Site icon IAS

ליטא מחכה לתיירים הישראלים, היעד המושלם לטיולים ברכב

אזור כפרי קסום בשיאוליאי, מרחק 142 ק"מ מוילנה. צילום לשכת התיירות של ליטא

גבולותיה של ליטא נפתחו מחדש לקהל הישראלי לפני כחודשיים, הישראלים יכולים לשוב ולבקר ביעד הקסום בקלות ובנוחות באמצעות טיסות ישירות מתל אביב לוילנה של חברת וויזאייר או טיסות קישור של חברת אייר בלטיק ואחרות. ישראלים מחוסנים או מחלימים רשאים להיכנס  לליטא ללא בבדיקה או בידוד.

שנת 2021 הביאה איתה ביקוש יוצא דופן לטיולי טבע וטיולים באוויר הפתוח וליטא היא המדינה האידיאלית עבור טיולים מסוג זה. ליטא היא מדינה קטנטנה בגודלה מה שהופך אותה למושלמת עבור טיולים ונסיעות ברכב. המרחק בין הנקודות הצפוניות ביותר לבין הדרומיות ביותר הוא 3 שעות נסיעה בלבד! למרות שיש דרכים רבות ומסלולים רבים בהם ניתן לחצות את ליטא וליהנות מהטבע השופע, החל מערים מגוונת תרבותית ועד לנופי ים ציוריים. ריכזנו עבורכם רשימה של ארבעת מסלולי הטיולים המומלצים ביותר בליטא, כדי ליהנות מיופייה ומהותה בצורה הטובה ביותר.

נקודת מפגש בין שלושת מאגרי המים המרהיבים ביותר בליטא

מסלול זה מוקדש לחקר חלקה המערבי של המדינה. אורך המסלול הוא כ- 620 ק״מ והוא מוביל אל עבר שטחי טבע מפוארים המצויים לצד שלושת מאגרי המים המרהיבים ביותר בליטא: הים הבלטי, הלגונה הקורונית (Curonian Lagoon) ונהר Nemunas Delta.  מסלול זה מומלץ ביותר שכן הוא מגלה פלאי טבע יפהפיים כמו למשל השביל בנהר הלגונה הקורונית – מדובר בשביל של חול לבן המחבר את הים הבלטי ללגונה. שמורת החוף שמורה על ידי אונסק״ו והחופים בה נבחרו כחלק מהחופים היפים ביותר באירופה על ידי לונלי פלאנט.

מלווה במראות המים המהפנטים, המסלול ממשיך עוד ומגיע עד לאזור Ventė Cape –  אזור חשוב  שמהווה חלק חיוני ועיקרי ממסלול הנדידה של הציפורים וביתה של התחנה האורניתולוגית הראשונה באירופה. במרחק נסיעה קצר שוכן כפר דייגים עתיק בשם Dreverna המשמש גם כנמל ספינות קטן וגם נוגע במעמקי המסתורין הליטאי בהיותו המחוז האחרון בליטא שממשיך לשמר מסורות אליליות ופגאניות שונות.

למידע נוסף על המסלול בקרו בלינק הבא : Lithuania Travel camping route

למידע נוסף על התחנה האורניתולוגית הראשונה בקרו בלינק: Ornithological station

אזור שלו וטבע עשיר בליטא. צילום לשכת התיירות של ליטא

טבע, תרבות והיסטוריה – שלושת ערי הבירה בדרום

מסלול זה מגלה את חלקה הדרומי של ליטא. המסלול באורך 470 ק״מ עובר דרך שלושת ערי הבירה של ליטא: ווילנה, קוהאנה וטרקאי – כל אחת מהן שונה ומיוחדת ושלושתן מלאות בטבע, השפעות תרבותיות שונות והיסטוריה.

במסלול זה תקבלו הזדמנות לחזות בארכיטקטורה גותית וארכיטקטורה מתקופת הרנסנאס והבארוק, ליהנות מפארקים ירוקים בעיר קוהאנה ולצפות בבניינים המודרניים האקסטרווגנטיים הבנויים זה לצד זה יחד עם מגדלי הכנסיות הגבוהים בעיר ווילנה. ולסיום המפואר תוכלו לבקר בטירה באי טרקאי (Trakai Island Castle) – אחת מטירות ימי הביניים היפות והמרשימות ביותר באירופה ששוכנת בטרקאי, בירתה ההיסטורית של ליטא.

למטיילים שמחפשים אחר יותר ריגושים ואטרקציות מיוחדות, אתרי המטיילים בווילנה ובקוהאנה מציעים אטרקציה יוצאת דופן ומהנה בהחלט – טיסה בשמי ליטא בכדור פורח. לעומת זאת, אם אתם מחפשים רוגע ושלווה בטיול שלכם, באתרי הנופש balneological שמצויים בעיירות הספא Druskininkai  ו- Birštonas תוכלו לבחור מבין מגוון עצום של טיפולי ספא, אמבטיות בוץ ואפשרות לטעום את המים המינרליים הטבעיים המגיעים ממעיינות המים המקומיים.

למידע נוסף על המסלול בקרו בלינק: Camping route .

אגמים ויערות בצפון ובמזרח

מסלול זה, באורך 690 ק״מ הוא המסלול המושלם עבור חובבי טבע מושבעים, שכן הוא מאפשר לחקור את יופיו של הטבע בצפון ובמזרח ליטא. כאן, אתם מוזמנים לעצור ולחנות בסמוך לפארק הלאומי העתיק ביותר בליטא, אשר ממקום במחוז ההיילנדס (Aukštaitija). הרחק מהמולת הרחוב ומחיי העיר הסואנים המבקרים במקום יוכלו לטייל ולחקור את מעמקי היער, ליהנות ולטעום את כל השפע המקומי כמו פטריות בר וגרגרי יער וכן ליהנות מרחצה ביער.

לאורך המסלול תוכלו למצוא מבחר של אטרקציות שונות ומרגשות, כמו למשל טיול על צמרות העצים ב- Anykščiai  במסלול הנקרא: Tree Crown Trail, טבילה באחד מהאגמים הרבים ב Zarasai ואפילו לגעת בירח במוזיאון האתנוקוסמולוגיה הליטאי.

כמו כן, למי שמעוניין ללמוד עוד על ההיסטוריה של המחוז יש הזדמנות מושלמת לעשות זאת על ידי ביקור במגוון האחוזות מהמאה ה – 19 שנמצאות לאורך המסלול. אחת האחוזות היא אחוזת Astravas Manor אשר נמצאת ב- Biržai ונודעת באלגנטיות וביופי מרשים האופייני לעידן הרומנטי.

למידע נוסף על המסלול והאטרקציות במסלול בקרו בלינקים הבאים:

מידע נוסף על המסלול – Camping route

לרחצה באמבטיית יער – Forest Bathing

ליטא: הטבע בתפארתו. צילום לשכת התיירות של ליטא

טיול סביב ליטא

אם יש לכם כשבועיים לטייל במדינה, משרד התיירות של ליטא מציע לכם את המסלול האידיאלי! באורך של 1400 ק״מ, המסלול מלא בנופים מדהימים ומקיף את ליטא כולה.

המסלול כולל עצירה ב 29 עיירות, הוא עובר דרך שלושת ערי הבירה של ליטא, מגיע לאי הליטאי הגדול ביותר Rusnė וממשיך עוד לעבר הכביש המכונה Paradise Road – כביש שעובר לאורכו של נהר Nemunas ומלא לכל אורכו בטירות, אחוזות ונופי נהר מרהיבים.

בנוסף לכל הנאות המסלול, תוכלו לבקר באתר הקיץ הליטאי המפורסם – Palanga הממוקם על שפת הים הבלטי. בעיר Telšiai המוכרת גם כבירת מחוז Samogitia תוכלו לטייל ברחבי 7 הגבעות המקיפות את העיר. לבסוף, בסמוך לפאתי Šiauliai מצויה גבעת הצלבים הפופולרית אשר ידועה כיעד לעלייה לרגל ויעד אטרקטיבי שניתן לבקר בו.

למידע נוסף על אתרים המתאימים לטיולים ברכב ובקראוונים ברחבי ליטא בקרו ב Lithuania Travel או ב Lithuania Travel publications .

Exit mobile version