Site icon IAS

לונלי פלאנט מצא את הערים הקיצוניות ביותר בעולם

העיר העתיקה ביריחו. העיר הנמוכה בעולם לפי הלונלי פלאנט. Depositphotos

אתר התיירות הנודע לונלי פלאנט (Lonely Planet)  החליט לאתר את הערים המוזרות ביותר בעולם, כאלה המצויות במקומות שנראה כי בני אדם לא יכולים לחיות בהן. מקומות שבהם הטמפרטורות הקרות ביותר – ואלה החמות ביותר; בגבהים שקשה לנשום בהם או בעומקים בלתי הגיוניים ועד אוכלוסיות שהמתמקמו מסיבות מוזרות בבידוד מכל פינה מתורבתת של העולם. בקיצור, ערים שמעמידות למבחן את בני האדם ואת יכולתם לדו-קיום ולהישרדות. אלה הם חלק מן המקומות הקיצוניים ביותר על פני כדור הארץ.

את הרשימה פותחות שתי ערים רוסיות שמציגות כשיגרה מזג אוויר של מינוס 30 מעלות צלזיוס: Yakutsk ו-Oymyakon. עוד ברוסיה – Verjoyansk  המציגה את מנעד הטמפרטורות הרחב בעולם ונע ממינוס 69.8 מעלות צלזיוס בחורף לפלוס 37 מעלות בקיץ.

מוזאיקה של כנסיית הלחם והדגים בטבחה שבצפון הכנרת. צילום Depositphotos

ומי נמצא גם כן ברשימה?  "העיר במקום הנמוך בעולם – יריחו שבגדה המערבית הממוקמת 200 מטרים מתחת לפני הים וגם נחשבת לעיר העתיקה בעולם", נכתב בטקסט של הלונלי פלנט, "מתחרה בה במיקום הנמוך שלה טבחה, מכלול קדוש לנצרות הממוקם בבקעה קטנה בצפון הכנרת". במכלול זה ממוקמות שתי כנסיות נוצריות שנבנו בו בשל זיהוי המקום עם נסים ואירועים המוזכרים בברית החדשה – "נס הלחם והדגים" והענקת מעמד הבכורה לפטרוס לאחר צליבת ישו הנוצרי. שתי הכנסיות מהוות את אחד מאזורי העלייה לרגל המרכזיים בארץ ונכללות במסלול "דרך הבשורה" – שביל הליכה בגליל המיועד לצליינים.

עוד כמה קטגוריות: העיר החמה ביותר היא San Luis Rio Colorado במקסיקו שהגיעה ל-59.5ºC; העיר ב"גג העולם" – La Rinconada בפרו, הערים המבודדות ביותר בין גרינלנד לאריזונה ועוד.

הרשימה המלאה כאן.

Exit mobile version