Site icon IAS

לחוש אותם שוב…בטירול

ZELL AM SEE עם בוקר. חלקת אלוהים קטנה. צילום מוטי ורסס

אמא ואבא אהבו את אוסטריה. אולי חלמו בילדותם הקשה, עת הנאציזם שלט באירופה, על האלפים המושלגים, העמקים המוריקים והאגמים הכחולים עמוסי הברבורים והברווזים. אלה בודאי ניבטו אליהם מגלויות מצהיבות או חוברות מקומטות. משעלו לישראל, התיישבו בירושלים וחייהם השתפרו לבלי הכר. משהתבגרו נסעו בכל קיץ לשבועות ארוכים להגשים את חלומם – להרי האלפים. לחוש בהם באמת. Zell Am See, עיירת סקי ציורית  לחופו של אגם Zell, הייתה חביבה עליהם במיוחד. טיול יומי על שפת האגם היה מהאהובים עליהם, כי הרי בריאותם כבר לא הייתה במיטבה, עדות נוספת לימים הקשים של שנות ה-40 של המאה העשרים.

כשביקרתי לפני 25 שנה בפעם היחידה ב-Zell Am See, סקרן להבין מהו סודה של עיירה אהובה זו, הבחנתי במלון הפאר השוכן על חצי אי קטן, ממש בתוך האגם. אז, בצעירותי, נראה לי המלון מקום משכנם של רוזנים ונסיכים. הורי השתכנו מן הסתם בפנסיון ספרטני כמנהגם מימים ימימה. מי שגדל בשנים ההם של המאה הקודמת, לא ידע לפנק ולפרגן לעצמו יותר.

הגראנד הוטל בצל אם זה בכל תפארתו. צילום מוטי ורסס

בראש השנה האחרון החלטתי לשוב לטירול עם זוגתי לאחר כל כך הרבה שנים. הפעם החלטתי שהנסיעה הזו תכלול שהייה באותו מלון פאר שנראה פעם כה בלתי מושג. הגראנד הוטל של Zell Am See הוא מלון עם סיפור: כמו רבות מן מהאגדות, מלון זה החל את דרכו בצניעות. בשנת 1876, פתח יוסף שוויגר את מלון "Krone" לשעבר "Klampferhaus" על חצי האי הנטוש של האגם. במקביל, קרל בוהם מלינץ ואשתו תרזה מזלצבורג ניהלו בית קפה צנוע בגרמניה. חלומם היה במשך שנים לרכוש את המלון. הם חסכו כל פרוטה ולבסוף מכרו את בית הקפה ורכשו את המלון באפריל 1887. הם שיפצו והרחיבו אותו ובמאי 1896 חנכו אותו תחת השם הנוכחי.

מכונית פאר בכניסה לגראנד הוטל בצל אם זה. צילום מוטי ורסס

עתה – 122 שנה מאוחר יותר, נכנסתי בשעריו לחדר 947 המפואר והמפנק, עם מראה בלתי נשכח אל האגם. הורי כבר מזמן לא בין החיים, אבל במשך השבוע במלון הזה חשתי כי הם חיים יחד עימי. שהות בגראנד הוטל היא חזרה בזמן למאה ה-19. המפתחות הכבדים נשארו מאז. הארוחות מוגשות על-ידי מלצרים בלבוש מסורתי בכלי חרסינה מרהיבים ופקידי הקבלה מסתובבים בתלבושת אוסטרית מן האגדות. הספא החדיש בקומת הגג היה בהחלט נקודת אור בלתי נשכחת. הסגנון מפואר ויוקרתי – ובמחירים שפויים לחלוטין, לא בעונות השיא. שעה על ענן באלפים – תרתי משמע. שהיתי בחיי במלונות מפוארים ומרשימים מהגראנד הוטל, אך לא נותרו רבים בעלי קסם היסטורי יוקרתי כזה.

אידאלית לטיולי כוכב

שהות בגראנד הוטל עם רכב שכור (הגעה וחזרה משדה התעופה במינכן) מאפשרת טיולי כוכב לאתרים המלהיבים בטירול ולטעמי מהיפים שיש. הגעה דרך קיצבוהל המרגיעה והיפה כל כך. יום לפסגת הגרוסגלונקנר – ההר הגבוה באוסטריה.

נהיגה בשחקים – הגרוסגלוקנר, ההר הגבוה באוסטריה. צילום מוטי ורסס

 

למחרת נסיעה לבאדגסטיין להשתכשכות והתרגעות בבריכות הטרמיות בטמפרטורה של 48 מעלות של העיירה העתיקה הזו. יום אחר כך נסיעה להאלשטאט, העיירה הציורית המדהימה ביופייה. למחרת טיפוס למפלי קרימל המרהיבים וביום האחרון – טיול בזלצבורג לצלילי נגינת יצירותיו של מוצארט האחד והיחיד.

האלשטאט, העיירה הציורית המדהימה ביופייה. צילום מוטי ורסס

רשימת האתרים השווים ביקור היא אינסופית בטירול גם האטרקציות למשפחות עם ילדים מומלצות ביותר. אנחנו בחרנו בטיול רגוע ושלו יותר, להתחבר שוב לאמא ואבא שאינם עוד ולחויות שאהבו כל כך. מעולם מאז הלכו, לא חשתי כל כך קרוב אליהם שוב.

Exit mobile version