Site icon IAS

לילה של כוכבים: "רואים כוכבים – מטר המטאורים" (פרסאידים)

מטר מטאורים. צילום דניאל בר, באדיבות סוכנות החלל הישראלית

מדי שנה בחודש אוגוסט, מתקבצים המונים כדי לצפות בתופעת טבע לילית ומדהימה, "רואים כוכבים – מטר המטאורים" (פרסאידים), בה נצפים מטאורים רבים מנקודה אחת בשמי הלילה. השנה המטר מגיע לשיאו באמצע אוגוסט בין התאריכים 9-13.8. רשות הטבע והגנים וסוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות מדע וטכנולוגיה, מזמינות את הציבור לאירועי רואים כוכבים.

הפעילויות מתקיימות בכל רחבי הארץ ובתאריכים שונים ומגוונים, כך שכל אחת ואחד יוכלו לבחור את הפעילות המתאימה לו. אירועים מרכזיים יתקיימו בגן הלאומי כוכב הירדן, חאן בארות, גן לאומי תל ערד, גן לאומי ממשית ואתר השומרוני הטוב.

רשות הטבע והגנים שמחה בהמוני המטיילים הפוקדים כל שנה את הטבע, כדי ליהנות מאור הכוכבים. עבור הציבור המעוניין לצאת אל הטבע בלילות המטר ולצפות באופן עצמאי ושקט, הכינה הרשות מפה מסודרת המרכזת את נקודות התצפית וחניוני הלילה המאושרים והמוסדרים בהם ניתן לחזות במאורע, זאת על מנת לאפשר צפייה בטוחה ומהנה למבקרים ולצמצם את הפגיעה בטבע ובחיות הבר. לצפייה במפה.

כדי שכולם יוכלו ליהנות מהמטר בצורה המיטבית, הרשות ממליצה להימנע ככל האפשר משימוש בתאורה מיותרת על מנת לשמור על שמיים נקיים ככל הניתן מזיהום אור. הציבור מתבקש לשמור על ניקיון, לאסוף את הזבל בסיום הצפייה ולהישמע להוראות פקחי רשות הטבע והגנים והסדרנים הפזורים בנקודות הצפייה.

מטר הפרסאידים, מתרחש כתוצאה ממפגש כדור הארץ עם השובל של כוכב השביט סוויפט-טאטל, הוא נחשב כמטר גדול במיוחד שבו ניתן לראות מטאורים רבים בלי שימוש באמצעי ראייה. בשיא המטר, קצב המטאורים הנראים מגיע ל-80 עד 100 מטאורים בשעה. על מנת שתוכלו להנות מהחוויה ריכזנו עבורכם את כל האירועים אליהם תוכלו להצטרף ולהפוך את החוויה לחגיגה של ממש, אנו ממליצים לעקוב אחר מצב העננות והחושך קרוב למועד המטר.

לכלל הפעילויות    

Exit mobile version