Site icon IAS

לילות לבנים בערבה: תצפית כוכבים בשיא מטר המטאורים

סדנאות צפייה בשמיים זרועי כוכבים. צילוםאלון גולדשטיין

זה קורה בסופ"ש הזה, חמישי-שבת 10-12.8.2023: תיירות מועצה אזורית הערבה התיכונה, מזמינה בשיא מטר המטאורים בלב המדבר, לסוף שבוע 'לילות לבנים בערבה'. החיבור בין המדבר השקט, האוויר הצלול והשמיים זרועי הכוכבים בערבה התיכונה, מעניקים חוויה יוצאת דופן, של צפייה בשמי הלילה, ובנוסף, פעילויות בשעות הלילה, בחשכה, המאפשרת התבוננות בכוכבים המנצנצים הפרוסים בשמיים האינסופיים והנקיים.

בין פעילויות "לילות לבנים בערבה'

 תצפית כוכבים מודרכת בחניון הזיל, בסמוך לעין יהב: מביטים בשמיים האינסופיים באמצעות טלסקופים ייעודיים, מקבלים הסבר מקצועי מהמדריך אלון גולדשטיין על קבוצות הכוכבים ועל סיפורי המיתולוגיה העומדים מאחורי שמותיהם. לאחר התצפית יוצאים לסיור לילי מרתק בעקבות בעלי חיים מדבריים, נהנים ממדורה חמימה, תה צמחים ותמרים מתוקים.

סדנה לעולמן המופלא של הפטריות במשק דותן, עין יהב: סיור בהדרכת החקלאי רון דותן, החושף את סוד גידול הפטריות וסדנה בה כל משתתף מרכיב ערכה ביתית לגידול פטריות מחומרים ממוחזרים. את התוצר כל אחד לוקח לביתו, כחודש לאחר מכן מתרחש קסם ופטריות מתחילות לצוץ מתוך הערכה, אותן ניתן לאכול לאחר מספר ימים.

סיור חיי לילה בעקבות פלאי המדבר, 'נוף צוקים', צוקים: עם רדת החשכה יוצאים לסיור רגלי אל תוך נחל עשוש, במהלכו מגלים את סודות האזור גם מחוץ לשבילים, נחשפים לעולמם המסתורי של חיות הלילה, עוקבים בעזרת פנסי אולטרא-סגול אחר עקרבים ולומדים על ההבדלים ביניהם.

תרגול יוגה עם רועי לוי בחניון הזיל, בסמוך לעין יהב: תרגול יוגה מעצים בשטח הפתוח בין עצי השיטה ועל רקע נוף המדבר המופלא, במהלכו מתמלאים בעוצמת המדבר תוך התמקדות בגוף ובנשימות.

מטאורים בערבה התיכונה. צילום יותם בן יעקב

 סדנת מגע מרפא בחאן של איציק, חצבה: סדנה מגע מרפא מעשית בהנחיית עופרית מעוז, מטפלת מוסמכת ומנחת סדנאות מגע, בה נחשפים לכלים בסיסיים מתחום השיאצו ומתרגלים טכניקות המשחררות את הגוף והנפש.

מפגש אמן וסדנת יצירה בגלריית 'מטמון בערבה', עין יהב: כשפסולת חקלאית הופכת לאמנות, מפגש חוויתי עם האמנית דליה מטמון, במהלכו זוכים לצלול לתוך תהליך החשיבה היצירתית ומקבלים כלים הניתנים ליישום. ניתן לשלב מגוון סדנאות: יצירה על גבי משטחי עץ, ציור מנדלות על חלוקי נחל מקומיים ופיסול בחוטי ברזל.

במעדניית route 90 בצוקים ניתן להתפנק במארז פיקניק רומנטי הכולל יין, גבינות וקרקרים, 'פינת קפה' בעין יהב מציעה עוגיות כוכבים מתוקות, וכן מתחמי האירוח מציעים הטבות לינה מיוחדות.

 הנחיות כלליות: לטובת הצלחת התצפיות יש חשיבות לשמירה על החושך ואין להדליק אור ככל הניתן. ניתן לנוע עם פנסים, עדיף עם אור אדום. חובה להגיע לתצפיות עם נעליים גבוהות וסגורות. מומלץ ביגוד ארוך דק.

טיפ: בשעות הלילה בערבה התיכונה, מומלץ לפרוס מחצלת, לשכב על הגב תחת כיפת השמים וליהנות ממראה הכוכבים המרהיב.

 האירועים בהרשמה ותשלום מראש.

יתכנו שינויים, מומלץ להתעדכן באתר.

חווה לגידול פטריות של רון דותן בעין יהב. צילום אפרת פרנקנשטיין

לפרטים והרשמה לאירועי 'לילות לבנים בערבה':      לחצו כאן

Exit mobile version