקים והמיוחדים בעולם וקיים למעשה מהמאה ה-13, אחד מאתרי התיירות המעניינים ביותר בפולין שלמרות שנחצב לפני מאות שנים, הוא עדיין פעיל גם בימינו. הוא מגיע לכמעט 327 מטר מתחת לפני הקרקע והוא משתרע על פני למעלה מ-287 קילומטרים.

בנוסף למבני העץ המרהיבים, אגם המלח התת קרקעי, החדרים והמסדרונות המלכותיים, הסיור גם יטיב עמכם מבחינה מבריאותית, בגלל המיקרו אקלים המיוחד. פסלים חצובים במלח, חדר תפילה שכולו מלח, מערות קריסטל ומלון בעומק של 135 מטר מתחת לפני הקרקע? מכרה המלח בוייליצ'קה, הוא אתר מורשת עולמית של אונסק”ו ומקום ייחודי מסוגו בעולם.

במהלך הביקור עוברים דרך 19 חללים שבהם ניתן לראות יצירות של הכורים, אשר השאירו אחריהם מזכרות רבות. בין האטרקציות הנוספות המוצעות במכרה – תצוגה של פיסול במלח והופעות של תזמורת הכורים.

פסגת קספרובי וירץ' – Kasprowy Wierch

אחרי ששוטטתם, קניתם, אכלתם ונהניתם מהאווירה המיוחדת של זאקופנה הגיע הזמן לצאת אל הטבע מסביב לעיירה, ואיזה טבע מדהים מחכה לכם!

יש כמה נקודות תצפיות נהדרות בסביבת העיירה, שמהן אפשר להשקיף על העמק הירוק ועל הפסגות המרשימות. קפיצה על הרכבל תוביל אל פסגת Kasprowy Wierch בגובה של כמעט 2,000 מ' מעל פני הים. תחנת הרכבל התחתונה קרובה מאוד למרכז זאקופנה, אפשר לקנות כרטיסים במקום, אבל כדי להימנע מהתור, עדיף לרכוש אותם מראש אונליין או בדוכנים במדרחוב הראשי בעיירה.

כרטיסים ניתן לרכוש כאן: https://www.pkl.pl/pkl.html

בפסגה תוכלו לצאת לטיול ברגל או פשוט לשבת לקפה ולהתמוגג מהנוף. אם אתם מרגישים נמרצים, תוכלו לרדת באמצע הדרך, בין שתי תחנות של הרכבל או אפילו ללכת ברגל את כל הדרך למטה.

Exit mobile version